Sivu 1/1

Ilmansuodattimen öljyäminen

Lähetetty: 08 Joulu 2007 12:23
Kirjoittaja Pasi
Miten olette öljynneet K&N ilmansuodattimen pesun jälkeen?

Normaali vaahtomuovisetahan vaan puristellaan öljypussissa mutta nämä kovarunkoset ovat vaikeampia kun niistä ei voi
puristella ylimääräistä öljyä pois vaan suodatin jää erittäin öljyiseksi.
Miten näiden kanssa tulisi toimia?

Ja vinkkejä hyvästä öljystä voi laittaa.

Lähetetty: 08 Joulu 2007 12:36
Kirjoittaja Solaris
itse käytän kumihanskoja sekä kukkaruiskua, , käsin sitten vähän vielä levittää jos näkee tarpeelliseksi ja koneet kestäneet tosi hyvin

Lähetetty: 08 Joulu 2007 12:44
Kirjoittaja P3t3
käyt ostamassa vaikka siihen tarkoitetun spray pullon :?
Vaikka Tuolta

Lähetetty: 08 Joulu 2007 14:15
Kirjoittaja Solaris
1 litra mulla tosiaan kestää melkein kesän joten ei ainakaan hinnalla ole pilattu kustannukset ;-)

myös tuo spry on yks vaihtoehto

Re: Ilmansuodattimen öljyäminen

Lähetetty: 09 Joulu 2007 23:06
Kirjoittaja Johnnie
Pasi kirjoitti:Miten olette öljynneet K&N ilmansuodattimen pesun jälkeen?.
Muista katsoa oikea öljymäärä suodattimen mukana tulleesta ohjeesta tai firman nettisivuilta. Sitä kai helposti laittaa liikaa, kun tuo määrä on yllättävän pieni (esim. oman prätkäni suodattimeen oikea määrä 10 ml)!

K&N:llä on tietysti omat hoitotuotteensakin myytävänä, sekä pesuaine että öljy. Käyhän se muukin oikeanlaisesta pullosta sumutettuna (pulloja tosiaan kaupoista löytyy), kunhan nyt ei mitä tahansa öljyä laita.

Lähetetty: 10 Joulu 2007 20:08
Kirjoittaja ATC
KN filtterin muoto tekee öljyämisen mahdolliseksi ainoastaan omalla pullolla, tai spray pullolla. Muuten tulee helposti holvattua filtteri liian öljyiseksi. Se oman pullon käätöpää on tosi kätevä, kunhan lukaisee käyttöohjeen miten sitä käytetään. Tottakait sen oman pullon voi sitten täyttää vaikka jostain tarvike pullosta.

Lähetetty: 12 Joulu 2007 22:46
Kirjoittaja Meitzi
Tuskinpa tuosta nyt vaaraa on vaikka vähän reilummasti öljyä lorauttaus. Toki ei aluksi varmaan ilma kule ihan täydellä ja savua pukkaa, mutta kyllä se ylimääräne öljy sieltä johonki lähtee.

Lähetetty: 13 Joulu 2007 10:36
Kirjoittaja Hailis
Motul air filter spray löytyy ainakin spray puolelta.
Ei oo tullu ikinä perehdyttyä tuohon öjynmäärään.
Ruiskuttaa filtterin tasaisesti ympäri, niin eiköhän se riitä :)

Lähetetty: 14 Joulu 2007 08:16
Kirjoittaja Johnnie
Ruiskuttamalla joku tuollainen yskänlääkeannoksen kokoinen määrä tuleekin varmaan sopivasti, mutta kun kaatelemaan lähdetään, tulee helposti centtilitroja tai jopa desejä, ja siitä nyt ei mitään hyötyä ainakaan ole. Ei niitä ohjeita huvin vuoksi anneta, K&N:nkinhän saisi vaan enemmän öljyä myydyksi, jos ei kertoisi vähäisestä öljyntarpeesta.

