Ohjaustehostin lisävarusteena

Keskustelua työkäytöstä! Ohjeita ja vinkkejä miten hyödyntää mönkijää ja sen lisälaitteita.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ny on petri kerrankin väärässä, vuoden aikana en ole kertaakaan purkanut katteita pois :wink:

Ohjausakselin ja rungon mitoitus selviää Motojetissä käymällä, siellä on molempia nipullinen (sekä paljon muuta...) kun porukalla on värkit välillä ottanut vähän itteensä :P
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Tuo minun tilaama akseli on ainakin sellainen teleskooppihässäkkä, että ei ole ihan millipeliä se akselin pituus. Tuleekohan Jammuun säädettävä sarvien korkeus :D !!!
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Jukka.K
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Loka 2006 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jukka.K »

Koheltaja kirjoitti: Can-Amin yksi ongelma on juuri tuo rungon hitsaaminen, sitä kun ei käsittääkseni saa hitsata. On jotain seostettua terästä ja jos hitsaa niin murtuu sauman vierestä. Kaikki runkokiinnikkeet joutuisi tekemään pulttiliitoksilla ja taas tulee tilankäytön kanssa ongelmia...
Purukumillako ne kaikki alkuperäiset tukivarsien, moottorin, ym. kiinnikkeet on siellä tehtaalla laitettu? Kyllä ne ainakin näyttää ihan hitsatuilta.
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Jukka.K kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti: Can-Amin yksi ongelma on juuri tuo rungon hitsaaminen, sitä kun ei käsittääkseni saa hitsata. On jotain seostettua terästä ja jos hitsaa niin murtuu sauman vierestä. Kaikki runkokiinnikkeet joutuisi tekemään pulttiliitoksilla ja taas tulee tilankäytön kanssa ongelmia...
Purukumillako ne kaikki alkuperäiset tukivarsien, moottorin, ym. kiinnikkeet on siellä tehtaalla laitettu? Kyllä ne ainakin näyttää ihan hitsatuilta.
Hyvä pointti! :idea:
Toi kannattaa selvittää että onko asia tosiaan niin ettei sitä canaa voi grillata...hitsata :biggrin:
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä ne rungot on hitsaamalla kasattu, olen vaan kuullut että jälkeenpäin tehdyt hitsaukset pettää uuden sauman vierestä joten en viitsi kokeilla pitääkö tieto paikkansa :wink:

Selvitän asian jossakin välissä kun olen yhteydessä maahantuojaan.
Kylätason mönkijäkuski
methocel
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 29 Huhti 2005 16:38
Paikkakunta: Mikkeli Mönkijä: Can-Am Outlander 800 tie + hydraulikuormankärry

Viesti Kirjoittaja methocel »

Joku oikea hitsari vois kertoa tarkalleen miten tämä hitsaus asia on mutta sen verran mielestäni tiedän, että hitsaamisen onnistuu kun tietää mitä ollaan hitsaamassa. Eli pitäisi tietää tarkalleen minkälaisesta seosteräksestä tuo runko on tehty, sitten vaan valitaan juuri oikeanlainen puikko tai lanka ja hitsataan, ja kestää eikä ratkea vierestä. Tietysti myös hitsaajan ammattitaito vaikuttaa sauman laatuun, joten sinne tutun naapurin isännän nyrkkipajalle ei sitä Canan runkoo kannata viedä pilattavaksi. Lisäksi tehtaalla on todennäköisesti rungon hitsauksen jälkeen koko rungolle tehty ns. päästö (eli lämmitetty koko kappale tietyyn lämpötilaan ja jäähdytetty hiljalleen) jolla on saatu lisää lujuutta hitsaussaumoihin.
www.e-s.monkija.net

Jos mönkiminen, sauna ja viina ei auta, niin se on kuolemaks!
Kenne
6WD
Viestit: 679
Liittynyt: 04 Loka 2004 11:22
Paikkakunta: Espoo Mönkijä: Myyty - uuden hankinta kyseenalaista.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenne »

