Sivu 1/1
Winssin waijeri sykkyrällä
Lähetetty: 19 Helmi 2016 17:00
Kirjoittaja Polle-Olle
Pistin tämän jo tuonne sähkölaite-osioonkin, mutta laitan tännekin, kun tää on mun favorite-alueeni
Polaris Sportman 2009, Warnin vinssi. Mites tuon kuvassa näkyvän, rullakidan ja vinssin välissä olevan olevan levyn saa irti, että pääsis paremmin kelaan käsiksi ja irrottelemaan vaijeria vaikka rälläkällä? Täytyykö koko etupää purkaa? Vaihto köyteen lienee parasta.

Re: Winssin waijeri sykkyrällä
Lähetetty: 19 Helmi 2016 17:42
Kirjoittaja ^Jopi^i
Otat tuon koko keula muovin pois eli toisin sanoen otat polttimot piuhojen varaan sitten on 4 pulttia edestäpäin muistaakseni 13mm kanta vai oliko 14mm niin se ns. maski irtoaa ja sen jälkeen on vinssin kiinnitys levy 4 pultilla kiinni ja piuhat irti niin lähtee koko helahoito irti, sen jälkeen otat vinssin takaa muistaakseni 4 pulttia auki ja sen jälkeen lähtee tuo pelti kehikko irti, jos haluat tuhota vaijerin niin aja rälläkällä mutta jos haluat olla viksu niin avaa vinssi jommasta kummasta päästä ja ota tuo vaijeri rulla irti ja vaihda uusi ei ole kummanen homma sekään nimimerkillä kokemusta on uutta ei saa oikein kunnolla paikalleen jos ei irrota sitä kokonaan.
Re: Winssin waijeri sykkyrällä
Lähetetty: 19 Helmi 2016 18:07
Kirjoittaja Polle-Olle
Kiitos. Siinähän ne ohjeet tuli kuin apteekin hyllyltä. Luultavasti rälläköin vaijerin pois. Kerran vaijeri pääsi irti, silloin sain sen kiinnitettyä uudestaan tuon pellin aukon kauttakin.
Re: Winssin waijeri sykkyrällä
Lähetetty: 20 Helmi 2016 10:46
Kirjoittaja Pumppis
Pienempi vaiva on kaivella pihdeillä vajerin pää ja kiinnittä se puuhun tms. Vinssin vapautus ja peruuttamalla vaijeri ulos. Ja narunkin saanee paikalleen ilman purkamisia.
Re: Winssin waijeri sykkyrällä
Lähetetty: 20 Helmi 2016 12:18
Kirjoittaja ViiMax
Se vaijeri voi olla "solmussakin" jos pahasti sykkyrällä.
1. Ota vinssi kokonaan irti, helpottaa todella paljon kun se on konkreettisesti naaman edessä ja helposti käsillä.
2. Irrota vaijeri nätisti, älä rälläköi.
3. Vinssin voi "huoltaa" samalla, eli kuoret auki, putsaus ja uudet rasvat sisään.
4. Vaijeri/naru kiinni/huulille valmiiksi
5. Vinssi/peti/kita kiinni ja lopuksi vaijerin/narun sisäänkelaus. HUOM! Uusi vaijeri tulee esivenyttää, alla Warnin ohje:
Vaijerin venytys:
Vaijerin käyttöikä riippuu sen käytöstä ja hoidosta. Ensimmäistä kertaa käytettäessä vaijeri on kelattava
rummulle kuormituksen ollessa vähintään 227 kg. Kelaa vaijeria ulos niin, että rummulle jää 5 kierrosta, ja
kelaa sitten moottorilla vaijeri sisään kuormituksen ollessa vähintään 227 kg. Tämä venyttää uutta vaijeria ja
saa sen kiertymään hyvin rummun ympärille. Jos tätä ei tehdä, ulommat vaijerikerrokset saattavat painua
sisempien kerrosten sisään ja vaijeri voi tarttua kiinni ja vioittua.