puskulevy vetokoukkuun

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
ToniR81

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Tosin se itse runko on aika hyvä( etupäästä hitsattu vasta 3 kertaa uudelleen auran rakenteisiin kiinni) mutta itse aura(c&c:n) on niin solmussa kuin olla voi. Vaikka siinä on paksuhko kulmarauta alhaalla ja kulutus terä, on molemmat päät taittuneet useita senttejä taaksepäin, joten kulmarauta on nätillä mutkalla. Itse levystä on kiinnikkeet tulossa läpi paristakin kohtaa... Auraan on laitettu arviolta pari metriä hitsisaumaa tänä talvena. Ensi talvea se ei enää varmasti tule näkemään, ei kerkeä hitsaamaan niin paljoa kuin se vaatii. Uuden auran olin ajatellut laittaa kiinni edestä, mutta ajatellen asiaa ja tuota tuon keski kiinnikkeen voiman siirtoa taidankin jättää sen noin. Rungon ehkä teen kokonaan uudestaan, mutta saatan sen saranoida samoilta kohdilta kuin nyt tuo samainen putkirunko mikä sulla näkyy...
Avatar
Otra
6WD
Viestit: 675
Liittynyt: 08 Syys 2008 19:50
Mönkijä:: Polaris RZR 800 Turbo
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja Otra »

Jos noin rankalla käytöllä on aura niin ei kyllä varmaan kannata laittaa auran työkalurunkoa edestä kiinni, etu kiinnitys taitaa sopia vaan rauhallisille auraajille :D Ainakin se vaatisi pirulliset kiinnikkeet, taakse yleensä helpompi saada voimaa kestävät kiinnikkeet. Toi mun levy on Cubotan jostain pikku traktorista, se on vähän mutkalla mutta ne on tullut siinä traktori käytössä, ei ole vielä mönkijällä taipunutn
Polaris RZR 800 Turbo -08

EX: Polaris Sportsman 800 EFI -05 TL
EX: Can-Am Renegade 800R EFI X xc -10 TL
EX: Polaris Sportsman 500 H.O. -08
Joitain kuvituksia.
Myös joitain videoita.
Avatar
pata10
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Kesä 2011 19:08
Mönkijä:: Polaris 570
Paikkakunta: sipoo

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja pata10 »

noniin....ois taas aika valmistautua talvea varten :wink:
tarkoitus ois saada auraus vehkeet kiinni hondan vetokoukkuun
suurin pulma tällähetkellä on kiinnitys paikka edessä :roll: tarkoitus on tehdä 1 runkoputki vetokoukusta eteen ja siihen kiinnittää työkalurungon kiinnityslevy
nyt ois kuvat tarpeen jos jollain ois joku fixu kiinnitys tapa siihen etupäähän,nimenomaan HONDAAN =D>
suurimmalla osalla taitaa olla kuvatukset kuvablogissa, ja sieltähän ei taida enää nähdä mitään :evil:
mitä isot edellä sitä pienet perässä

Uudenmaan Mönkijät RY
Pertunmaa
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 06 Joulu 2009 17:02
Mönkijä:: Suzuki KingQuad 750
Paikkakunta: Lahti - Janakkala
Viesti:

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja Pertunmaa »

Mulla on takaa kiinni koukussa ja sivuttaistuki tulee astinlautojen kohdalta liinalla, jonka "vinssaan" kiinni astinlautojen reikiin.
Elää toki hieman mutta aivan riittävän tiukka lumen työntöön ja todella nopea irroittaa/laittaa päälle.
Avatar
pata10
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Kesä 2011 19:08
Mönkijä:: Polaris 570
Paikkakunta: sipoo

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja pata10 »

Pertunmaa kirjoitti:Mulla on takaa kiinni koukussa ja sivuttaistuki tulee astinlautojen kohdalta liinalla, jonka "vinssaan" kiinni astinlautojen reikiin.
Elää toki hieman mutta aivan riittävän tiukka lumen työntöön ja todella nopea irroittaa/laittaa päälle.
jep
Ihan pätevä systeemi varmaan tuokin,olen vaan saanut päähäni että se ois kiinitettävä sinne etupäähän :shock:
Odotellaan malttamattomana lisää ideoita 8)
mitä isot edellä sitä pienet perässä

Uudenmaan Mönkijät RY
Avatar
pata10
6WD
Viestit: 281
Liittynyt: 19 Kesä 2011 19:08
Mönkijä:: Polaris 570
Paikkakunta: sipoo

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja pata10 »

pata10 kirjoitti:noniin....ois taas aika valmistautua talvea varten :wink:
tarkoitus ois saada auraus vehkeet kiinni hondan vetokoukkuun
suurin pulma tällähetkellä on kiinnitys paikka edessä :roll: tarkoitus on tehdä 1 runkoputki vetokoukusta eteen ja siihen kiinnittää työkalurungon kiinnityslevy
nyt ois kuvat tarpeen jos jollain ois joku fixu kiinnitys tapa siihen etupäähän,nimenomaan HONDAAN =D>
suurimmalla osalla taitaa olla kuvatukset kuvablogissa, ja sieltähän ei taida enää nähdä mitään :evil:
joopa joo...
hiljasta tällä rintamalla, elikkä uppailaan jospa idea miehet aktivoituisivat !
rupee oleman projekti etukiinnitystä vailla valmis,ja sen verran laiska luonne että mielellään kopiois hyväksi todettuja ratkaisuja :mrgreen:
mitä isot edellä sitä pienet perässä

