pata10 kirjoitti:...ja tuntuu kummalliselta että viitsivät tuoda kaukaa jos kotimaisia pystyis myymään halvemmalla,jonkunhan täytyy niitä myös ostaa.... mielestäni täytyy ottaa huomioon että kiinasta sa tilattua myös "laatua",jos tilaajalla on selkeät laatuvaatimukset ja kriteerit niin hän saa mitä tilaa itse juuri hankin kärryn ja kiinassa valmistetun,luulisin sen vastaavan minun odotukset/käyttötarpeet
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa... Kiinasta saa laatua, mutta se maksaa ihan kuten länsimaissakin. Turha kuvitellakaan että kiinalaiset mönkijän peräkärryt edustaisivat kiinalaista laatua parhaimmillaan.
Tuossa vielä epäileville Tuomaille faktaa kärryn kotimaisuudesta. Mielestäni sama kärry kyseessä, vaikkakin hinta on eri.
"Lisätiedot
ammattikäyttöön valmistettu tukkikärry...
hinta sis alv:n
säädettävällä aisalla ja säleiköllä
renkaat: 22-11-8
HUOM: valmistettu SUOMESSA !!!!!"
pata10 kirjoitti:...ja tuntuu kummalliselta että viitsivät tuoda kaukaa jos kotimaisia pystyis myymään halvemmalla,jonkunhan täytyy niitä myös ostaa.... mielestäni täytyy ottaa huomioon että kiinasta sa tilattua myös "laatua",jos tilaajalla on selkeät laatuvaatimukset ja kriteerit niin hän saa mitä tilaa itse juuri hankin kärryn ja kiinassa valmistetun,luulisin sen vastaavan minun odotukset/käyttötarpeet
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa... Kiinasta saa laatua, mutta se maksaa ihan kuten länsimaissakin. Turha kuvitellakaan että kiinalaiset mönkijän peräkärryt edustaisivat kiinalaista laatua parhaimmillaan.
Tuossa vielä epäileville Tuomaille faktaa kärryn kotimaisuudesta. Mielestäni sama kärry kyseessä, vaikkakin hinta on eri.
"Lisätiedot
ammattikäyttöön valmistettu tukkikärry...
hinta sis alv:n
säädettävällä aisalla ja säleiköllä
renkaat: 22-11-8
HUOM: valmistettu SUOMESSA !!!!!"
kieltämättä ihan asiallisen näköinen kärry. valmistettu suomessa mikä lie valmistus aste... mutta mutta ei se 500nen riitä tohon kärryyn!! kiinalaisella mennään ja jäi vielä 250e "korjausrahaa" lompsaan =D>niin ja se nostopuomi sehän ei tossa "kotimaisessa" ole mukana....kiinnitys mahdollisuudet aika niukat elikkä kärrylle tulee hintaa lähemmäks 1000e puomeineen!
Viimeksi muokannut pata10, 06 Tammi 2012 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa kärrissä on oikeastaan nähtävissä sunnilleen kaikki Suomalaisen pienteollisuuden kompastus kivet.
Eli jos pajassa on putken taivutin niin miksi sitä ei ole käytetty pankkoihin, vaan ne on tehty sahaamalla ja hitsaamalla ? Miksi pyöreä tolppa on neliskanttisessa reijässä, eli se reikähän leviää heti kun tulee vähänkin vääntöä.?? Ja toivottavasti tuo etusermi on vain kasattu väärinpäin.
Ja jos runko on jatkettava ja teli siirrettävä niin oisko jotkut pikalukot ollu liikaa, vaikka lisä varusteena??
Johan löytyi vikaa...heti aamusta. varsinanen hapannaama.
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
Bj Andy kirjoitti:Tuossa kärrissä on oikeastaan nähtävissä sunnilleen kaikki Suomalaisen pienteollisuuden kompastus kivet.
Eli jos pajassa on putken taivutin niin miksi sitä ei ole käytetty pankkoihin, vaan ne on tehty sahaamalla ja hitsaamalla ? Miksi pyöreä tolppa on neliskanttisessa reijässä, eli se reikähän leviää heti kun tulee vähänkin vääntöä.?? Ja toivottavasti tuo etusermi on vain kasattu väärinpäin.
Ja jos runko on jatkettava ja teli siirrettävä niin oisko jotkut pikalukot ollu liikaa, vaikka lisä varusteena??
