Kärrin teko-ohjeet tai mistä kärrejä?

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Wilpo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Touko 2004 17:15
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilpo »

amis kirjoitti: Mikä siinä ekassa kärryssä muuten myötäs siinä telissä?
Siinä oli 12mm lattaraudat telin pitiminä (ne missä telin akseli oli kiinni) Ne taipuivat täydellä kuormalla ulospäin, kun katsos kärryä takaa tai edestä. Nyt sisimmäinen lattarauta on korvattu vahvalla U-palkilla. Se ei kovin helposti taivu.
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
Wilpo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Touko 2004 17:15
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilpo »

amis kirjoitti:
Wilpo kirjoitti:
amis kirjoitti: Mikä siinä ekassa kärryssä muuten myötäs siinä telissä?
Siinä oli 12mm lattaraudat telin pitiminä (ne missä telin akseli oli kiinni) Ne taipuivat täydellä kuormalla ulospäin, kun katsos kärryä takaa tai edestä. Nyt sisimmäinen lattarauta on korvattu vahvalla U-palkilla. Se ei kovin helposti taivu.
Kuinka hirveitä kuormia sillä oot oikeen vedelly?Kuva :)
Seuraavien kuvien verran siihen mahtuu. Noissa kuormissa se on jo helposti huomattvasti vinossa. Kuvissa vinous ei kuitenkaan näy. Tarvis olla kuva takaapäin.
http://www.murtola.com/galleria/display ... ?pos=-1842
http://www.murtola.com/galleria/display ... ?pos=-1841
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
niemu83
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 12 Tammi 2006 14:28
Paikkakunta: Pieksämäki/Varkaus

bilteman sylinteristä...

Viesti Kirjoittaja niemu83 »

tuli itelle hommattua tommonen ja yllätys oli melkoinen kun avasin paketin... eto jytikässä on nosto voimaa 3000kg... riittää varmasti mönkkärin kärrin kipiksi :lol:
LUTTINEN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Joulu 2005 15:54
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja LUTTINEN »

Wilpo kirjoitti:Tuli toinen kärry tehtyä ja jonkin verran parannuksia edellisiin kärryihin.
Kärryihin tulee vielä kipillinen lava päälle, joka vaan nostetaan saman rungon päälle. Ainoastaan etusermi ja paalikkaat poistetaan ennen.

Kärryt on vielä ruiskumaalausta vajaa. Väritykseksi tulee samat kun keslan (patun) nykyiset tukkikärryt.

Kuvia kärryistä seuraavassa linkissä:
http://www.murtola.com/galleria/thumbnails.php?album=95

Jos on innokkuutta ostaa kärryt niin ottaa vaan rohkeasti yhteyttä.
miten teit tuohon se pörivän veto pään vai ostitko valmiinä sen jostain??pitäs itekki rakentaa kärryyyn(joka on valmistumaisillaan)semmonen...
Se on sama asia ku laittas LADA:an jalopuu ratin ku mitä rumalle naiselle silikooni rinnat onhan niitä mukava hiplata vaan ei se kyyti sitä parane.
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

piirrä se pyörivä vetopää, jos normaalista raudasta sorvattu kelpaa niin voin jonain päivänä sorvata sellaisen kohtuukorvausta vastaan..
Wilpo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Touko 2004 17:15
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilpo »

Ei tarvis sorvailla. Kaksi erikokoista putkea jotka menevät sisäkkäin. Isompi putki menee runkopalkkiin lyömällä sisään piukkaan. Tämän sisällä pienempi joka pyörii vapaasti. Pienemmän päähän hitsataan isommasta holkki. Ja toiseen päähän pidempiholkki, johon vetopää tulee. Näiden kahden holkin välissä on se pyöriväputki joka on rungossa sisällä.

Ei tästä varmaan ketään mitään tajua, mutta ei se ole mikään monimutkainen. Kaksi erikokoista putkea vaan.
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
LUTTINEN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Joulu 2005 15:54
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja LUTTINEN »

Wilpo kirjoitti:Ei tarvis sorvailla. Kaksi erikokoista putkea jotka menevät sisäkkäin. Isompi putki menee runkopalkkiin lyömällä sisään piukkaan. Tämän sisällä pienempi joka pyörii vapaasti. Pienemmän päähän hitsataan isommasta holkki. Ja toiseen päähän pidempiholkki, johon vetopää tulee. Näiden kahden holkin välissä on se pyöriväputki joka on rungossa sisällä.