Uudenmaan Mönkijät RY
Pertunmaa
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 06 Joulu 2009 17:02
Mönkijä:: Suzuki KingQuad 750
Paikkakunta: Lahti - Janakkala
Viesti:

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja Pertunmaa »

Moro

Oletko tsekannut miten Warnin etukiinnitteiden on toteutettu?

http://www.warn.com/atv/plows/base_assembly.shtml
ToniR81

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Tässäkin ketjussa on muistaakseni esitelty muutamakin eri tapa kiinnittää etupää... Tosin en itsekkään ole niitä vielä kopioinut mihinkään käyttöön, on vehkeet levällään pihalla odottamassa että joku leikkaisi ja liimaisi paketin kasaan että pääsisi hieno säätämään...
JK47
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 28 Tammi 2012 15:25

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja JK47 »

Juu hyviä ideoita ja melleja otetaan tääläkin vastaan ton aisan kiinnittämiseksi etupäästä.

Projekti on siinä vaiheessa että etu kiinnitys pitäisi värkätä ja sen jälkeen lunta odottelemaan.
Eilen vietin tunnin verran aikaa kyljellään lattialla kun yritin pähkäillä miten sen etupään ankkuroisi että ei heilu ja olisi tukeva mutta nopeasti irroitettavissa.
Jotain ideoita jo syntyi mutta ei sitä kuningasideaa että räläkkä ja hitsipilli olisi ruvennut laulamaan.
Pertunmaa
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 06 Joulu 2009 17:02
Mönkijä:: Suzuki KingQuad 750
Paikkakunta: Lahti - Janakkala
Viesti:

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja Pertunmaa »

Onko teillä siis peräkoukkukiinnitys?

Miksi ette ankkuroi sitä astinlautoihin kuten minä.

Mä tein kiinnityksen ohuella liinalla/taljalla, jonka saa nopeasti irti mutta vielä jäykemmän saisi jos kehittäisi raudat ja salvan, jolla saa nopeasti irti ja kiinni eikä varvitse välittää onko pohja/keula jääsohjon peittämä edellisen keikan jäljiltä. MInulla ei ole lämmintä tallia, siksi tuo jääsohjo oli todellinen ongelma peruspohjakiinnityksessä.
JK47
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 28 Tammi 2012 15:25

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja JK47 »

Pertunmaa kirjoitti:Onko teillä siis peräkoukkukiinnitys?

Miksi ette ankkuroi sitä astinlautoihin kuten minä.

Mä tein kiinnityksen ohuella liinalla/taljalla, jonka saa nopeasti irti mutta vielä jäykemmän saisi jos kehittäisi raudat ja salvan, jolla saa nopeasti irti ja kiinni eikä varvitse välittää onko pohja/keula jääsohjon peittämä edellisen keikan jäljiltä. MInulla ei ole lämmintä tallia, siksi tuo jääsohjo oli todellinen ongelma peruspohjakiinnityksessä.
Moro.

On juu koukussa kiinni.
Varmaan toi liina hommakin toimii mutta omaan makuun vähän liian "viritys"
Joku rauta ja salpa juttu olis just hakusessa tai vastaavaa.
Pertunmaa
4WD
Viestit: 171
Liittynyt: 06 Joulu 2009 17:02
Mönkijä:: Suzuki KingQuad 750
Paikkakunta: Lahti - Janakkala
Viesti:

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja Pertunmaa »

Myönnän, että hieman viritys se on mutta toimii mökkipihan kolauksessa varsin mainiosti.

Salpahomma vaatii sen, että astinlaudan tukikoukut saa irti, ettei tarvitse ajaa niiden yli.
jake2sx
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Marras 2010 17:31
Mönkijä:: KQ 700
Paikkakunta: kokkola

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja jake2sx »

Tässä oma systeemi king quad mönkijä.Kuva vähä vanha pikku muutoksia tehty jälkeen päin, todella hyvin toiminu systeemi ainut miinus on että syö maavaraa. Helppo tehä tämmönen. Nopea asentaa paikalleen/poistaa. http://uppaa.net/img/003/cam0597.jpg
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 08:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Meinaakko kannokossa aurailla? :shock:
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
jake2sx
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Marras 2010 17:31
Mönkijä:: KQ 700
Paikkakunta: kokkola

Re: puskulevy vetokoukkuun

Viesti Kirjoittaja jake2sx »

gamo500 kirjoitti:Meinaakko kannokossa aurailla? :shock:
Ei sitä koskaan tiiä mihin aurankaa eksyy :)
Vastaa Viestiin