Johan löytyi vikaa...heti aamusta. varsinanen hapannaama.
Pankot on kulmikkaat luultavasti siksi että tuo mm. ruotsalaisista Kranmanin kärryistä tuttu pankkojen muoto on todettu hyvin toimivaksi käytännössä. Karikat kun ottaa pois niin vaakaosa toimii aputasona käsin lastatessa. Omassa kärryssä tismalleen samanlaiset ja hyvät on. Pyöreä putki karikkana ihan ok. Ei se reikä tuossa kohtaa mihinkään veny, kunhan putki istuu tarpeeksi syvällä. Sermi näyttäisi olevan väärinpäin.
pata10 kirjoitti:kieltämättä ihan asiallisen näköinen kärry. valmistettu suomessa mikä lie valmistus aste... mutta mutta ei se 500nen riitä tohon kärryyn!! kiinalaisella mennään ja jäi vielä 250e "korjausrahaa" lompsaan =D>niin ja se nostopuomi sehän ei tossa "kotimaisessa" ole mukana....kiinnitys mahdollisuudet aika niukat elikkä kärrylle tulee hintaa lähemmäks 1000e puomeineen!
499 oli pyynti tuossa toisessa ilmossa samasta kärrystä. Joka pojalle ei tietenkään tuohon hintaan löydy. Kotimaisuusasteesta ei ilmoituksessa mainittua enempää tietoa. Luultavasti kuitenkin vähemmän kiinalainen kuin aito kiinalainen. Renkaat varmastikin ne perinteiset kiinalaiset, heikosti ilmaa pitävät 2-rättiset p*skat.
Nyt kun tuota kiinankärryä on tuulenkaatojen korjuussa testattu nimensä mukaisessa käytössä, siis "tukkikärrynä", niin täytyy sanoa, että kyllä se on rankakärry. No, kyllä siihen varmaan pari tyvitukkiakin kerralla uskaltaa lastata. Mulla on se sähkövinssillä ja nostopuomilla terästetty malli ja tänään se sitten ratkes. Jo aiemmin puomi ja sermi taipuivat huolestuttavan näköisesti,mutta tänään vain 3,5 metrinen tyvitukki oli liikaa. Alapäästään aisaan hitsatun vinotuen yläpään hitsaus petti. Ystävällisen naapurin isännän pajalla hitsattiin citymetsurin kärry kasaan jämäköiden lisätukien kera. Saa nähdä mistä ratkeaa seuraavaksi. Mutta kelpo kärry polttopuurangan ajoon. Juontokärry harkinnassa - löytyykö mitään alta 500 € ?
Juu, ne näreet saatiin hyvin perille. Käytäntö opettaa citymetsuria, kuten kirjoitat, ei mopolla mahdottomia. Ite kärry varmaan pari kolme närettä kestääkin, mutta nostopuomi on vähän lelu, ellei se kestä enempää kuin kevyen työn tekijän lihasvoimallakin saa kyytiin. Hmm... Mahottomia näreitä, 3,5 m on aika lyhyt sahatavaraksi.
Viimeksi muokannut cotcot, 24 Kesä 2013 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainaus poistettu.
Niin, nimi johtaa harhaan. Tukki on tukki ja energianpuu on energia puuta. Jos käryillä ajettaisiin normi polttopuu puista koostuvia "tukkeja". Siis halkaisijaltaan maksimissaan 25cm(on sellainen koko että menee lähes kaikista klapi koneista läpi(siis mitkä pätkii ja halkoo samalla kertaa)) voisi pituudet ehkä ollakkin jopa kolmea metriä. Mutta tukkikun tuppaa olemaan pituuksiltaan sinne kuuteen metriin ja halkaisijat lähtee jostain parinkymmenen sentin tuntumasta, ylärajaa ei taida edes olla.
