Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Mietin riittääkö tavallinen tukkikärry hydrauliikkaöljyä vai pitääkö olla veto. Hydraulinen veto on noin 4000. € kalliimpaa.
Maasto tasainen, mutta siellä täällä suora.
Polaris 850 veturina
Maasto tasainen, mutta siellä täällä suora.
Polaris 850 veturina
-
- Tracks
- Viestit: 2760
- Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
- Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
- Paikkakunta: Mökki vilppulassa
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Kaippa ilmankin pärjää, mutta jos pappa betaalaa, niin sitten veto. 

Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
- Markol
- 4WD
- Viestit: 161
- Liittynyt: 18 Heinä 2012 13:50
- Mönkijä:: Argo 8x8 750 HDi
- Paikkakunta: Suomusjärvi / Salo
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Vedolla vaan jos on mahdollista. Tarkoittanet Forest rankakärryä vai saako 1042:kin ilman vetoa?
Marko
Marko
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
No ilman veto on näköjään loppuunmyyty, sitä enää saa. loukko.com tarjoa nyt Bronco niminen kärry vedolla 7400 €, mutta liene kiinalainen.
- FinnMack
- Tracks
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 12 Heinä 2009 21:55
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
- Paikkakunta: Roimalandia
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Älä etes mieti kärryä ILMAN vetoa..
Kyllä se niin paljon säästää veturia ja helpottaa suuresti pakittaessa lasti päällä.
Kyllä se niin paljon säästää veturia ja helpottaa suuresti pakittaessa lasti päällä.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Minulla on vastaava kuon tuo bronco kärry, hieman arvelutti ostaa mutta se on ollut noin puolitoista vuotta todella rajussa työkäytössä, välillä ittiäki hirvittäny että kestääkö, varmaan lähentelee neljättäsataa mottia ajomäärä.. tuulenkaatoja, harvennuksia ym ajettu. Mutta minulla ei ole siinä vetoa, toistaseksi pärjänny vielä ilman mutta tekis mieli laittaa, on siitä varmasti paljon apua.
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
ehdottomasti vedolla. itsellä(kiinalainen) kelffrin kärry kaikilla mausteilla ja veturina 700cc diesel catti. viimeksi tänään meni jo tyhjillään sellaseen lumen peittämään monttuun että ilman vetoa ei pois. kuorman kans huonommassa maastossa lähes joka kerta tarvinnu vedon.(maasto tosin sellanen että jokainen ei sinne tunkis edes pelkällä mönkijällä)
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Miten on Kellfrin kärry pelannut? Itelläkin houkuttelisi ostaa tuommoinen. Nyt on vain alkanut kaikki kiinassa tehty pelottamaan.
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
ei tuolla oo tullu paljoa vielä ajettua mutta toimii. ajomoottorit vois olla toisenlaiset, silloin ku hyrrät on alhaalla ja veto ei päällä, jarruttavat, eivät pyöri vapaasti.. toki toimivat hyvänä "käsijarruna". ja vetohan on melko hidas ja tyhjää kärryä jos vedät vetoa nopeampaa niin jarruttaa menoa,mielestäni kuormankaan kans eivät anna myöten että vois ajaa vetomoottoria lujempaa tämän jarruttamatta. en tiedä miten muilla valmistajilla tuo veto toimii.
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Brp forest ei saa ilman veto, joten ostin vetävä mallia. Hyvin toimii, mutta muutama kysymysmerkki jäi.
Kuljetusasentoon (ohjeen mukaan koura lkärryn keulassa). Aisapaino on liian iso ja mönkijän takajouset ovat lytyssä.
Onko tähän mitä ratkaisua!
Ja mietin myös voiko kärry laita talliin tukijalkojen varaan, vai onko parempi että aisan alle on pölkky.
P
Kuljetusasentoon (ohjeen mukaan koura lkärryn keulassa). Aisapaino on liian iso ja mönkijän takajouset ovat lytyssä.
Onko tähän mitä ratkaisua!
Ja mietin myös voiko kärry laita talliin tukijalkojen varaan, vai onko parempi että aisan alle on pölkky.
P
-
- 4WD
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13 Huhti 2012 23:16
- Mönkijä:: Polle 500efi Eu 2011
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
^
Avestan kärry lepäilee paraikaa tukijalat ulkona, mutta paino on aisan alla olevalla pölkyllä.
Ei ainakaan tipu pölkyn päältä pois, jos lapset käy pomppimassa kärryn päällä, tai joku muu ajattelematon tönäisee aisaa reippasti.
Avestan kärry lepäilee paraikaa tukijalat ulkona, mutta paino on aisan alla olevalla pölkyllä.
Ei ainakaan tipu pölkyn päältä pois, jos lapset käy pomppimassa kärryn päällä, tai joku muu ajattelematon tönäisee aisaa reippasti.
- Markol
- 4WD
- Viestit: 161
- Liittynyt: 18 Heinä 2012 13:50
- Mönkijä:: Argo 8x8 750 HDi
- Paikkakunta: Suomusjärvi / Salo
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Mulla on oikeastaan aina tyhjänä koura etusermiä vasten kuljetusasennossa. Mitä jos ajat tyhjänä kärry pidempänä ja koura on kiinni kärryn takaosassa rungon päässä? Voi olla että aisapaino on kuitenkin samaa luokkaa... Lyhyellä kärryllä jos ajaa tuohon tyyliin niin painopiste jää aika ylös. Niin ja kuormanhan voi tehdä vastoin yleisiäoppeja tyvit taaksepäinkin niin saa aisapainoa pienemmäksi.
