Tukkikärry/hydrauliikka

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Country 330 kuormain painaa 170 kg ja t15 vaunu 160 kg + koura 22 kg

Jokohan tuossa ois kaikki osat?

https://www.country.ee/fi/kuormaimet/ku ... ountry-330

Veturinahan mulla on jontikka noin 900 kg
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Eihän toi sit mitenkään voi painaa 850kg
keulii
6WD
Viestit: 611
Liittynyt: 01 Tammi 2009 14:27
Mönkijä:: Can-Am 650 XT -12

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja keulii »

Joku ei nyt täsmää painoissa. Perus kiinan tukkikärry painaa 180kg.
https://www.monkijavarikko.fi/tuote/tuk ... 2000/1181/

Mulla on tommonen eri renkailla ja ilman etusermiä. Kevyt käsitellä, mutulla jotain 130-140kg.
Berza
4WD
Viestit: 129
Liittynyt: 23 Huhti 2010 08:36

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Berza »

Coyntry kärryt on kyllä vähintään Vahva-Jussin veroisia.
Kokemusta on molemmista.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kerro toki lisää. Itseä kiinnostaa saada teli vetämään. Tietäs vaan miten sen tekis
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Turkkar
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Marras 2015 18:45
Mönkijä:: Honda TRX500FPE-T3
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Turkkar »

Hei!

Oma Avesta MS48 tuli juolukuun alussa ja sen rahditus paino oli kuormakirjassa 850kg en oo täässyt puntaamaan sitä et ois tarkka paino tiedossa. On sen verran painava et jos ei ois vetoa niin näillä lumilla ei menis oikein mihinkään ees tasaisella metsässsä Hondan perässä! Mut vedon kanssa kuormalla paremmin kun tyhjänä ja muutoinkin oon ollut tyytyväinen hankintaan! Tuolla oli puhetta ketjuista ja niiden rikoista. Kärrin saapuessa ihmettelin asiaa uudessa pelissä! Koneikko mönkijän keulilla ja letkut menee jalkojen välistä suojaamattomina ventiileille (takaisilla) ja siitä kärrin! Aattelin ne kyllä pussittaa kun tulee lämpimämmät kelit työskennellä pohjolanliikenteen hallissa ;)
Honda TRX500FPE-T3 -16
Boiz
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Loka 2011 12:10

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Boiz »

Terve,

Jos olen myynyt 10 vuodessa yli 1100 kärry ja nosturia sitten tiedän vähän mitä puhun laatusta, takusta ja myös hinnasta. Kiinalaisten hydraulikka on huono, rauta on painava ja ei kestä. Meillä Vahva Jussi kärryllä on laatu ja takuu kaikein tärkeimät. Kiinalaisen jällenmyyntin hinta 5 vuoden päästä ei ole sama mikä on Vahva Jussi, Avesta tai Kranman. Voin sanoa että myös Nokkan pieni nosturi oli hitsattu kiinassa ja kasatu ning maalatu Euroopassa.

Jos nyt Avesta ja Kranman käyttävät myös sama ventiili paketti mikä meilä oli jo 10 vuotta sitten ja ne kestävät vielä, sitten se näytä että olemme tehnyt jotain oikeasti.

Anteksi et sanoin siitä kiinalaisesta "vitsi" mutta tukijalat, koura, ventiilipöytä, kärryn renkat, letkut ja rauta ei ole sama juttu kuin on Avesta, Kranman tai Jussi. Siitä myös hinnan ero.

Kuinka pitkä on kiinalaisten takuu!!!

Kiva on nähtä että Suomessa on vielä metsänomistajat kuka käyttä tukkikärryjä ja nostureitä.

Anteksi jos ei ole kaikki sanat ole kirjotettu oikeasti mutta Suomen kieli tuli MTV3-sestä :)

Kuva
Polaris 650 Twin
Vahva Jussi - www.vahvajussi.com
Boiz
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Loka 2011 12:10

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Boiz »

Jmk kirjoitti:Taitaa tää tietäjä boiz olla vahvajussin leivissä :) eihän silloin voi muuta kuin moittia muita
Jos ostat kiinalaisen kärryn ja se ei kestä varmasti, et sano naapurille et päätös oli huono.
En moitti muita, kuin vain kiinalaisia kuka ei kehitä yhtän mitän.

