Telat maksaa kyllä aika paljon mönkijän merkistä riippumatta, jopa käytettynä. Eipä noista ketjuistakaan mielestäni umpihangessa paljon apua ole muussa kuin liukkaiden puunjuurten yms. yli ajettaessa. Myöskään tiellä ei esim. alamäessä ala mönkijän perä niin helposti menemään sivuluisuun jos on ketjut alla.
Ensimmäisessä mönkijässä itsellä oli ns. salmiakkikuvioiset IKH:lta ostetut ketjut (kyllä niissäkin ihan tarpeeksi on hintaa) jotka olivat erittäin hyvät. Viimeksi ostin 500 Best-Grip nastaa yhteensä etu- ja takapyöriin nykyiseen mönkijään.
Kannattaa vaikka mennä ajelemaan pelkällä mönkijällä kokeiluksi reitti läpi josta olisi tarkoitus ajaa tukkikärryn kanssa, samalla lumeen tulee urat ja pohja kovettuu.
Karkeammat ja isommat pyörätkin voivat auttaa etenemisessä, pito paranee ja maavaraa tulee lisää. Vinssi on myös hyvä olla keulilla kuten edellä onkin mainittu. Itse ainakin nappasin kerran mönkijän suosta ylös purkamatta rankoja pois kärrystä.
Loppusanoiksi voisi vielä mainita että kyllä aika moni mönkijä jaksaa hyvin kärryä vetää jos malttaa tehdä järkevän kokoiset kuormat, eikä oikaise kurvissa liian aikaisin siten että kärry jää sisäkurvissa olevan puun taakse jumiin kuten itse tuli viime metsäsavotassa tehtyä
