Kokemuksia valmiin kärryn toimivuudesta voinee kysellä Sammysin käyttäjältä nimim. Berza, joka osti tuon juontokärryn multa ennen kuin kerkisin sitä itse jurikaan käyttää.
Pitihän meidänkin tehdä oma versio juonto kärrystä.
Pyörännavoiksi valikoitui volvon 4 pulttiset takanavat 15 tuuman talvi kiekoilla.
Materilaali vahvuudet meni hieman överiksi, mutta kestääpähän sitten rajummankin käytön.
Itse mitoitus jäljitteli jo nähtyjä malleja, mutta leveyttä ja korkeutta tehtiin hieman enemmän. Tällä mitoituksella olisi tarkoitus mahdollistaa energia puu nippujen siirtely sellaisenaan.
dbwarrior kirjoitti:Pitihän meidänkin tehdä oma versio juonto kärrystä.
Pyörännavoiksi valikoitui volvon 4 pulttiset takanavat 15 tuuman talvi kiekoilla.
Materilaali vahvuudet meni hieman överiksi, mutta kestääpähän sitten rajummankin käytön.
Itse mitoitus jäljitteli jo nähtyjä malleja, mutta leveyttä ja korkeutta tehtiin hieman enemmän. Tällä mitoituksella olisi tarkoitus mahdollistaa energia puu nippujen siirtely sellaisenaan.
gamo500 kirjoitti:
Nyt vihdoin ja viimmein sai tuon oman työn alle. Tuotatuot, kuikas levee toi sun tekele on, vaikuttais kuvissa aka leveeltä, renkaiden ulko reunoista mitattu?
Levee ja korkeehan se on. Maksimi leveyttä joku 145cm. Lähi viikkoina päästään tosi toimiin niin saadaan sitä video clippiä
Kokemuksia valmiin kärryn toimivuudesta voinee kysellä Sammysin käyttäjältä nimim. Berza, joka osti tuon juontokärryn multa ennen kuin kerkisin sitä itse jurikaan käyttää.
Onko tuo tehty ihan 50mm huonekaluputkesta? Kestääkö ohutseinämäinen huonekaluputki tukkipuun kuormaa?
Putket pääosin 40x40x2 mm. Napojen kohdat, sekä liukukiskon yläpää 50x50x4 mm.
Kärry on ilmeisesti kestänyt kovaakin käyttöä, koska en ole saanut "Bertzalta" negatiivista palautetta.
Miten näillä puu liikku, jos ei käytä tuota takakärryä? Tarkoitus olis vetää n. 4-5m tuulen kaatamia kuusitukkeja ajouran varteen. Tuollainen systeemi vaikuttaisi omaan käyttöön parhaalta, joka nostaa puuta ylöspäin, kun lähtee ajamaan.
10-25cm
siis muullahan ei ole väilä kun saa puun pään ylös niin tuleehan se !
ajatuksena että ei tartte rehkiä !
kestäisko mönkijä tarakka jos siinä olis vinssi ?