Diamond ketjut
- Suzukinisto
- 3WD
- Mönkijä:: Eiger -07
Re: Diamond ketjut
Ei kai siinä muuta kun ne keskiketjuen päät niistä isoista silmukoista läpi ja sivuketjuihin kiinni niin että ovat kireellä. Ilmaa hiukan pois renkaasta niin saa helpommin kireelle. Jos on uudet ketjut ja liikkeestä haetut niin sitten käyt vaihtamassa lyhyempiin. Näytti olevan pienin rengaskoko tuolle ketjulle joten voi olla pitkäkin. Itse en koskaan ole lyhentänyt ketjuja joten en tiedä miten se oikeaoppisesti menee.
-
- 2WD
- Mönkijä:: 500HO
Näin itsekkin sen tulkitsin että renkuloista ketjut läpi mutta liian pitkät ovat
eli lyhennys hommiksi menee, tai sitten ketjut kyytiin ja vaihtoon! liikkeen myyjä heti sanoi että lähinnä oleva koko on tuo kun ostin
pitänee tutkia miten saa järkevästi lyhennettyä nuo ja odotella josko jollain olisi visiota lyhennyksestä

eli lyhennys hommiksi menee, tai sitten ketjut kyytiin ja vaihtoon! liikkeen myyjä heti sanoi että lähinnä oleva koko on tuo kun ostin

pitänee tutkia miten saa järkevästi lyhennettyä nuo ja odotella josko jollain olisi visiota lyhennyksestä

- Suzukinisto
- 3WD
- Mönkijä:: Eiger -07
Kyllä mä kävisin suosiolla vaihtamassa jos on mahdollista. Selvästi sulle on väärä tuote myyty. Tietysti tuo rengaskokokin on häilyvä käsite, joku 25" voi olla oikeasti lähempänä 24" ja paljon riippuu kuviostakin. Kun mä ostin omani niin myyjä sano heti että tuo takaisin jos ei sovi niin vaihdetaan. Taitaa olla turhaa työtä tuo lyhennys, on siinä kuitenkin omat vaikeudet.
Eilen hain IKH:sta pisimmät ketjut, joiden tulisi sopia 27x12-12 renkaalle mutta Ainakaan Duro Buffaloiden päälle nuo ei mitenkään sovi. Tosin buffaloissa taitaa olla erittäin reilut koot. Keskimmäiset ketjut ylettyivät juuri ja juuri viimeiseen lenkkiin, kuten myös sakkelit sivulla ja näin ollen sivulla ketjut ottavat jousiin kiinni.Jussi kirjoitti:Ikh myy taas 99 eurolla ketjuja. Itse ostin ne keskimmäistä kokoa olevat 26x8 renkaille. Kyllä ne bilteman ketjut päihittää. Ne suurimmat ketjut vois periaatteessa riittää sulle.
-
- 2WD
Eipä liike innostunut vaihtamaan! Tämä ikh615 kuulemma oikea koko, lyhyempi ei sovi
Eli lyhennys vinkkejä otetaan vastaan

Eli lyhennys vinkkejä otetaan vastaan

-
- Tracks
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Mä joskus lyhensin/pienensin noita, niistä sivu pätkistä, mitkä menee sieltä salmiakilta sinne sivu ketjuun. Väänsin ruustukissa sen u-kiinnikkeen auki, ja laitoin seuraavaan lenkkiin. Aika nopeesti meni, kun hoksas tekniikan. 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
-
- 2WD
Mutta to ei lyhennä sitä keskiosan ketjua?gamo500 kirjoitti:Mä joskus lyhensin/pienensin noita, niistä sivu pätkistä, mitkä menee sieltä salmiakilta sinne sivu ketjuun. Väänsin ruustukissa sen u-kiinnikkeen auki, ja laitoin seuraavaan lenkkiin. Aika nopeesti meni, kun hoksas tekniikan.

