Polaris Glacier Pro

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Roki
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Marras 2007 14:17

Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Roki »

Onkos kellään kokemuksia tuosta järjestelmästä? Näyttää ainakin tukevalta ja helpolta kiinnitykseltä. Nykyinen järjestelmä niin v-mäinen laittaa kiinni kun on pohjan alla kiinnikkeet että pitäisi löytää parempi ratkaisu... Rajoittavana tekijänä on telat joten pitäisi niiden kanssa olla yhteensopiva järjestelmä. Ainakin tuohon myydään jatkopalaa teloille. Onko warnilla vastaavaa etukiinnikkeistä puskulevyä mikä kävis telojen kanssa?

Tässä vielä linkki
http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarv ... nnikerunko
Jmp2002
2WD
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Marras 2013 22:45
Mönkijä:: Sportman 550xp
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Jmp2002 »

itsellä löytyy tuommoisesta se toinen malli : http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarv ... nnikerunko

On kyllä todella ketävä ottaa auramatkaan ja jättää pois... ja on tukeva... sai myös teloilla olevaan jos nyt oikein muistan...
Mikro
6WD
Viestit: 257
Liittynyt: 30 Elo 2012 15:56
Mönkijä:: Trapper UTV 800 T1

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Mikro »

Itellä kans tuo glacier 2 , eikä kyllä telojen kanssa mahdu mitenkään. Tukevan tuntunen kyllä on ja helpottaa auran irrottamista ja kiinnitystä huomattavasti.
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Skiri »

Aika makia toi uusi Pro-sarja. Tässä Polariksen oma mainosvideo.

Tollanen pitää kyl jossain vaiheessa päivittää tuon vanhan mikä-lie-puskulevyn tilalle =D>
Avatar
mustis_74
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Helmi 2013 21:07
Mönkijä:: Polaris 500 efi 4x4 eut
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja mustis_74 »

Olipa kyllä näppärä, ja kuume tuohon heti iski kääntösysteemillä. MUTTA olivatpa keksineet hinnan kääntösylinterille, 899 euroo..huhhuh!
polaristraktori
6WD
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Syys 2013 17:15
Mönkijä:: 500efi sporttimies raktori
Paikkakunta: kajaani

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja polaristraktori »

Seuraavana ostoslistalla..
Ei vaan tainnu olla saatavilla näihin -10 malleihin ni pitäs päivittää sitten muuki kalusto.
Aika kallista..
Roki
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Marras 2007 14:17

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Roki »

Hieman hintava värkki mutta olen täysin kyllästynyt tuolla mönkijän alla makaamaan ja ähräämään tappeja paikoilleen... Kuitenkin auraa saa irrotella melkeen joka päivä pois ja takas laitteeeseen. Löytysköhän tuota mistään etelä suomesta nähtävillä? Olisi ihan kiva nähä paikan päällä miten toimii. Ja mitenkähän onnistuuko pohjapanssarin kanssa asennus...? :?
Roki
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Marras 2007 14:17

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Roki »

Joko on porukalla kertynyt kokemuksia tästä? Meille tulossa vielä tämän vuoden puolella vihdoin tuo kyseinen sarja. Kirjottelen kokemuksia kunhan niitä kertyy. Kumpi levy muuten kannattaisi hankkia. Tuo muovinen vai täysmetalli? Metalli sinällään kiinnostaisi että olisi massaa ja pysyy paremmin maassa. Muovinen taas muutoin mukavampi siirrellä ja saa 66 tuumaa leveänä kun metalliata saa vaan 60"
Roki
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Marras 2007 14:17

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Roki »

Nyt on ollut aura kovassa käytössä semmoisen 1,5kk. Täysin rahan arvoinen kapistus. Liittäminen ja irroitus naurettavan helppoa. Lunta on tullut sellaisen metrin verran että töitä on saanut auralla tehdä. Ensikaudeksi sähköinen kääntäjä vielä harkintaan. Mahti kapistus siis. Suosittelen!
Skiri
4WD
Viestit: 229
Liittynyt: 20 Helmi 2012 09:40
Mönkijä:: 08 Polaris Sportsman 500EFI TL
Paikkakunta: Kempele

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Skiri »

@Roki
Otitko nyt sen metallisen vai muovisen version?

