Mikä mönkijä työkäyttöön? Ja tyhmiä kysymyksiä..

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
keulii
6WD
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Mikä mönkijä työkäyttöön? Ja tyhmiä kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja keulii »

Minä en keksi yhtään hyvää selitystä tuolle hinnalle... :shock:
Darth
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Darth »

keulii kirjoitti:Minä en keksi yhtään hyvää selitystä tuolle hinnalle... :shock:
No nii i...halvalla menee hieno laite, jolla on tunteja jäljellä vielä paljon.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
ViiMax
Tracks
Mönkijä:: Sp 500

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Ois vähä lähempänä nii voisin melkeempä ostaa tuon pois :D
Markol
4WD
Mönkijä:: Argo 8x8 750 HDi

Viesti Kirjoittaja Markol »

pusikkoon kirjoitti:Argo on varmasti sarjassaan erinomaisen pätevä laite. Itse en vain osaa pitää sitä vaihtoehtona perinteiselle mönkijälle. Eroavaisuuksia on jo niin monella tasolla ja paljon. Minkälaisiin tarpeisiin Argon hankit? Tuskin ihan pihapyörittelyyn kuitenkaan?
Kyllä Argo poikkeaa monessa suhteessa hiemän mönkijästä. Kysymys on kuitenkin siitä mitä laitteeltaan haluaa. Mulla asiaan vaikutti se että Argo etenee hankalassakin maastossa, on tekniikaltaan yksinkertainen ja sen myötä luotettava ja toimiva sekä se että ei ole turhia kikkailtu vaan kaikki on toteutettu käytännöllisyyttä ja toimivuutta silmällä pitäen. Olen Argolla tehnyt lumitöitä sekä hieman metsähommia ja tilaisuuden tullen käynyt maastossa muuten vaan. Mulla Argo korvaa mönkkärin.
Bj Andy kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=79ncOYcIUQw
Koitin saada videota näkyviin suoraan tähän vaan en osannu. Vaan tommonen varmaankin?? Miten tuosta valitaan pikkupuoli? Irroittamalla tuon ylädiffin veto vai ??
Hyvä ja selventävä video :) En ole tutustunut laatikon toimintaan sen paremmin mutta tuon videon perusteella noin voisi ollakin. Kattelin varaosakuvaa ja se on kyllä aika paljon teknisempi toteutukseltaan kuin videon vaihteisto kun on planeettaa ym.

Marko
eda
6WD

Viesti Kirjoittaja eda »

Yksi vaihtoehto vielä: Lada Niva. Siinä mielessä mönkijä, että ajettavuus samaa luokkaa maantiellä. Kaupan päälle monta istuinpaikkaa, tuulilasi, katto ja ovet, lämmitys, tavaratila ja pientä säätöä.
Saa halvalla, käy auraukseen ja kärryn vetoon.
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

eda kirjoitti:Yksi vaihtoehto vielä: Lada Niva. Siinä mielessä mönkijä, että ajettavuus samaa luokkaa maantiellä. Kaupan päälle monta istuinpaikkaa, tuulilasi, katto ja ovet, lämmitys, tavaratila ja pientä säätöä.
Saa halvalla, käy auraukseen ja kärryn vetoon.
Siinä vain on se huono puoli että se alkaa olla jo sen verran iso että pitää tie tehdä metsään ennenkuin siellä sopii ajamaan..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
eda
6WD

Viesti Kirjoittaja eda »

Niva on venäläinen UTV De Luxe. Ei käy tosimönkijäksi, mutta saattaa olla hyvä vaihtoehto mökkiläiselle, joka lähinnä aurailee ja käyttää valmiita uria. Ei ole iso raha kiinni pienessä käytössä.
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

eda kirjoitti:Niva on venäläinen UTV De Luxe. Ei käy tosimönkijäksi, mutta saattaa olla hyvä vaihtoehto mökkiläiselle, joka lähinnä aurailee ja käyttää valmiita uria. Ei ole iso raha kiinni pienessä käytössä.
Tottahan tuo. Suzuki SJ ois kans kova kampe, mutta ne ovat useasti melko arvokkaita ikään ja kuntoon nähden..
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
saarj-cg
Noppeli

Re: Mikä mönkijä työkäyttöön?

Viesti Kirjoittaja saarj-cg »

keulii kirjoitti:Budjetti?
Minulla on Hondan Rubicon, oma käsitys Hondasta on ok, lisälaitteena minulla on vahva-jussin peräkärry jossa on puunajo varustus lisäksi hiekan ja maanajoa varten on lavavarustus jossa on hydraulinen kippi, kärryssä on hydraulinen kuormaaja jolla voi kuormata puita, sekä kauha jolla voi kuormata hiekkaa maata jne, kärryssä on hydraulinen veto joten se on hyvin maastokelpoinen.
dealer
6WD
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Viesti Kirjoittaja dealer »

motocoyote kirjoitti:
eda kirjoitti:Niva on venäläinen UTV De Luxe. Ei käy tosimönkijäksi, mutta saattaa olla hyvä vaihtoehto mökkiläiselle, joka lähinnä aurailee ja käyttää valmiita uria. Ei ole iso raha kiinni pienessä käytössä.
Tottahan tuo. Suzuki SJ ois kans kova kampe, mutta ne ovat useasti melko arvokkaita ikään ja kuntoon nähden..
Minulla on SJ410 -84. Mainio peli hirvijahtiin ym. metsäteillä liikkumiseen, olemattomat verot ja kohtuullinen kulutus.
Korit ruostuu mutta rungot onneksi ei.
Jotain 8 vuotta tuo on ollut ja arvohan ei laske kun pitää kunnossa.
Vastaa Viestiin