Tarkennusta Yammu 700 Nallen osa hintoihin
Ohjaus akseli (tangon ja 'tehostajan väliin') 152,95E
Tehostaja/moottori yksikkö 1.891,03E
Aivot tehostajalle 831,63E
Ja siihen viellä ne nopeus tunnistus viritykset, piuhat, kiinnikkeet yms. yms.
Hmmm...
Mitä jäiskään välirahaks 660sen ja 700sen väliin :-)
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 21:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Toivottavasti keneltäkään ei tehostin leviä takuun jälkeen... :lol:

Jos levii, on ainaki säästäny vastaavan summan punttiskuluista, jos sattuu harrastamaan.

Nijjuu ja kai sitä ilman tehostinta pystyy ajamaan kuitenkin? Montako ylmäärästä erroria pukkaa mittaristolle ilman tehostinta? <- 700 jammu siis.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

On kyllä hinnoittelu kohdallaan tehostimessa, tehostin maksaa neljänneksen mönkijän hinnasta :shock:

Eiköhän ne hinnat putoa alaspäin kun tehostimet alkaa yleistymään lähivuosina muissakin merkeissä. Näytti muuten Jampin tehostin olevan KYB:in valmistama, saas nährä koska tulee ekat aftermarket tehostimet :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Koheltaja kirjoitti:On kyllä hinnoittelu kohdallaan tehostimessa, tehostin maksaa neljänneksen mönkijän hinnasta :shock:

Eiköhän ne hinnat putoa alaspäin kun tehostimet alkaa yleistymään lähivuosina muissakin merkeissä. Näytti muuten Jampin tehostin olevan KYB:in valmistama, saas nährä koska tulee ekat aftermarket tehostimet :wink:
Hondaan vissiin ainakin on saatavana tehostin-backup!!!
Hinnasta ja laadusta ei ole tietoa. Vanhassa teknarissa vaan oli juttua jossa mainittiin että testikamppeeseen oli tehari asennettu jälkeenpäin.
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Avatar
iippo
4WD
Viestit: 187
Liittynyt: 06 Loka 2005 07:23
Paikkakunta: Rovaniemi, Mönkijä:mikä milloinkin

Viesti Kirjoittaja iippo »

Kiintoistamielen,

Onko kukaan kyselly esim Fiat Punton tehostinta? Pikaisella logiikalla: Pieni auto pieni tehostin. Siinähän on on EPS!
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Noita pikkuautojen EPSejä tuli tutkittua ruttutukussa, kyllä niistä saa jonkun varmaan sovitettua jos kömpijän tilat antaa periksi. Mä hylkäsin tehostimen ainakin toistaiseksi, katsotaan miten markkinat kehittyy ja hankitaan tehostin kun sopiva löytyy, joko kömpijällä tai ilman :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
JaMaHi
6WD
Viestit: 711
Liittynyt: 15 Joulu 2006 22:00
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700 FI SE MR
Paikkakunta: Halsua-City, Keskipohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JaMaHi »

Ooppelin EPS olis vissiin kivuttomin asentaa, kun ei tarvi mitään erillisä ohjusboxia. Ne vain tuppaa olemaan melko kysyttyä kamaa esim jokkis porukoissa.
Liikaa on sopivasti!!!

http://kuvablogi.com/blog/5356/ -Kuvia pääasiassa pärisevistä. Päivitetty 9.8.08
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 19:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Hyvä koheltaja. Tosimies ei tehostajaa kaipaa ;)
Ei pojat mopolla mahottomia.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 06:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Mars pojat puntteja nostelemaan!!! :D
Siinä on kunnon ohjaustehostimet ja vielä kaksin kappalein... ja niitä pytyy hyödyntämään muussakin touhussa kuin vaan ajossa... :lol:
Ja hintakin jää todella alhaiseksi... Miinus tulee pitkähköstä hankinta ja asennus ajasta...
Vastaa Viestiin