Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
VaLtSu
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 13 Touko 2008 20:11
Mönkijä:: can am outlander 650 efi

Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja VaLtSu »

Elikkäs onko kellään kokemusta noista vehkeistä kun haluttais niin pirusti tollasta mutta en tiedä on nuo kelpo vehkeitä.
Kertokaa jos on kokemusta.
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Ilmeisesti tarkoitat tätä: http://www.kellfri.eu/include/groups.ph ... roupid=127

Kuvasta katsoen ainakin näytti että kärryn painopiste on reilusti edessä, joten ainakin tyhjänä ajaessa mönkijän perään tulee kohdistumaan reilusti aisapainoa. Nosturin ulottuvuus oli vain 2,7m, muuten näytti ihan hyvältä ja hinta oli ihan ok.
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
VaLtSu
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 13 Touko 2008 20:11
Mönkijä:: can am outlander 650 efi

Viesti Kirjoittaja VaLtSu »

Uusimmassa kelfrin mainoksessa oli melkein samanlainen mutta siinä hydrauliöljysäiliö ja koneikko nostettiin etutavaratelineelle.
Lehdessä luvattiin myös ulottuvuudeksi 3,4m. hinta oli 5530€
Sama laitos löytyy osoitteesta: http://www.kellfri.se/
sieltä produkter ja atv ja sitten vaan rullata alaspäin.
Cattimies

Viesti Kirjoittaja Cattimies »

Verratkaapa Avestan kuormaajaa ja kärryä Kellfrin vastaavaan. Aika paljon yhdennäköisyyttä. http://www.avestavagnen.se/ valitse "Miniskotare"
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Joo, yks yhteen on kuormain Kellfrissä ja Avestassa, lisäksi kärrykin hyvin saman näköinen. Taitaa olla tuo Kellfri halvin tehdasvalmisteinen paketti tällä hetkellä markkinoilla, tietysti alv tulee tuohon hinnan päälle lisäksi, mutta ei enää kovin paljoa jää tekopalkkaa itselle jos tekee vastaavan. Pistä Valtsu eurot vaan jonoon ja kärry tilaukseen.
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
TiHe
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Loka 2008 09:59
Paikkakunta: Oulu

Re: Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Onko kenelläkään tuota Avestan rullavedolla olevaa metsäkärriä tai tiedossa kenellä sellainen olisi? Olisin kiinnostunut näkemään livenä miltä se näyttää ja miten toimii -> ennen kuin teen ostopäätöksen.
Pollefi
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 01 Tammi 2008 13:33
Mönkijä:: Polle traktori
Paikkakunta: Vöyri

Re: Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja Pollefi »

On sellane käytössä :D

Toimii todella mainiosti...
TiHe
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Loka 2008 09:59
Paikkakunta: Oulu

Re: Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Pollefi kirjoitti:On sellane käytössä :D

Toimii todella mainiosti...
Voisiko jossain vaiheessa käydä katsomassa ihan livenä tota? Jos vaan sulle sopii tässä joulukuun alussa.
Avatar
KVF 360
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 29 Marras 2008 15:11
Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja KVF 360 »

Mitenhän tohon pitäis oikeen suhtautua, kawan kyljessä lukee: max kuorma 500kg, ja toi kärry painaa 550kg ja siihen pitäs laittaa viel kuormaa päälle. Herää kymysys: Kumpi on väärin mitoitettu, kömpijä vai kärry, vai onko toi max kuorma 500kg vain jotain humpuukia.
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Re: Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Kai se vähän alakanttiin on ilmoitettu mutta puolitoista mottia koivua päällä niin ollaan tonnissa.

Saattaa jo käydä paikat kovilla jos on muutakin kuin tasaista maastoa.En tiedä onko noi isommatkaan laitteet suunniteltu paljoo yli tonnin kuormia vetämään,ehkä se vaatis jo kärryynkin vetoa.

Harrastuksena tietty kestää mutta puoliammatikseen jos tekee niin paikat on varmaan kovilla.

Vaikee sanoo,kannattaa koittaa,sillähän se selviää.
Kuva
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 17:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Re: Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

KVF 360 kirjoitti:Mitenhän tohon pitäis oikeen suhtautua, kawan kyljessä lukee: max kuorma 500kg, ja toi kärry painaa 550kg ja siihen pitäs laittaa viel kuormaa päälle. Herää kymysys: Kumpi on väärin mitoitettu, kömpijä vai kärry, vai onko toi max kuorma 500kg vain jotain humpuukia.
Kärry painaa 550kg mutta eihän se mönkijän perässä ilmassa roiku vaan tulee omilla pyörillä vetovastuksena joka useimmissa tilanteissa huomattavasti pienempi.
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
Avatar
KVF 360
6WD
Viestit: 456
Liittynyt: 29 Marras 2008 15:11
Mönkijä:: Polaris ratkori 500 efi
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja KVF 360 »

Tuohan on muuten äärimmäisen totta! Toisaalta olishan se hyvä että se kärry ilmassa killuis ni ei olis yhtää vetovastusta :D
Ostin uuden Polariksen, sillä mä aina aurailen. Ja naapurille moimoi moikkailen.
Cattimies

Re: Kelfrin Hydraulikuormainkärry

Viesti Kirjoittaja Cattimies »

Onkos kukaan huomioinut Avestan ja Kranmanin kuormaajien painoeroja ? Kotisivuilta kun käy katsomassa niin Avestan kuormaajat ovat huomattavasti kevyempiä. Materiaali valinnat tietysti vaikuttavat mutta kun eroa on useita kymmeniä kiloja niin mistä se ero tulee ? Kuitenkin kärryn ja kuormaajan yhteispaino lähellä toisiaan.
Vastaa Viestiin