Polaris Glacier Pro
Polaris Glacier Pro
Onkos kellään kokemuksia tuosta järjestelmästä? Näyttää ainakin tukevalta ja helpolta kiinnitykseltä. Nykyinen järjestelmä niin v-mäinen laittaa kiinni kun on pohjan alla kiinnikkeet että pitäisi löytää parempi ratkaisu... Rajoittavana tekijänä on telat joten pitäisi niiden kanssa olla yhteensopiva järjestelmä. Ainakin tuohon myydään jatkopalaa teloille. Onko warnilla vastaavaa etukiinnikkeistä puskulevyä mikä kävis telojen kanssa?
Tässä vielä linkki
http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarv ... nnikerunko
Tässä vielä linkki
http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarv ... nnikerunko
-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 23 Marras 2013 22:45
- Mönkijä:: Sportman 550xp
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Polaris Glacier Pro
itsellä löytyy tuommoisesta se toinen malli : http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarv ... nnikerunko
On kyllä todella ketävä ottaa auramatkaan ja jättää pois... ja on tukeva... sai myös teloilla olevaan jos nyt oikein muistan...
On kyllä todella ketävä ottaa auramatkaan ja jättää pois... ja on tukeva... sai myös teloilla olevaan jos nyt oikein muistan...
Re: Polaris Glacier Pro
Itellä kans tuo glacier 2 , eikä kyllä telojen kanssa mahdu mitenkään. Tukevan tuntunen kyllä on ja helpottaa auran irrottamista ja kiinnitystä huomattavasti.
-
- 4WD
- Viestit: 229
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
- Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
- Paikkakunta: Kempele
Re: Polaris Glacier Pro
Aika makia toi uusi Pro-sarja. Tässä Polariksen oma mainosvideo.
Tollanen pitää kyl jossain vaiheessa päivittää tuon vanhan mikä-lie-puskulevyn tilalle
Tollanen pitää kyl jossain vaiheessa päivittää tuon vanhan mikä-lie-puskulevyn tilalle

- mustis_74
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 27 Helmi 2013 21:07
- Mönkijä:: Polaris 500 efi 4x4 eut
- Paikkakunta: Kokkola
- Viesti:
Re: Polaris Glacier Pro
Olipa kyllä näppärä, ja kuume tuohon heti iski kääntösysteemillä. MUTTA olivatpa keksineet hinnan kääntösylinterille, 899 euroo..huhhuh!
-
- 6WD
- Viestit: 415
- Liittynyt: 11 Syys 2013 18:15
- Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
- Paikkakunta: kajaani
Re: Polaris Glacier Pro
Seuraavana ostoslistalla..
Ei vaan tainnu olla saatavilla näihin -10 malleihin ni pitäs päivittää sitten muuki kalusto.
Aika kallista..
Ei vaan tainnu olla saatavilla näihin -10 malleihin ni pitäs päivittää sitten muuki kalusto.
Aika kallista..
kyllä se siitä kohta..
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
https://www.youtube.com/user/polaristraktori/videos
Re: Polaris Glacier Pro
Hieman hintava värkki mutta olen täysin kyllästynyt tuolla mönkijän alla makaamaan ja ähräämään tappeja paikoilleen... Kuitenkin auraa saa irrotella melkeen joka päivä pois ja takas laitteeeseen. Löytysköhän tuota mistään etelä suomesta nähtävillä? Olisi ihan kiva nähä paikan päällä miten toimii. Ja mitenkähän onnistuuko pohjapanssarin kanssa asennus...? 