Käteväähän tuossa aurassa (myyntivideoiden perusteella) on se, että aura nousee yhtäkorkealle kuin etuasenteinen puskulevy, mutta kuitenkin tämä Glacier Pro kiinnityspiste on keskellä mönkijää.
Roki
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 27 Marras 2007 14:17

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Roki »

Metallinen versio tuli. Päädyin siihen koska ajattelin massan olevan vaan hyvästä auraus hommissa. Ja näin varmaan onkin. Ja nyt tuo on niin helppo jättää pois matkasta kun on jotakin muuta ajoa niin on osoitrautunut nappi valinnaksi.
JiiVee
6WD
Viestit: 304
Liittynyt: 05 Tammi 2015 17:59
Mönkijä:: Ei ole enää

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tässä on pieni varoittava kertomus tuosta Polariksen mukana tulevasta Glacier Pro-lumilevypaketista. Muutamalla muullakin on ollut samansuuntaista ongelmaa, joten tässäpä oma stoori. Toivottavasti kuvat näkyy!

Kaikki lähti liikkeelle tästä:

Kuva

Kuten näkyy niin levy irtosi paikaltaan auratessa ja vauhtia oli sen verran että kone hyökkäsi auran yli.
Hetken joutu miettimään että mites nää saa erilleen toisistaan…… :shock:

Aineellista vahinkoa ei syntynyt muuta kun tuo levyn käännön lukitustappi katkesi ja kahva vääntyi , sekä tuo toinen noista etummaisista kiinnikekoukuista vääntyi.

Jopa kuski pysy kyydissä! :D

Ongelmana on tuon punaisen lukitusvivun välys, jota oli kohtuullisesti sen ollessa lukitusasennossa. Oma moka, kun ei ollut aikasemmin tullut mieleen tuollanen säätö.
Välys säädetään pyörittämällä vipua kierteellä ja kun välys on sopiva niin kiritään tuo päässä oleva mutteri.

Kuva
Kuva

Oikea mitta on sellainen että vipu lukossa ollessaan ei saa päästä liikkumaan edestakaisessa suunnassa. Säätelin tuon välyksen pois, korjasin katkenneen lukitustapin ja levy paikalleen.
Muutama aurailukerta meni jännityksen vallassa ja kylmä rinki sen yhden paikan ympärillä että oliko vika oikeasti tuossa. Mitään normaalista poikkeavaa ei tapahtunut, joten luulin ongelman ratkenneen.

Sittenhän se tässä muutama viikko sitten irtosi uudestaan. Vauhtia ei ollut nimeksikään joten ensimmäisen kuvan kaltaista katastrofia ei sattunut.
Tälläkin kertaa syypääksi paljastu tuo lukitussalpa. Se oli päässyt kääntymään niin että kahva osoitti maata kohti ja lumipaakkiin tökätessään nosti itsensä pois lukitusasennosta, ja levy irti.
Kuva

Tuolla salvan takapäässä olevalla mutterilla sen saa kirittyä niin ettei salpa liiku tai kääntyile, mutta kun se on normaali mutteri eikä nylock, niin tärinästähän sekin pääsee pyörimään aukipäin.
Oikein ei uskalla enää tuolla huolettomasti touhuta, vähän väliä on kurkattava että onhan salpa lukitusasennossa ja oikein päin. Aikamoinen rihveli, näin kauniisti sanottuna.
Mietin jo tässä toisen levyn ja kiinnikerungon hankkimista, mutta ovat niin suolasia hinnaltaan että täytyy koittaa jollain opilla palauttaa usko tuohon tekeleeseen. :roll:

Eli kaikki te, jotka kyseisen aurapaketin omistatte, tarkastakaa nuo edellä mainitut kohdat ettei kävisi samalla lailla.

Ideoita miten tuosta sais sellaen joka pysys paikallaan?
Avatar
Pappi
Moderaattori
Viestit: 2308
Liittynyt: 14 Maalis 2009 09:39
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hyvä että sait kuvat näkyviin. Vielä parempi että et itseäsi loukannut tuossa auran irtoamisessa.

Toimisiko tuo paremmin jos punaisen mutkaraudan vääntäisi kahvaksi kuten lapion varressa. Saa paremman otteenkin?
seatts
6WD
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Syys 2007 17:35
Paikkakunta: Sauvo

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja seatts »

Mulla on tämän näköinen tuo kiinnitys

http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarv ... nnikerunko
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
^Jopi^i
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 02 Elo 2011 17:17

Re: Polaris Glacier Pro

Viesti Kirjoittaja ^Jopi^i »

Joo tuo tanko kun pyörii kerta väärään asentoon ja pääsee osimaan johonkin mikä maassa on niin pistä kaksi normaalia muteria sinne taakse ja kiri hirtoksiin niin ei pyöri vahingossa auki pitää jopa paremmin kun nylon mutteri :D
Vastaa Viestiin