Sivu 1/1

Telasarjojen yhteensopivuus

Lähetetty: 07 Helmi 2008 09:59
Kirjoittaja Jama
Omistan käyttämättömän telasarjan TATOUN. Tullut GRIZZY 700 mukana (vuosimalli 2007). Sopiikohan tuo telasarja myös muihin mönkkäreihin. Mönkkijä on käytössä metsätöissä, mutta teloja en tarvitse, joten ne pitäisi myydä. Kuka tietää, sopiiko sarja kaikkiin mönkijöihin ?
Tuolla on kuva vuoden 2008 mallista:
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/8669270

Lähetetty: 07 Helmi 2008 17:23
Kirjoittaja mjf777
kyllä nuo on aikasen merkki kohtaaset. mut jos pulttijako sattuu kohralle niin sit EHKÄ ?

Re: Telasarjojen yhteensopivuus

Lähetetty: 14 Joulu 2010 12:06
Kirjoittaja KVF
Apachen teloja on ollu joskus satunnaisesti myynnissä vähän käytettynä ja kohtuu hintaan. Niitähän käytetään ainakin Canoissa, ja siitä tulikin mieleen et mitenköhän helposti semmoset sopis meitin Kawaan...KVF 650 vm -08? Siinä kun on ymmärtääkseni sama pulttijako kuin Canoissa, 4x137. Ainut mikä on erona, nii tuo meitin Kawa on jäykällä taka-akselilla ja siitä johtuen myös takavanteet eri off-setillä...eli taka navat on sisempänä kuin etuset ja näin ollen vanteet levittää takana enempi.

Luulen, että noi Canan telat vois sopia kun löytäis taakse tarpeeksi levittävät speicerit, mutta mäne ja tiiä?? Semmoset telat kun joltain löytyis ja pääsis sovittamaan niitä käytännössä, niin olis viisaampi...?

Oisko jollain kokemusta tai tietoa asiasta?

Re: Telasarjojen yhteensopivuus

Lähetetty: 29 Joulu 2010 22:59
Kirjoittaja Vonikka
Voin omakohtaisesta kokemuksesta parin viikon takaa sanoa että ei ole niin sanottua aina noiden telojen kanssa.

Itsellä tuo X xc outti vm 2011 ja siihen ei passaa apachen telasarjat johtuen erillaisista alatukivarsista kuin perusmallissa. Jopa tehdas ajatteli niiden passaavan myös Xxc malliin kun ovat tehty outtia varten mutta kun viikko koitettiin taikinoida ja tehtaan kanssa väänneettiin ja etittiin ratkaisua niin sieltä tuli lopuksi tiedote että ei saa noiden teloja myydä. Oli aika kiva että sai olla ensimmäinen joka niitä sovitteli eikä edes tehdas moisesta tiennyt. ( ja kun joku nokkela koittaa esittää niiden vaihtoa niin ei ole kokeiltu kuin normimallin ja mudpron alatukivarsia ja ei istu paikalle) Eli summa summarum kannattaa ainakin sopia että maksaa jos passaa paikalle ennen kuin menee ostamaan päätä pahkaa jotkut EHKÄ passaavat.

Kuka tunnistaa telat?

Lähetetty: 09 Helmi 2011 07:59
Kirjoittaja hondanreuhka
Morjes, tuli tehtyä kaupat seuraavanlaisista mönkijän teloista eräässä huutokaupassa. Omistan itse foreman 500, mutta ei mitään tietoa kuinka ne olisi mahdollista hondaan koppuloida tai että mihin merkkiin nämä ovat alunperin edes tarkoitettu? Jos joku tunnistaa nämä telat, niin eiku infoa pöytään!!

http://img21.imageshack.us/i/04022011121.jpg/

Re: Kuka tunnistaa telat?

Lähetetty: 09 Helmi 2011 18:22
Kirjoittaja tepa
hondanreuhka kirjoitti:Morjes, tuli tehtyä kaupat seuraavanlaisista mönkijän teloista eräässä huutokaupassa. Omistan itse foreman 500, mutta ei mitään tietoa kuinka ne olisi mahdollista hondaan koppuloida tai että mihin merkkiin nämä ovat alunperin edes tarkoitettu? Jos joku tunnistaa nämä telat, niin eiku infoa pöytään!!

http://img21.imageshack.us/i/04022011121.jpg/
kiinalaisen versio, serkku tilasi vastaavia 4 sarjaa ja yhden tatoun 4s kopio sarjan.
se tatoun sarja oli huimasti parempi sarja ja vielä paljon halvempi :mrgreen:

Re: Telasarjojen yhteensopivuus

Lähetetty: 09 Helmi 2011 19:36
Kirjoittaja digu82
Niin toiseen topikkiin jo kirjottelin teloista mutta laitan vielä tänne.

Telat itsessään tehdään aikalailla yleismallisiksi, otetaan esimerkkinä telasarja x joka on 4x110 jaolla eli se yleisin.

Eli 4 x 110 jaolla olevat telat sopii periaatteessa kaikkiin 4x110 jaollisiin mönkijöihin, telasarjan mukana tulee (yleensä) sitten levikepalat eli joita lisäämällä / pois ottamalla saa ET luvun täsmäämään omaan vekottimeen.

Lisäksi telasarjaa tilatessa tilataan samalla kiinnityssarja joka on mallikohtainen. Tämän kiinnityssarjan avulla telat kiinnitetään mönkijän alustaan/runkoon jottei telat pääse kierähtämään ajaessa ympäri jne jne..

Esimerkkinä kaverille käytiin ostamassa TJD:n telat jotka olivat olleet Suzuki Eiger:issä kiinni.

Muokattiin Eigerin kiinnityssarja Kawasaki brute forceen sopivaksi. Tosin oli kova homma, mutta toisaalta säästettiin se kiinnityssarjan hinta (n.500€)