Re: Polaris Glacier Pro
Joko on porukalla kertynyt kokemuksia tästä? Meille tulossa vielä tämän vuoden puolella vihdoin tuo kyseinen sarja. Kirjottelen kokemuksia kunhan niitä kertyy. Kumpi levy muuten kannattaisi hankkia. Tuo muovinen vai täysmetalli? Metalli sinällään kiinnostaisi että olisi massaa ja pysyy paremmin maassa. Muovinen taas muutoin mukavampi siirrellä ja saa 66 tuumaa leveänä kun metalliata saa vaan 60"
Re: Polaris Glacier Pro
Nyt on ollut aura kovassa käytössä semmoisen 1,5kk. Täysin rahan arvoinen kapistus. Liittäminen ja irroitus naurettavan helppoa. Lunta on tullut sellaisen metrin verran että töitä on saanut auralla tehdä. Ensikaudeksi sähköinen kääntäjä vielä harkintaan. Mahti kapistus siis. Suosittelen!
-
- 4WD
- Viestit: 229
- Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
- Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
- Paikkakunta: Kempele
Re: Polaris Glacier Pro
@Roki
Otitko nyt sen metallisen vai muovisen version?
Käteväähän tuossa aurassa (myyntivideoiden perusteella) on se, että aura nousee yhtäkorkealle kuin etuasenteinen puskulevy, mutta kuitenkin tämä Glacier Pro kiinnityspiste on keskellä mönkijää.
Otitko nyt sen metallisen vai muovisen version?
Käteväähän tuossa aurassa (myyntivideoiden perusteella) on se, että aura nousee yhtäkorkealle kuin etuasenteinen puskulevy, mutta kuitenkin tämä Glacier Pro kiinnityspiste on keskellä mönkijää.
Re: Polaris Glacier Pro
Metallinen versio tuli. Päädyin siihen koska ajattelin massan olevan vaan hyvästä auraus hommissa. Ja näin varmaan onkin. Ja nyt tuo on niin helppo jättää pois matkasta kun on jotakin muuta ajoa niin on osoitrautunut nappi valinnaksi.
Re: Polaris Glacier Pro
Tässä on pieni varoittava kertomus tuosta Polariksen mukana tulevasta Glacier Pro-lumilevypaketista. Muutamalla muullakin on ollut samansuuntaista ongelmaa, joten tässäpä oma stoori. Toivottavasti kuvat näkyy!
Kaikki lähti liikkeelle tästä:

Kuten näkyy niin levy irtosi paikaltaan auratessa ja vauhtia oli sen verran että kone hyökkäsi auran yli.
Hetken joutu miettimään että mites nää saa erilleen toisistaan……
Aineellista vahinkoa ei syntynyt muuta kun tuo levyn käännön lukitustappi katkesi ja kahva vääntyi , sekä tuo toinen noista etummaisista kiinnikekoukuista vääntyi.
Jopa kuski pysy kyydissä!
Ongelmana on tuon punaisen lukitusvivun välys, jota oli kohtuullisesti sen ollessa lukitusasennossa. Oma moka, kun ei ollut aikasemmin tullut mieleen tuollanen säätö.
Välys säädetään pyörittämällä vipua kierteellä ja kun välys on sopiva niin kiritään tuo päässä oleva mutteri.


Oikea mitta on sellainen että vipu lukossa ollessaan ei saa päästä liikkumaan edestakaisessa suunnassa. Säätelin tuon välyksen pois, korjasin katkenneen lukitustapin ja levy paikalleen.
Muutama aurailukerta meni jännityksen vallassa ja kylmä rinki sen yhden paikan ympärillä että oliko vika oikeasti tuossa. Mitään normaalista poikkeavaa ei tapahtunut, joten luulin ongelman ratkenneen.
Sittenhän se tässä muutama viikko sitten irtosi uudestaan. Vauhtia ei ollut nimeksikään joten ensimmäisen kuvan kaltaista katastrofia ei sattunut.
Tälläkin kertaa syypääksi paljastu tuo lukitussalpa. Se oli päässyt kääntymään niin että kahva osoitti maata kohti ja lumipaakkiin tökätessään nosti itsensä pois lukitusasennosta, ja levy irti.

