Siinä oli 12mm lattaraudat telin pitiminä (ne missä telin akseli oli kiinni) Ne taipuivat täydellä kuormalla ulospäin, kun katsos kärryä takaa tai edestä. Nyt sisimmäinen lattarauta on korvattu vahvalla U-palkilla. Se ei kovin helposti taivu.amis kirjoitti: Mikä siinä ekassa kärryssä muuten myötäs siinä telissä?
Kärrin teko-ohjeet tai mistä kärrejä?
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
Seuraavien kuvien verran siihen mahtuu. Noissa kuormissa se on jo helposti huomattvasti vinossa. Kuvissa vinous ei kuitenkaan näy. Tarvis olla kuva takaapäin.amis kirjoitti:Kuinka hirveitä kuormia sillä oot oikeen vedelly?Wilpo kirjoitti:Siinä oli 12mm lattaraudat telin pitiminä (ne missä telin akseli oli kiinni) Ne taipuivat täydellä kuormalla ulospäin, kun katsos kärryä takaa tai edestä. Nyt sisimmäinen lattarauta on korvattu vahvalla U-palkilla. Se ei kovin helposti taivu.amis kirjoitti: Mikä siinä ekassa kärryssä muuten myötäs siinä telissä?![]()
http://www.murtola.com/galleria/display ... ?pos=-1842
http://www.murtola.com/galleria/display ... ?pos=-1841
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
bilteman sylinteristä...
tuli itelle hommattua tommonen ja yllätys oli melkoinen kun avasin paketin... eto jytikässä on nosto voimaa 3000kg... riittää varmasti mönkkärin kärrin kipiksi 

miten teit tuohon se pörivän veto pään vai ostitko valmiinä sen jostain??pitäs itekki rakentaa kärryyyn(joka on valmistumaisillaan)semmonen...Wilpo kirjoitti:Tuli toinen kärry tehtyä ja jonkin verran parannuksia edellisiin kärryihin.
Kärryihin tulee vielä kipillinen lava päälle, joka vaan nostetaan saman rungon päälle. Ainoastaan etusermi ja paalikkaat poistetaan ennen.
Kärryt on vielä ruiskumaalausta vajaa. Väritykseksi tulee samat kun keslan (patun) nykyiset tukkikärryt.
Kuvia kärryistä seuraavassa linkissä:
http://www.murtola.com/galleria/thumbnails.php?album=95
Jos on innokkuutta ostaa kärryt niin ottaa vaan rohkeasti yhteyttä.
Se on sama asia ku laittas LADA:an jalopuu ratin ku mitä rumalle naiselle silikooni rinnat onhan niitä mukava hiplata vaan ei se kyyti sitä parane.
Ei tarvis sorvailla. Kaksi erikokoista putkea jotka menevät sisäkkäin. Isompi putki menee runkopalkkiin lyömällä sisään piukkaan. Tämän sisällä pienempi joka pyörii vapaasti. Pienemmän päähän hitsataan isommasta holkki. Ja toiseen päähän pidempiholkki, johon vetopää tulee. Näiden kahden holkin välissä on se pyöriväputki joka on rungossa sisällä.
Ei tästä varmaan ketään mitään tajua, mutta ei se ole mikään monimutkainen. Kaksi erikokoista putkea vaan.
Ei tästä varmaan ketään mitään tajua, mutta ei se ole mikään monimutkainen. Kaksi erikokoista putkea vaan.
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
luultavasti ymmärsinWilpo kirjoitti:Ei tarvis sorvailla. Kaksi erikokoista putkea jotka menevät sisäkkäin. Isompi putki menee runkopalkkiin lyömällä sisään piukkaan. Tämän sisällä pienempi joka pyörii vapaasti. Pienemmän päähän hitsataan isommasta holkki. Ja toiseen päähän pidempiholkki, johon vetopää tulee. Näiden kahden holkin välissä on se pyöriväputki joka on rungossa sisällä.
Ei tästä varmaan ketään mitään tajua, mutta ei se ole mikään monimutkainen. Kaksi erikokoista putkea vaan.

vielä lisäys näky siellä murtola.comissa olevan kuva tosta härdellistä tosta saa hyvän käsityksen siitä miten se rakennetaan.kiitos.

http://www.murtola.com/galleria/display ... =64&pos=13
Se on sama asia ku laittas LADA:an jalopuu ratin ku mitä rumalle naiselle silikooni rinnat onhan niitä mukava hiplata vaan ei se kyyti sitä parane.
Ei taida noi kilot tarkoittaa sitä kilomäärä mitä kärryyn saa laittaa, jos vaan kärryssä on pyörät alla. Pyörät tekee ihmeitä vetovastusta ajatellen.
500kg vetokuormalla saa tasaisella tiellä olla aika isolasti kärryissä.
500kg vetokuormalla saa tasaisella tiellä olla aika isolasti kärryissä.
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
Kärry tuli valmiiski:

Lisää kuvia:
http://www.murtola.com/galleria/thumbnails.php?album=95
Seuraava malliin tulee vielä muutama pikku muutos. Sitten on hyvät.
Jos seuraavan mallin kärryt kiinnostaa ota yhteyttä sähköpostilla ville.virtanen@murtola.com

Lisää kuvia:
http://www.murtola.com/galleria/thumbnails.php?album=95
Seuraava malliin tulee vielä muutama pikku muutos. Sitten on hyvät.

Jos seuraavan mallin kärryt kiinnostaa ota yhteyttä sähköpostilla ville.virtanen@murtola.com
http://www.murtola.com (Kotisivut, kuvagalleria, sääsivut)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
http://www.murtola.com/forum (Maatalous foorum)
Suosittelen Comarconia Hyvinkäältä, Siellä vanne+rengas 60e/kpl ja napa 21e/kpl. Ja kyllä palvelu pelasi! Tulee matkahuollon kautta tosi nopeasti! www.comarcon.fi
Kyllä maalla on mukavaa!