Ei tästä varmaan ketään mitään tajua, mutta ei se ole mikään monimutkainen. Kaksi erikokoista putkea vaan.
luultavasti ymmärsin :D mut tota onks se vaan siitä päästä hitsattu siihen runko putkeen vai onko se vielä jotenki muutenki kiinni??

vielä lisäys näky siellä murtola.comissa olevan kuva tosta härdellistä tosta saa hyvän käsityksen siitä miten se rakennetaan.kiitos. :D
http://www.murtola.com/galleria/display ... =64&pos=13
Se on sama asia ku laittas LADA:an jalopuu ratin ku mitä rumalle naiselle silikooni rinnat onhan niitä mukava hiplata vaan ei se kyyti sitä parane.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Oletteko muuten kattelleet paljonko valmistaja lupaa sallituksi vetokuormaksi, siis kärry + kuorma?Tuollaisessa rankakärryssä saattaa äkkiä ylittyä suosituspainot. Omassa BOMBAN Rallyssä
naurettavat 227kg :D
Ei tuohon kilomäärään montaa runkoa mahdu..Tietysti noi työpelit on erikseen mutta silti...
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Kissalle luvataan n500kg
Wilpo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Touko 2004 17:15
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilpo »

Ei taida noi kilot tarkoittaa sitä kilomäärä mitä kärryyn saa laittaa, jos vaan kärryssä on pyörät alla. Pyörät tekee ihmeitä vetovastusta ajatellen.
500kg vetokuormalla saa tasaisella tiellä olla aika isolasti kärryissä.
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
Wilpo
4WD
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Touko 2004 17:15
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilpo »

Kärry tuli valmiiski:

Kuva

Lisää kuvia:
http://www.murtola.com/galleria/thumbnails.php?album=95

Seuraava malliin tulee vielä muutama pikku muutos. Sitten on hyvät. :)
Jos seuraavan mallin kärryt kiinnostaa ota yhteyttä sähköpostilla ville.virtanen@murtola.com
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
LUTTINEN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Joulu 2005 15:54
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja LUTTINEN »

itekki rakennan just kaijaanin amiksella mettä kärryä...huomenna taas rakentelee pitää kyl laittaa sitte kuvaa ku on valmis :D
Se on sama asia ku laittas LADA:an jalopuu ratin ku mitä rumalle naiselle silikooni rinnat onhan niitä mukava hiplata vaan ei se kyyti sitä parane.
kumikeijo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 16 Tammi 2006 18:56
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps
Paikkakunta: Hausjärvi(ryttylä)

Viesti Kirjoittaja kumikeijo »

Mistäs saa kaikista halvemmalla noita kärryjen renkaita ja napoja?Muistelisin että täällä joku on laittanut sen netti osoitteen jonnekkin tänne en vaan muista missä päin se on ja en löytänyt sitä haulla.
Avatar
tompula
4WD
Viestit: 134
Liittynyt: 08 Maalis 2005 20:57
Mönkijä:: Yamaha Kodiak 450 irs
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja tompula »

Paikkakuntaa en tiedä missä vaikutat, mutta itse ostin Farmilaitteesta.
Ainakin Tampereen alueella halvimmasta päästä. 4 kpl napoja ( Knott ) ja 4 kpl fillareita Kenda Scorpio 22x11x8 ( 2 ply ) sarja 360 jöröö.
Sitten hiljennetään, kun hyttyset rupee tuntuun keihäiltä.....
Jambo72
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Marras 2005 07:23
Paikkakunta: Luumäki

Viesti Kirjoittaja Jambo72 »

Suosittelen Comarconia Hyvinkäältä, Siellä vanne+rengas 60e/kpl ja napa 21e/kpl. Ja kyllä palvelu pelasi! Tulee matkahuollon kautta tosi nopeasti! www.comarcon.fi
Kyllä maalla on mukavaa!
Vastaa Viestiin