Sivu 3/4

Lähetetty: 13 Touko 2007 21:01
Kirjoittaja Koheltaja
Ny on petri kerrankin väärässä, vuoden aikana en ole kertaakaan purkanut katteita pois :wink:

Ohjausakselin ja rungon mitoitus selviää Motojetissä käymällä, siellä on molempia nipullinen (sekä paljon muuta...) kun porukalla on värkit välillä ottanut vähän itteensä :P

Lähetetty: 13 Touko 2007 21:12
Kirjoittaja JaMaHi
Tuo minun tilaama akseli on ainakin sellainen teleskooppihässäkkä, että ei ole ihan millipeliä se akselin pituus. Tuleekohan Jammuun säädettävä sarvien korkeus :D !!!

Lähetetty: 13 Touko 2007 22:31
Kirjoittaja Jukka.K
Koheltaja kirjoitti: Can-Amin yksi ongelma on juuri tuo rungon hitsaaminen, sitä kun ei käsittääkseni saa hitsata. On jotain seostettua terästä ja jos hitsaa niin murtuu sauman vierestä. Kaikki runkokiinnikkeet joutuisi tekemään pulttiliitoksilla ja taas tulee tilankäytön kanssa ongelmia...
Purukumillako ne kaikki alkuperäiset tukivarsien, moottorin, ym. kiinnikkeet on siellä tehtaalla laitettu? Kyllä ne ainakin näyttää ihan hitsatuilta.

Lähetetty: 14 Touko 2007 06:18
Kirjoittaja JaMaHi
Jukka.K kirjoitti:
Koheltaja kirjoitti: Can-Amin yksi ongelma on juuri tuo rungon hitsaaminen, sitä kun ei käsittääkseni saa hitsata. On jotain seostettua terästä ja jos hitsaa niin murtuu sauman vierestä. Kaikki runkokiinnikkeet joutuisi tekemään pulttiliitoksilla ja taas tulee tilankäytön kanssa ongelmia...
Purukumillako ne kaikki alkuperäiset tukivarsien, moottorin, ym. kiinnikkeet on siellä tehtaalla laitettu? Kyllä ne ainakin näyttää ihan hitsatuilta.
Hyvä pointti! :idea:
Toi kannattaa selvittää että onko asia tosiaan niin ettei sitä canaa voi grillata...hitsata :biggrin:

Lähetetty: 14 Touko 2007 06:56
Kirjoittaja Koheltaja
Kyllä ne rungot on hitsaamalla kasattu, olen vaan kuullut että jälkeenpäin tehdyt hitsaukset pettää uuden sauman vierestä joten en viitsi kokeilla pitääkö tieto paikkansa :wink:

Selvitän asian jossakin välissä kun olen yhteydessä maahantuojaan.

Lähetetty: 14 Touko 2007 15:18
Kirjoittaja methocel
Joku oikea hitsari vois kertoa tarkalleen miten tämä hitsaus asia on mutta sen verran mielestäni tiedän, että hitsaamisen onnistuu kun tietää mitä ollaan hitsaamassa. Eli pitäisi tietää tarkalleen minkälaisesta seosteräksestä tuo runko on tehty, sitten vaan valitaan juuri oikeanlainen puikko tai lanka ja hitsataan, ja kestää eikä ratkea vierestä. Tietysti myös hitsaajan ammattitaito vaikuttaa sauman laatuun, joten sinne tutun naapurin isännän nyrkkipajalle ei sitä Canan runkoo kannata viedä pilattavaksi. Lisäksi tehtaalla on todennäköisesti rungon hitsauksen jälkeen koko rungolle tehty ns. päästö (eli lämmitetty koko kappale tietyyn lämpötilaan ja jäähdytetty hiljalleen) jolla on saatu lisää lujuutta hitsaussaumoihin.