eli sivut kiristyy nipin napin mutta keskiosa jää pussille jatkos kohdasta

- motocoyote
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15
Mikäli niitä ei saa keskeltä tiukalle sivuja kiristämällä, niin sitten on lyhennettävä keskeltäkin. Ekana selkä kiinni, sitten kyljet niin tiukalle kuin saa. Keskeltä jos lyhentää niin kannattaa vähän miettiä että miten se on järkevin toteuttaa.
Ite oon vähän sitä mieltä että kannattas aina ostaa mahdollisimman pitkät ketjut, niitä on helppo lyhentää sopivaksi pienemmälle renkaalle, ja mahdollisesti sitten rengaskoon kasvaessa parilla jatkosakkelilla saa sitten ketjut pidemmiksi..
Vaan jos ostat 25" renkaalle sopivat ketjut ja laitat alle 27" renkaat, joutuu silloin ostamaan pidemmät ketjutkin.
Ite oon vähän sitä mieltä että kannattas aina ostaa mahdollisimman pitkät ketjut, niitä on helppo lyhentää sopivaksi pienemmälle renkaalle, ja mahdollisesti sitten rengaskoon kasvaessa parilla jatkosakkelilla saa sitten ketjut pidemmiksi..
Vaan jos ostat 25" renkaalle sopivat ketjut ja laitat alle 27" renkaat, joutuu silloin ostamaan pidemmät ketjutkin.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!
Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
-
- Tracks
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
En nyt enää muista, miten noi mun oli pitkät, mutta minulla toimi toi operazuuni.Polleilija kirjoitti:Mutta to ei lyhennä sitä keskiosan ketjua?gamo500 kirjoitti:Mä joskus lyhensin/pienensin noita, niistä sivu pätkistä, mitkä menee sieltä salmiakilta sinne sivu ketjuun. Väänsin ruustukissa sen u-kiinnikkeen auki, ja laitoin seuraavaan lenkkiin. Aika nopeesti meni, kun hoksas tekniikan.![]()
eli sivut kiristyy nipin napin mutta keskiosa jää pussille jatkos kohdasta
kyllä se lyhenee keskeltäkin, salmiakki kuvio, vaan menettää hiukan muotoansa.elikkä levenee reunoille pän enempi.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
-
- 2WD
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350
Tänään tuli laitettua itelle alle Diamondin ketjut ja vähän aiheutti eka päänvaivaa saada ne oikein kiinni, tuntuivat ehkä pikkasen liian pitkiltä..
Mutta kun kävi pari kärryllistä puita vetämässä mettästä niin alkoi ihan hymyilyttämään kuinka helppoa hommaa se on kun ei olla joka paikassa jumissa
Hyvin meni mönkijä sellaista mäkeä ylös kärry perässä ylös mitä se ei ilman ketjuja mennyt yksin edes ylös
Mutta kun kävi pari kärryllistä puita vetämässä mettästä niin alkoi ihan hymyilyttämään kuinka helppoa hommaa se on kun ei olla joka paikassa jumissa

Hyvin meni mönkijä sellaista mäkeä ylös kärry perässä ylös mitä se ei ilman ketjuja mennyt yksin edes ylös

-
- Noppeli
- Mönkijä:: Arctic Cat 500
Laitoin kanssa omaani ketjut päälle, ilman renkaiden tyhjäämistä. Riittävästi vain veti keskiketjuista kiinni, ei roikota ollenkaan. Pito vain lisääntyi, saa kattoa kuinka kärryä vetäessä..
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 eu traktori
Nyt on nurtsin päällä tarpeeksi polannetta suojana ja ensi viikonloppuna aika asentaa taakse salmiakkiketjut.
Alla olevan linkin opein se on käynyt tuskattomasti. Naapurin traktorimiehetkin kiittelivät linkistä.
Näin se käy vaikka on pienempikin pyörä
http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=254095
no eihän tuota linkitystä ole tullut opeteltua
t Pietro
Alla olevan linkin opein se on käynyt tuskattomasti. Naapurin traktorimiehetkin kiittelivät linkistä.
Näin se käy vaikka on pienempikin pyörä
http://www.agrimarket.fi/main.cfm?iA=254095
no eihän tuota linkitystä ole tullut opeteltua

t Pietro
-
- 3WD
- Mönkijä:: XP 550 Forest -12
Ihmetytti et mitenkäs nuo ketjut rupes rallattelee viime metsäreissulla. Oli kahdesta kohtaa katkennut keskeltä rengasta se "yhdistys" lenkki. Ei kovin kestävää tavaraa näytä olevan kun ovat kovin ohkaiseksi muutkin kuluneet. Tarviipa joku ilta hitsailla harjateräksen pätkiä vahvikkeiksi. Viime talvena laitettu ensi kerran alle ko. ketjut ja kesäksi otettu kyllä pois.
Hyvä että annoit palautetta noista ikh:n ketjuista.
Laittaa miettimään omalla kohdalla että ostanko kerralla nuo laadukkaammat Norjalaiset.
Laittaa miettimään omalla kohdalla että ostanko kerralla nuo laadukkaammat Norjalaiset.
ei vauhti tapa,vaan äkkipysäys
-
- 3WD
- Mönkijä:: Polaris sportsman 400ho -13
Mites jos laskee renkaasta ilmaa pois ketjun asennuksen ajaks ja sitten täytee takas ni eikös se hiero renkaan puhki kun ketju menee tiukalle? ainakii traktorilla löytyy sellanen kokemus. Ja ainaki mun mielestä ketju pitää paremmin ku se on vähän löysällä ni etenkin suoja lumella ajaessä kuvio putsaantuu paremmin.