Tuolla salvan takapäässä olevalla mutterilla sen saa kirittyä niin ettei salpa liiku tai kääntyile, mutta kun se on normaali mutteri eikä nylock, niin tärinästähän sekin pääsee pyörimään aukipäin.
Oikein ei uskalla enää tuolla huolettomasti touhuta, vähän väliä on kurkattava että onhan salpa lukitusasennossa ja oikein päin. Aikamoinen rihveli, näin kauniisti sanottuna.
Mietin jo tässä toisen levyn ja kiinnikerungon hankkimista, mutta ovat niin suolasia hinnaltaan että täytyy koittaa jollain opilla palauttaa usko tuohon tekeleeseen.
Eli kaikki te, jotka kyseisen aurapaketin omistatte, tarkastakaa nuo edellä mainitut kohdat ettei kävisi samalla lailla.
Ideoita miten tuosta sais sellaen joka pysys paikallaan?
Kaikki lähti liikkeelle tästä:

Kuten näkyy niin levy irtosi paikaltaan auratessa ja vauhtia oli sen verran että kone hyökkäsi auran yli.
Hetken joutu miettimään että mites nää saa erilleen toisistaan……

Aineellista vahinkoa ei syntynyt muuta kun tuo levyn käännön lukitustappi katkesi ja kahva vääntyi , sekä tuo toinen noista etummaisista kiinnikekoukuista vääntyi.
Jopa kuski pysy kyydissä!

Ongelmana on tuon punaisen lukitusvivun välys, jota oli kohtuullisesti sen ollessa lukitusasennossa. Oma moka, kun ei ollut aikasemmin tullut mieleen tuollanen säätö.
Välys säädetään pyörittämällä vipua kierteellä ja kun välys on sopiva niin kiritään tuo päässä oleva mutteri.


Oikea mitta on sellainen että vipu lukossa ollessaan ei saa päästä liikkumaan edestakaisessa suunnassa. Säätelin tuon välyksen pois, korjasin katkenneen lukitustapin ja levy paikalleen.
Muutama aurailukerta meni jännityksen vallassa ja kylmä rinki sen yhden paikan ympärillä että oliko vika oikeasti tuossa. Mitään normaalista poikkeavaa ei tapahtunut, joten luulin ongelman ratkenneen.
Sittenhän se tässä muutama viikko sitten irtosi uudestaan. Vauhtia ei ollut nimeksikään joten ensimmäisen kuvan kaltaista katastrofia ei sattunut.
Tälläkin kertaa syypääksi paljastu tuo lukitussalpa. Se oli päässyt kääntymään niin että kahva osoitti maata kohti ja lumipaakkiin tökätessään nosti itsensä pois lukitusasennosta, ja levy irti.

Tuolla salvan takapäässä olevalla mutterilla sen saa kirittyä niin ettei salpa liiku tai kääntyile, mutta kun se on normaali mutteri eikä nylock, niin tärinästähän sekin pääsee pyörimään aukipäin.
Oikein ei uskalla enää tuolla huolettomasti touhuta, vähän väliä on kurkattava että onhan salpa lukitusasennossa ja oikein päin. Aikamoinen rihveli, näin kauniisti sanottuna.
Mietin jo tässä toisen levyn ja kiinnikerungon hankkimista, mutta ovat niin suolasia hinnaltaan että täytyy koittaa jollain opilla palauttaa usko tuohon tekeleeseen.

Eli kaikki te, jotka kyseisen aurapaketin omistatte, tarkastakaa nuo edellä mainitut kohdat ettei kävisi samalla lailla.
Ideoita miten tuosta sais sellaen joka pysys paikallaan?
- Pappi
- Moderaattori
- Viestit: 2311
- Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
- Paikkakunta: Pohjois-savo
Re: Polaris Glacier Pro
Hyvä että sait kuvat näkyviin. Vielä parempi että et itseäsi loukannut tuossa auran irtoamisessa.
Toimisiko tuo paremmin jos punaisen mutkaraudan vääntäisi kahvaksi kuten lapion varressa. Saa paremman otteenkin?
Toimisiko tuo paremmin jos punaisen mutkaraudan vääntäisi kahvaksi kuten lapion varressa. Saa paremman otteenkin?
Re: Polaris Glacier Pro
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
Re: Polaris Glacier Pro
Joo tuo tanko kun pyörii kerta väärään asentoon ja pääsee osimaan johonkin mikä maassa on niin pistä kaksi normaalia muteria sinne taakse ja kiri hirtoksiin niin ei pyöri vahingossa auki pitää jopa paremmin kun nylon mutteri 
