tinke77 kirjoitti:Miltäs tuollainen vaikuttais? Alkaa tuo kärryn osto nyt oikeasti olla esissä. Vaihtoehtoina atv-expert terrain 400, brp multitrailer, soikkelin lavatelikärry ja nyt uutena tuo respo http://www.nettimoto.com/muu-merkki/muu-malli/1244751 Mikähän olis paras vaihtoehto
Ottaisin varmaankin noista kolmesta BRP multitrailerin, mikäli ATV-expert on paljonkin edullisempi niin sitten se. Kummatkin monikäyttöisiä ja niistä ei ole tullut isommin haukkuja
Sen verran tänään ehdin kärryä kokeilla siis terrain pro 400:sta, että yhden ranka/propsi kuorman hain. Aika mukavasti mielestäni soveltuu siihenkin hommaan,kun päädyt ottaa auki ja ihan mukavasti mahtuu puuta kyytiin kun heittää liinan yli niin kestää kyydissäkin
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Vanha kärry antautui viime kesällä joten tänä keväällä (siis sitten kun lumet sulaa) tulee aika hankkia mönkkäriin kärry. Tarkoituksena on ajaa hieman rankoja, pääasiallisesti multaa ja sora ja tietenkin puutarhajätettä (ruohonsilppua yms.) Nyt mietin kumpikohan yhdistelmä on parempi. Ja kumpi tulee halvemmaksi. Vaihtoehdot:
BRP Multitrailer + tukkisermi + ATV-Expertin vaijerinostin vaiko ATV-Expertin terrain pro 400 + tukkisermi + rankavarustus + ATV-Expertin vaijerinostin. Kuinka hyvin esim. multa tulee noista kärryistä alas? Entä kuinka suuri kippauskulma kärryissä on? Pystyykö kippauskulmaa muuttamaan jommassa kummassa kärryssä suhteellisen helposti? Kumpi on käytännöllisempi? Toisin sanottuna kokemuksia kaivataan. Etenkin kommentit multitrailerista kiinnostavat Olisi mukava kuulla myös paljonko tuo multitrailer kustansi(ei siis ovh vaan se tiukka hinta)Tiukan hinnan saa laittaa vaikka YV:nä jos ei viitsi sitä tähän laittaa on ihan ymmärrettävää
Olin just kirjoittamassa että taidan tehdä se sermin itse. Mutta vaijerinostinta en ala väkertämään Joitain muitakin yhtä helppoja osia taidan tehdä itse.
Ja olen otettu tuosta ATV miehen kommentista
Noista isommista en tiedä, mutta tuo expertin 300nen, siis se yksi akselinen ei kyllä kippaa kyydistä mitään ilman lavan siirtoa. Siirtäminen ei tosin vaadi kuin kahden reiän poraamisen, ei siis mikään kamala homma. Nykyään kippaa reilustikkin. Tuossa yllän olevassa kuvassa kippauskulmaa on, mutta märempi multa saattaa jäädä kyllä vielä kyytiin...
OK! Kiitti tiedoista, tuntuu siis ettei kaikissa kaupan kärryissä lava nouse tarpeeksi Mutta ilmeisesti se ei ole vaikeaa muuttaa. Onkos kellään kokemuksia multitrailerista Myös nuo tiukat hinnat kiinnostavat niitä saa siis edelleen laittaa tähän ta YVnä
Onko kellään kokemuksia RKK trailerin ranka / yleiskärrystä? http://www.rkktrailer.fi/m%C3%B6nkij%C3%A4n-k%C3%A4rryt
Kyseisesä kärryssä on kippi ja avattavat päädyt, sekä tukkikärry varustus.
Pitäisi lähiaikoina saada hommattua asiallinen kärry itselle ja eis ois aikaa alkaa tehdä itse kärryä.