Mulla on kärry aina tukijalkojen varassa. Jos kärry on Argossa kiinni niin olen silti yöksi laittanut tukijalat alas. Keventänyt sen verran että ei ole aisapainoa.
Marko
Mulla on kärry aina tukijalkojen varassa. Jos kärry on Argossa kiinni niin olen silti yöksi laittanut tukijalat alas. Keventänyt sen verran että ei ole aisapainoa.
Marko
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
kelffrin kärryssä myös ongelmana valtava aisapaino, samoilla mittasuhteilla, teli-vetopää verrattuna perus 320 vahvajussiin. jussin jaksaa aisasta käsipelin siirrellä tallin lattialla mutta kelffrin kärry ei todellakaan liiku käsipelin ja teli niin lähellä sermiä kuin saa. catissa oli perse aivan lintassa, ostin uudet jäykemmät iskarit+jouset ja kinnasin vieterit tiukalle,nyt on kärryn kans hyvä ja pysty siirtää telin taaemmaks, jotta voi kuskata 4metristä tukkia ilman, että veturin perä nousee ilmaan. pakko kyllä laittaa hydraulinen telin siirto, sylintereitä löytyy nurkista, mutta pitäs tehä melkee ilman hitsiliimaa pulttiliitoksilla jottei takuun kans tuu ongelmia..jos takuuseen tarvii jostain syystä turvautua(kelffrin kamoilla vuoden takuu, sehän ei toki koske normaalissa käytössä kuluvia osia, letkuja on joutunu suojata paremmin, pääsevät hankaamaan aina johonkin raudan reunaan ja äkkiäpä ne sit tihkuu) perään laitoin kolmannen pankko parin, parinmetrin tumppi mikä liukuu runkoputken sisässä, pysyy se 4 metrinen paremmin kyydissä kun muuten tuossa on niin lyhyt kuormatila..
miten muiden kärryssä tuo veto toimii? pystyykö vetää nopiampaa vedon ollessa päällä vai jarruttaako kärry? saishan tuon muutettua aika helposti sellaseksi , että vois vetää kärryä vetoa nopiempaa ja moottorit pyöris mukana jarruttamatta.
miten muiden kärryssä tuo veto toimii? pystyykö vetää nopiampaa vedon ollessa päällä vai jarruttaako kärry? saishan tuon muutettua aika helposti sellaseksi , että vois vetää kärryä vetoa nopiempaa ja moottorit pyöris mukana jarruttamatta.
-
- Tracks
- Viestit: 1761
- Liittynyt: 19 Syys 2010 19:06
- Paikkakunta: Lemi.The Land of Red Potatoes.Etelä-Karjala
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
No jos se ei noin pelaa niin sitten tyhjänä ajaessa kouralla takarungosta kiinni. Se kuljetus asento tarkoittanee sitä että laite on esim. trailerin kyydissä kuljetuksessa.Polle57 kirjoitti:Brp forest ei saa ilman veto, joten ostin vetävä mallia. Hyvin toimii, mutta muutama kysymysmerkki jäi.
Kuljetusasentoon (ohjeen mukaan koura lkärryn keulassa). Aisapaino on liian iso ja mönkijän takajouset ovat lytyssä.
Onko tähän mitä ratkaisua!
Ja mietin myös voiko kärry laita talliin tukijalkojen varaan, vai onko parempi että aisan alle on pölkky.
P
Ja tuohon rullaamiseen niin sehän ratkeaisi vaikka sähkökäyttöisellä sulkuvenalla linjojen välille ja käyttökytkin vaikka kaasuhantaakiin.
ää
Piikataan betonilattiat ym. tehokkaalla kalustolla.
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
Jos rakentelu kuume iskee niin kysy hydeosatarjousta myös meiltä.
T:mi Antti Junni
0500-752101
antti.junni@gmail.com
Katti ja Bertta tarinat
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137062
- Markol
- 4WD
- Viestit: 161
- Liittynyt: 18 Heinä 2012 13:50
- Mönkijä:: Argo 8x8 750 HDi
- Paikkakunta: Suomusjärvi / Salo
Re: Brp forest tukkikärry vedolla vai ilman
Tuota robsonien jarruominaisuutta ei ole vissiin kauheen simppeli poistaa. Yhden hydrauliikkamiekkosen kanssa aiheesta keskustellut sekä Nokkan edustajan kansa Metkossa. Niissä kärryissä joissa on napamoottorit ei ole jarrua ja ne vaan pyörivät mukana kovemmassa kyydissä. Hydrauliikkamies oli sitä mieltä että tars toiset moottorit ja Nokkan edustaja oli sitä mieltä että veto tars rakentaa sitten niin kuin heidän isommissa malleissa eli robsonit nousisi ja laskisi nopeuden mukaan. Ite olen tiukemmissa paikoissa tehnyt niin että olen veto päällä vetänyt rullat ylös pyörimään ja sitten taas alas jos tarvii, rullat koko ajan pyörien.
Marko
Marko