Hiekoitin

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
jünther
Noppeli

Re: Hiekoitin

Viesti Kirjoittaja jünther »

Onko kellään kokemuksia noista kone-glansin hiekoittimista?
muovikaukalo kestääkö?
aika pienet renkaat yms..
mitenhän iso säiliö tuossa on.

http://www.kone-glans.fi/products/search/hiekoitin/
rkku
4WD

Viesti Kirjoittaja rkku »

Siinähän ne tiedot ovat ilmoituksessa 80 kg ja työleveys 1 m tuo 80 kg on kolme säkkiä joita on myytävänä!
Kivenpuörittäjä
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Kivenpuörittäjä »

Pienen oloinen tuo hiekoitin. Tietysti riippuu hiekoitettavan alueen koosta. Minulla Japa joka vetää 215L tuntuu pieneltä kun hiekoittaa 1,5Km 1m hiekka raita tietä molempiin suuntiin = 3Km. Japa täytyy täyttää 4 kertaa. Olen jakanut matkalle 1000L hiekoitussäkkejä mistä täyttää välillä. Japa toiminut hyvin ja hiekoitus jälki hyvä. Hiukan olen rajoittanut hiekan levitys määrää että pääsisi pidemmälle vähemmällä täyttämisellä. Menee jo vähän puuhasteluksi. Saisi olla isompi säiliö hiekalle.
Hannu
4WD

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Mulla on yksi kerros lautoja laittetuna siihen Japan säiliön korotuslaidoiksi. Edellinen omistaja oli jo laittanut.
Ihan kivasti tulee lisätilavuutta, kun säiliö on suppilomallinen, niin leviääkin ylhäältä vielä lisää korotuslaidoilla. Ja hyvin on kestänyt lisäkuorman, ainakin minulla.

Ainut ongelma minulla nyt vaan on, että viimetalvena meni iso kivi läpi hiekoittimesta ja jotain vääntyi. Nyt tulee sellanen sentin kerros hiekkaa tielle.
jünther
Noppeli

No tulipas luettua huolimattomasti kun en tuohon säiliön kokoon kiinnittänyt huomiota. Leveyden kyllä tiesin.
Mulla periaatteessa riittää aika pienikin hiekoitin, kun lähinnä pihan hiekotteluun ja ympäriajettava piha, joten saa aina täytettyä. Kuitenkin hieman isompi säiliö olis plussaa, jos vaikka jotain mökkiteitä hiekoittelee..
Tarvii katella jos jostain löytyis halpaa käytettyä, tai jotain muuta josta sais jalostettua toimivan hiekoittimen. Pieni visio on päässä, mutta niin epävarma, että ei siitä vielä sen enempää. Kerron lisää jos jotain saan aikaseksi.
motoman
Noppeli

Viesti Kirjoittaja motoman »

Mulla olis tuossa hiekoitin ylimääräisenä, kun tuli kaupan mukana. On sen verran pieni pihatie ja piha ettei tarvi tuollaista. Jonkinverran tuntui olevan mekanismi ja säiliön alaosa ruosteessa, että täytyy katsoa hieman läpi toimiiko. Vielä en ole ehtinyt tarkemmin katsoa, kun vasta viikon tuossa ollu.

Niin ja sijaitsee Laihialla Pohjanmaalla.
Jos tuollainen kiinnostaa, niin voipi olla yhteydessä. Tosiaan pitää vielä katsoa toimiiko mekanismi, kun on hieman CRC:tä näyttänyt...

Kuva

Kuva
jünther
Noppeli

Pistin sulle Yv:tä tosta. Periaatteessa pieni projektikin vois kiinostaa kun vaan kuljetuspuoli saatais kuntonn.
cotcot
Moderaattori
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Myynti-ilmoitukset omalle paikalleen myyntiosioon ja hinta otsikkoon!
Vastaa Viestiin