Lähetetty: 27 Helmi 2008 22:53
Kirjoittaja whector
nyt on kyllä pakko kysyä!

siis kuinka usein ilmansuodatin tulisi vaihtaa, ja miksi se pitää öljytä, mitä ihmettä?! :shock:

minulla on loncin koneellisessa mönkijässäni penkin alla ilmansuodatin, sellainen paperinen, ja sen päällä tuollainen vanu- vai mikä lie suojapeite päällä. Pitääkö se paperinen hökötys siis uutena öljytä? Ja jos ostan nyt uuden suodattimen, esim kn:n, pitääkö tuo suoja"kortsu" laittaa sen uuden kn:n päälle?
tyhmiä kysymyksiä, mutta kun hakemalla en apua löytänyt...

Lähetetty: 27 Helmi 2008 23:20
Kirjoittaja ATC
whector kirjoitti:nyt on kyllä pakko kysyä!

siis kuinka usein ilmansuodatin tulisi vaihtaa, ja miksi se pitää öljytä, mitä ihmettä?! :shock:

minulla on loncin koneellisessa mönkijässäni penkin alla ilmansuodatin, sellainen paperinen, ja sen päällä tuollainen vanu- vai mikä lie suojapeite päällä. Pitääkö se paperinen hökötys siis uutena öljytä? Ja jos ostan nyt uuden suodattimen, esim kn:n, pitääkö tuo suoja"kortsu" laittaa sen uuden kn:n päälle?
tyhmiä kysymyksiä, mutta kun hakemalla en apua löytänyt...
varmaankaan se alkuperäinen paperisuodin ei ole öljyttävää mallia, jollai ohjekirja siihen kehoita. Sen päällä olevan sukan öljyämisen tarpeen voinet lukea huolto-ohjeista, käyttäjän käsikirjasta.

Lähetetty: 28 Helmi 2008 10:01
Kirjoittaja whector
ATC kirjoitti:
whector kirjoitti:nyt on kyllä pakko kysyä!

siis kuinka usein ilmansuodatin tulisi vaihtaa, ja miksi se pitää öljytä, mitä ihmettä?! :shock:

minulla on loncin koneellisessa mönkijässäni penkin alla ilmansuodatin, sellainen paperinen, ja sen päällä tuollainen vanu- vai mikä lie suojapeite päällä. Pitääkö se paperinen hökötys siis uutena öljytä? Ja jos ostan nyt uuden suodattimen, esim kn:n, pitääkö tuo suoja"kortsu" laittaa sen uuden kn:n päälle?
tyhmiä kysymyksiä, mutta kun hakemalla en apua löytänyt...
varmaankaan se alkuperäinen paperisuodin ei ole öljyttävää mallia, jollai ohjekirja siihen kehoita. Sen päällä olevan sukan öljyämisen tarpeen voinet lukea huolto-ohjeista, käyttäjän käsikirjasta.
minulla ei ole mitään käsikirjoja... :(

Re: Ilmansuodattimen öljyäminen

Lähetetty: 14 Heinä 2017 18:18
Kirjoittaja Käppyrä
Ostin ensimmäisen kerran ilmanputsariöljyn spraypurkissa, tähän saakka öljynny kastelu-puristelu-kuivatus tyylillä. Kannattaako tuota sumutella putsarin molemmin puolin vai riittääkö ilman tulopuolelle? Lienee Katin aluperäinen suodatin.

Kuva

Re: Ilmansuodattimen öljyäminen

Lähetetty: 17 Heinä 2017 09:38
Kirjoittaja Polaris4x4
Heitä tuo heti roskiin. Öljy pitää olla purkissa ja putsari kastetaan kokonaan öljyyn. Liika öljy puristetaan pois. Huom. ei väännetä vaa puristetaan. Sitten lopuks vielä silitellään, että öljyä varmasti joka kohdassa. Tämä siis jos foami putsari. Crossi vehkeissä olen vielä oikein pölyävällä kelillä laittanut vaseliinia "tiivistyspintaan".

Re: Ilmansuodattimen öljyäminen

Lähetetty: 17 Heinä 2017 14:03
Kirjoittaja Käppyrä
No eiköhän tuon öljyn imeytymisen näe kun alkaa suihkutella. Pitänee laittaa molemmin puolin ja kädellä "silitellä" että on läpi asti öljyssä.