Sivu 1/32

puskulevyn teko

Lähetetty: 20 Elo 2006 13:12
Kirjoittaja Teemu.
olettako itse tehneet puskulevyjä mönkkäreihin?etin netistä ja sain tiedot että puskulevy maksaa 500e :shock:

Lähetetty: 20 Elo 2006 19:22
Kirjoittaja red bulled
Meillä on oma tekonen puskulevy ja hyvin toimii.

Lähetetty: 20 Elo 2006 19:33
Kirjoittaja Cattimies
?

Lähetetty: 20 Elo 2006 20:00
Kirjoittaja amis
On tullut tehtyä, Ite levy on helpoin juttu, kiinnitykset mönkkäriin vaatii miettimistä :)

Lähetetty: 21 Elo 2006 19:55
Kirjoittaja JAS
Jaa, olisiko noin. Itse olen taas ajatellut, että puskulevyn teko on se vaikeampi osa ja kiinnityksen tekeminen se helpompi. Tai noin ainakin aloin ajatella sen jälkeen, kun näin Cycle Countryn työvälinerungon Suzuki Eigerille. Eihän se ole kuin rautalevy (siis se työvälinerunko) joka tulee U-pulteilla kiinni ja alapinnalla on korvakkeet puskulevyä varten.

Puskulevyn taivuttaminen muotoon ainakin tuntuu hankalammalta hommalta. Mutta ei kai mikään ole hankalaa, jos vaan on taitoa ja oikeat välineet :D

Lähetetty: 21 Elo 2006 20:52
Kirjoittaja Cattimies
?

Lähetetty: 21 Elo 2006 21:23
Kirjoittaja Koheltaja
Puskulevyn kaarevuuden teko on helpointa kun menee levytyöstö pajalle ja kertoo heille minkä kokoisen puskulevyn haluaa. Kaarevuus tehdään kanttikoneella ja kaarevuuden voi itse määrittää.

Lähetetty: 21 Elo 2006 22:26
Kirjoittaja Kaheli
Useilla pajoilla on myös mankeli, jonka läpi levy ajetaan ja rullat vääntävät levyn kaarevaksi, kuin cycle country:ssä. Sitä en tiedä mikä on maksimi vahvuus..

Lähetetty: 22 Elo 2006 20:22
Kirjoittaja maamies
Tai menee johonki romuliikkeeseen ja ostaa jonkin säiliön ja leikkaa siitä siivun. Esim. 200 litran painesäiliö ois aika hjuva

Lähetetty: 22 Elo 2006 21:16
Kirjoittaja Kaheli
Tai siivu isosta putkesta

Lähetetty: 22 Elo 2006 22:46
Kirjoittaja vaski
Ja ennekö rynnistääpi romiskaa kohti, askartellee pahvista sen levyisen ja korkuisen sapluunan ku mitä aikeissa tehä ja leikkauttaa sen mukaa valmii palasen. Helpottaa ja jouduttaa jonku verran.

Lähetetty: 22 Elo 2006 23:08
Kirjoittaja jykke
KAHELI kirjoitti:Useilla pajoilla on myös mankeli, jonka läpi levy ajetaan ja rullat vääntävät levyn kaarevaksi, kuin cycle country:ssä. Sitä en tiedä mikä on maksimi vahvuus..
jep, Lohjallakin kalkkipetterillä on monta metallifirmaa jolla on kys. käyttöön sopiva mankeli.

Lähetetty: 23 Elo 2006 22:21
Kirjoittaja amis
Melkeen joka pellifirmastakin taitaa löytyä mankeli millä tommonen 1,5mm pelli taittuu. Puhumattakaan ammattikouluista ja konepajoista :wink:

Lähetetty: 23 Elo 2006 23:03
Kirjoittaja Kaheli
Naapurilla on 2m levee kantti kone jolla voi 1,5mm peltiä taittaa lumilevyyn tai vaikkapa kärryyn. Tosin kaareva muoto on osottautunu hyväks, koska siihen ei tartu lumi niin kovin, ku kulmikkaaseen. Ja levy täytyy maalata joka vuosi jos maali kuluu pois. Sekin huomattu tarpeelliseks. Ihan noissa isommissa vehkeissä..

Naapurilla on myös iso ja pieni sorvi, cnc jyrsin, pylväs koneet ynm. Jos jotain osia tarvii, niin kuulemma mielellään tekee kohtuullista korvausta vastaan.. :)

Lähetetty: 24 Elo 2006 08:22
Kirjoittaja Koheltaja
amis kirjoitti:Melkeen joka pellifirmastakin taitaa löytyä mankeli millä tommonen 1,5mm pelli taittuu. Puhumattakaan ammattikouluista ja konepajoista :wink:
Monesti mankelit on metrisiä joten puskulevyn joutuu tekemään kahdesta pätkästä.