Meidän kärrystä on 2x kopio Kiinasta. Tämä myydän Saksassa. Ventiilipöytä ja letkut on 1 vuodessa loppunut, Kiinan hydraulikkoyksikkö, pumpu ei kestä ja 4wd mootorit myös. 2x painavampi kuin meidän 1500 kärry.
http://shop.atvshop.ch/pi/Holzrueckewag ... n-HRW.html

Country 1500 on 100% meidän kärryn kopio, uudet nosturit ja kärryt onnyt kehitännyt itse :)
Kellfri käytä Avestan ensimäisen nosturin kopiota, nyt myös sama ventiilipaketti kuin meillä mutta kääntölaite huono.
Katsoka kuvat tästä:


Sanon vain että jos mene ammatikäytön sitten sen kanssa saat myöhemmin tehtä paljon korjaustöitä pajassa.
Totta että kiva on nähdä neitä kopy nostureitä ja kärryjä 5000 -6000 EUR hinnalla mutta ne EI KESTÄ.

On ihmisiä kuka osta Goes mönkkijän ja on tyytyväinen, tai CanAm.
Ei ole sama hinnan luokka ja myös laatu

Tämä forum on hieno paikka asiakalle saada 100% tietöt miten mitä kestä ja onko loppujen lopuksi rehelinen hinta.

:)
Polaris 650 Twin
Vahva Jussi - www.vahvajussi.com
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Mitäs tällainen kärry sitten maksaa? Jos mietitään harrastus käyttöön kiinalainen 5000 tai tällainen ? Niin äkkiä 10000€ hinta ero. Mielestäni se on paljon. Toki ammattikäyttö on erikseen ja siihen tarvitaan kunnon koneet mutta itsekin mietin ihan omien polttopuiden kuljettamiseen ilman mitään urakointi käyttöä
Boiz
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Loka 2011 12:10

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Boiz »

Hei,

1 x Vahva Jussi 320
1 x Kärry 1500 ja renkaat 22x11-8 (6kankaiset E-merkki)
1 x Hydraulikkoyksikkö HONDA
Tämä perus paketi hinta 6700,00.- EUR + ALV

Kaikki lisavaruste kuin 4wd, vinssi, jätkopuomi, kippilava mahtolinen asenta myöhemin jos tarvitse.
Suomen rahti on noin 300,00.- - 600,00.- EUR.

Asiakat on ostanut myös 4wd omalle kärryle tai nosturin.
Jos kärryn putki on 80x80 sitten on varma että noin 60% sopi nosturi myös päälle, putki pitäisi olla vähintään 3mm.

Jälkimarkino konet menevät noin 7 päivässä torilla, koska ne kestä ja hintä pysy.
Polaris 650 Twin
Vahva Jussi - www.vahvajussi.com
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Minkä tehoista hydrauliikka tarvii jos ajattelee et kärrissä on nosturi, ja veto
Boiz
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Loka 2011 12:10

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Boiz »

Meidän Honda Gx200 mootori 6,5hv ja pumpu yhdistelmän teho on 175 bar ja max 12/ L/min.
Polaris 650 Twin
Vahva Jussi - www.vahvajussi.com
Takis
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Touko 2018 09:53

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Takis »

https://www.kone-glans.fi/4-veto-diesel ... uliikalla/

Kenelläkään kokemusta tuommosesta hinta ainaki ihan kohtuullinen.
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Jmk »

Tuota yritin kysellä talvella. Mut tuo Kärri on vitsi ei siihen muuta kommentti saanut... vähän rankan näköinen mut aina sitä voi pahoittaa...ei siinä kyl paljoa jää tekniikalle hintaa
Takis
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Touko 2018 09:53

Re: Tukkikärry/hydrauliikka

Viesti Kirjoittaja Takis »

Kärryä nyt on helppohitsata ja vaohtaa vaikka toiseen jos vain muu tuosa paketisa toimis.
Vastaa Viestiin