Mutta kenen metsässä sitten on tuollaista polttopuu puuta? Katsokaapa noita halkotarhan pitäjiä, ne tekee halot aika pienestä puusta, juuri siksi että rangat menee läpi noista automaagisista klapi koneista. Ja onhan noissa kärryissä mainittu maksimi kuormiakin. Ja ne mitkä lupaa tonnia tai päällekkin on vähän niin ja näin, jos painavimmat puut mitä kyytiin ottaa painaisi vaikkapa korkeintaan 150kg ja niitä tulisi korkeintaan kolme kyytiin voisi homma toimia ja kärry kuin kärry toimiakkin. Itse toin perjantaina metsästä 4kpl koivun pätkää tuolla 1 akselisella expertin kärryllä, olivat vain 2 metriä pitkiä, halkaisija jotain 40-50cm, maanneet kesästä lähtien lätäkössä(kun tämän olisin tiennyt olisin ottanut ne jo kesällä,mutta ei kesällä aluskasvillisuuden alta vettä näkynyt...), kahteen mieheen ei puu noussut ilmaan, tai ehkä juuri ja juuri... Oli aika tukevan oloinen kuorma, tuli expertin omalla vinssinostimellan kyytiin juuri ja juuri, kone ei vain halunnut kulkea pehmeässä maastossa ilman vinssiä. En toiste moisia kuormia taida tuoda, varsinkaan tuolta alametsästä, on sen verran jyrkkä rinne ylöspäin tullessa...
Eli eihän näitä vetokoneita tai kärryjä ole tehty oikealle tukille, enemmänkin juurin latvoille ja sille pienemmälle puulle. Jos isompaa tuo pitäisi olla juontokärry tai tuoda puut yhtä kerrallaan. Ihmettelenkin näitä tukkikärry nimityksiä, kaikkiin kärryihin kun ei normi tukkia edes saa kyytiin. Ja tiedän että tukin pituudet alkaa siitä kolmesta metristä, mutta tuo 5-6 metriä alkaa olemaan normaalimpi pituus, varsinkin sahoille menevissän tukeissa.
tinke77 kirjoitti:eikös ne olleet polle-ollen kuvia jokin aika sitten kun niitä mahottomia näreitä oli kyydis? En ihmettele et kärry nöyrtyi...
Juu, ne näreet saatiin hyvin perille. Käytäntö opettaa citymetsuria, kuten kirjoitat, ei mopolla mahdottomia. Ite kärry varmaan pari kolme närettä kestääkin, mutta nostopuomi on vähän lelu, ellei se kestä enempää kuin kevyen työn tekijän lihasvoimallakin saa kyytiin. Hmm... Mahottomia näreitä, 3,5 m on aika lyhyt sahatavaraksi.
Eihä tuo siun mönkijä mikää mopo ole
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Ettei mopo.... No juu, kaikki on suhteellista. Eksyin tässä joulunpyhinä joutessani tuonne Metsälehden foorumille. Sinne en kyllä olisi kuviani ja juttujani pistänyt. Mönkijämies leluineen saa siellä aika kylmää kyytiä. Mutta kyllä mä noita tuulenkaatoja joudun yrittään paikoista, joihin ei maataloustraktorilla mennä, motolla ja hevosella kyllä.
Viimeksi muokannut cotcot, 24 Kesä 2013 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainaus poistettu.
No, onkos vinkkejä tullut lisää rankakärryn ostajalle ?
Nyt kun lumi puuttuu savosta päin, niin tein mönkijä kaupat ja kärry puuttuu
Kiinalaiset kannattaa ilmeisesti kiertää, entä kohtuuhintaiset kotimaiset/kyläsepän tekeleet ... vinkit otetaan vastaa (saapi tarjota suoraan jos on myynnissä)
Riippuu siitä mitä arvostaa. Vankkatekoinen ja kotimaista työtä. Itsekin olen noita joskus ihastellut. Telin siirtoa ei ole ja sitä pitäisin kuitenkin suht tärkeänä. Etenkin risuperien kanssa kun aisapainon kanssa on tarkempaa. Kuvista päätellen teli on melko takana ja kuormasta saattaa tulla turhan etupainoinen? Ne jotka kärryn omistaa voisivat kertoa miten on asian laita käytännössä. Käsin kuormattavassa kärryssä kaksiosaiset karikat olisi poikaa. Kuormaaminen helpottuu kun nostokorkeus laskee. Kärryn painosta ei ole tietoa, mutta ei varmaankaan kevyemmästä päästä. Kevyempään polttorangan ja harvennuspuun ajoon joku ATV-expertin kärry voisi olla myös vaihtoehto.
Kyläseppien tekeleitä löytyy ihan laidasta laitaan. Pahimmillaan toivottomia himmeleitä ja parhaimmillaan erittäin fiksusti tehtyjä edulliseen hintaan. Näiden kanssa pitää kuitenkin tietää mitä on ostamassa.