Lähetetty: 31 Heinä 2007 23:30
Kirjoittaja Kenne
Tarkennusta Yammu 700 Nallen osa hintoihin
Ohjaus akseli (tangon ja 'tehostajan väliin') 152,95E
Tehostaja/moottori yksikkö 1.891,03E
Aivot tehostajalle 831,63E
Ja siihen viellä ne nopeus tunnistus viritykset, piuhat, kiinnikkeet yms. yms.
Hmmm...
Mitä jäiskään välirahaks 660sen ja 700sen väliin :-)

Lähetetty: 31 Heinä 2007 23:42
Kirjoittaja jr
Toivottavasti keneltäkään ei tehostin leviä takuun jälkeen... :lol:

Jos levii, on ainaki säästäny vastaavan summan punttiskuluista, jos sattuu harrastamaan.

Nijjuu ja kai sitä ilman tehostinta pystyy ajamaan kuitenkin? Montako ylmäärästä erroria pukkaa mittaristolle ilman tehostinta? <- 700 jammu siis.

Lähetetty: 01 Elo 2007 07:12
Kirjoittaja Koheltaja
On kyllä hinnoittelu kohdallaan tehostimessa, tehostin maksaa neljänneksen mönkijän hinnasta :shock:

Eiköhän ne hinnat putoa alaspäin kun tehostimet alkaa yleistymään lähivuosina muissakin merkeissä. Näytti muuten Jampin tehostin olevan KYB:in valmistama, saas nährä koska tulee ekat aftermarket tehostimet :wink:

Lähetetty: 01 Elo 2007 11:11
Kirjoittaja JaMaHi
Koheltaja kirjoitti:On kyllä hinnoittelu kohdallaan tehostimessa, tehostin maksaa neljänneksen mönkijän hinnasta :shock:

Eiköhän ne hinnat putoa alaspäin kun tehostimet alkaa yleistymään lähivuosina muissakin merkeissä. Näytti muuten Jampin tehostin olevan KYB:in valmistama, saas nährä koska tulee ekat aftermarket tehostimet :wink:
Hondaan vissiin ainakin on saatavana tehostin-backup!!!
Hinnasta ja laadusta ei ole tietoa. Vanhassa teknarissa vaan oli juttua jossa mainittiin että testikamppeeseen oli tehari asennettu jälkeenpäin.

Lähetetty: 01 Elo 2007 12:08
Kirjoittaja iippo
Kiintoistamielen,

Onko kukaan kyselly esim Fiat Punton tehostinta? Pikaisella logiikalla: Pieni auto pieni tehostin. Siinähän on on EPS!

Lähetetty: 01 Elo 2007 15:10
Kirjoittaja Koheltaja
Noita pikkuautojen EPSejä tuli tutkittua ruttutukussa, kyllä niistä saa jonkun varmaan sovitettua jos kömpijän tilat antaa periksi. Mä hylkäsin tehostimen ainakin toistaiseksi, katsotaan miten markkinat kehittyy ja hankitaan tehostin kun sopiva löytyy, joko kömpijällä tai ilman :wink:

Lähetetty: 06 Elo 2007 07:16
Kirjoittaja JaMaHi
Ooppelin EPS olis vissiin kivuttomin asentaa, kun ei tarvi mitään erillisä ohjusboxia. Ne vain tuppaa olemaan melko kysyttyä kamaa esim jokkis porukoissa.

Lähetetty: 06 Elo 2007 09:56
Kirjoittaja Kaheli
Hyvä koheltaja. Tosimies ei tehostajaa kaipaa ;)

Lähetetty: 06 Elo 2007 10:57
Kirjoittaja Trent
Mars pojat puntteja nostelemaan!!! :D
Siinä on kunnon ohjaustehostimet ja vielä kaksin kappalein... ja niitä pytyy hyödyntämään muussakin touhussa kuin vaan ajossa... :lol:
Ja hintakin jää todella alhaiseksi... Miinus tulee pitkähköstä hankinta ja asennus ajasta...