Sivu 1/1

Kumpi parempi ?

Lähetetty: 04 Kesä 2006 00:41
Kirjoittaja honda3oo
Kumpi on parempi raskaan kuorman vetämisessä, manuaali vaiko automaatti?

Luistaako automaattivehkeissä hihna ollenkaan?

Lähetetty: 04 Kesä 2006 08:23
Kirjoittaja Koheltaja
Näistäkin on ollut juttua aika paljon. Jos tarkoitat automaatilla variaattoria niin joissain tapauksissa hihna saattaa luistaa mutta oikein käytettynä ei luista. Sen verran on kokemusta variaattorista ja manuaalivaihteista että oma ehdoton suosikki on variaattori. Pelkästään siitä syystä että sen kanssa on aina oikea vaihde päällä. Jos vedetään vaikkapa raskasta kärryä perässä niin vetoa saa yksinkertaisesti lisättyä kaasua painamalla kun taas manuaalivaihteisessa pitää "sauhun katketa" aina kun vaihtaa. "Sauhun katkeaminen" tekee äkkiä sen että se pieni vauhti hyytyy kokonaan ja siinä vaiheessa on isompaa vaihdetta turha tarjota. Jos taas mäkeen vedettäessä ei saa vauhtia kelattua niin siinä voi käydä niin että meno loppuu keskelle mäkeä.

Lähetetty: 04 Kesä 2006 14:05
Kirjoittaja honda3oo
tattista vaan :D

Lähetetty: 04 Kesä 2006 17:38
Kirjoittaja ATC
Lisäisin vielä, että kaikki nämä isot ja kovimmat veturit, ovat juuri variaattorivehkeitä.

Lähetetty: 04 Kesä 2006 20:26
Kirjoittaja Daimler
Haluaisin myös tietää, kun kerran variaattori/automaatissa on pelkästään yksi vaihde (tavallaan) niin tuleeko sitten tällasella mopomönkijällä huippunopeuksilla ajettua sit aina huippukierroksillakin?

Eli onko kone sitten aina kovilla kun ajetaan sitä huippunopeutta?

Lähetetty: 05 Kesä 2006 22:45
Kirjoittaja Don Padre
Elkää unohtako Hondan hydrostaattia. Itselläni ainakin kovilla taakoilla toiminut kuin helmi ja vastaa automaattia, mutta ei ole variaattori.

Lähetetty: 05 Kesä 2006 23:44
Kirjoittaja webbert
Haluaisin myös tietää, kun kerran variaattori/automaatissa on pelkästään yksi vaihde (tavallaan) niin tuleeko sitten tällasella mopomönkijällä huippunopeuksilla ajettua sit aina huippukierroksillakin?

Eli onko kone sitten aina kovilla kun ajetaan sitä huippunopeutta?
Variaattori antaa oikeilla säädöillä periaatteessa aina parhaan tehon pyöriin. Jos mitään rajoittimia ei ole niin huutaahan se kone kaikkensa jos täydet mennään eikä välitys ole liian suuri, kierroskoneita eipä hätiä. Eikai noissa pikkuisissa variaattoria ole vaan keskipako? Aika tehosyöppö systeemi tuollaisille tehoille :shock:

Lähetetty: 06 Kesä 2006 02:07
Kirjoittaja ATC
Haluaisin myös tietää, kun kerran variaattori/automaatissa on pelkästään yksi vaihde (tavallaan) niin tuleeko sitten tällasella mopomönkijällä huippunopeuksilla ajettua sit aina huippukierroksillakin?

Eli onko kone sitten aina kovilla kun ajetaan sitä huippunopeutta?

Näiden mopomönkijöiden huippukierrokset, on rajattu, sen verran maltilliselle tasolle, ettei ne joudu koville, vaikka huippunopeudessa kierrokset ovatkin tapissa. Variaattorin muokkaus on helppoa, jos tahdot huippunopeuden kierroksia muuttaa.

Lähetetty: 06 Kesä 2006 02:18
Kirjoittaja ATC
Elkää unohtako Hondan hydrostaattia. Itselläni ainakin kovilla taakoilla toiminut kuin helmi ja vastaa automaattia, mutta ei ole variaattori.

Ei passaa unhoittaa, vetureiden aateliin kuuluvaa Hydro Hondaa.

Lähetetty: 08 Kesä 2006 16:03
Kirjoittaja honda3oo
mites niitä vaihteita käytetään hydro hondassa?

Lähetetty: 08 Kesä 2006 16:54
Kirjoittaja Don Padre
mites niitä vaihteita käytetään hydro hondassa?
On kolme vaihtoehtoa. Ensinnäkin perinteinen manuaali, jolloin ohjaustangossa olevat napit hoitavat sähkövaihteita. Sitten on kaksi eri automaattia. D1 ja D2 en nyt muista kumpi tekee kumpaa, mutta toinen vaihtaa vaihteita parhaan tehon saamiseksi ja toinen parhaan väännön saamiseksi. Itse olen huomannut, että D1 on parempi tollasessa normaalissa kruisailuissa. Ja ei ole siis variaattori. Rubiconin lisäksi on joku 400 kuutioinen malli (olikohan Rancher) jossa on hydro. Rinconissa on normaali tomaatti.

Lähetetty: 18 Kesä 2006 11:53
Kirjoittaja kumikeisari
eilen vetelin tuon meidän harmaan ferkun metsästä pois, kun isäntä kaivoi sen vanhaan metsä ojaan kiinni, niin variattori näytti kyntensä kun sillä saa niin nätin lähdön. ei rytkäise.