Suuttimen sijainti ja vaihto?
Suuttimen sijainti ja vaihto?
Löytyykös linhain suutin kaasarin vasemmalta puolelta (ainut messingin värinen ruuvi?)
Riittääkö vaihtamiseksi kun irroittaa vasemman posken?
Edellinen omistaja oli vaihtanut 160 suuttimen ja kehoitti kokeilemaan mieluummin 145 että saisi paremman alalähdön. Putket ym on myös vaihdettu..joutuukohan seoksia säätämään?
Omista mopo ajan kaasarin säätämisistä on sen verran aikaa että tuntuu olevan olennaisimmat asiat hukassa?
Kiitokset vinkeistä..
Riittääkö vaihtamiseksi kun irroittaa vasemman posken?
Edellinen omistaja oli vaihtanut 160 suuttimen ja kehoitti kokeilemaan mieluummin 145 että saisi paremman alalähdön. Putket ym on myös vaihdettu..joutuukohan seoksia säätämään?
Omista mopo ajan kaasarin säätämisistä on sen verran aikaa että tuntuu olevan olennaisimmat asiat hukassa?
Kiitokset vinkeistä..
Joo, kaasarin pääsuutin sijaitsee siellä sisällä, eli pohja auki ja suutin vaihtoon. Joissakin kaasareissa on kyllä siinä pohjasssa vielä sellainen proppu jonka kautta sen pystyy vaihtamaan irroittamatta koko kohokammiota, en tiedä Linhaista (tuskin).P3t3 kirjoitti:Muistaakseni pohja auki ja sieltä löytyy suutin,korjatkoon joku jos olen väärässä,muisti on hyvä mutta liian lyhyt
Seos ruuvi? sekä säätö?
Kiitos vinkeistä. Sieltähän se suutin löytyi, kaasarin sisältä. Eikös seos ruuvi ole kaasarin vasemmalla puolella? Semmoinen haju olisi että sitä säädettäisiin kiinni asennosta auki päin joku 1.5-2 kierrosta max. Onkos jollakin tuolle 145 suuttimelle hyvää arvoa?
Re: Seos ruuvi? sekä säätö?
On...nimittäin pers'tuntuma. Eli ensin siihen 1.5 - 2 kierroksen välille, tai ihan sama kunhan saa käymään ja sitten vaan kokeilemaan vartti kierros ees taas kunnes tuntuu että käynti ja veto on kohillaan...ohjearvot ei juurikaan tee autuaaksi, koska nää koneet tuntuu olevan ihan yksilöitä. Ne säädöt, jokka toimii toisessa, ei välttämättä toimi toisessa.Onkos jollakin tuolle 145 suuttimelle hyvää arvoa?
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Mulla on seosruuvi pari kierrosta auki. 150 suutin, vapaavirtaussuodatin ja wileyco-putkisto...pelaa niin kivasti, että en ole vaivautunut kokeilemaan hyllyssä olevaa 145 suutinta. Kerro miten toi 145 suutin pelaa kun saat säädöttyä - voisin silti vaikka kokeilla itsekin...
Viimeksi muokannut prkl007, 25 Marras 2007 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samat oikeastaan minullakin..
laitan vielä huomenna cdi boxin josta rajoitus poistettu. Testailen huomenna niitä säätöjä. Ilmeisesti se ruuvi siinä vasemmalla puolella on se seos ruuvi kun kukaan ei vastaankaan väittänyt : )
pyöreäpä hyvinkin..
myyjä puhui jotain neljä millisestä?
Kokeilin äsken linhaita seosruuvi kaksi kierrosta auki ja muutaman kerran putskahti putkessa kun nopeasti laski kaasun pois,ei joka kerta mutta kuitenkin.
Onkos se sen merkki että ruuvi on aavistuksen liian auki? Seos liian rikkaalla?
Lähtee tosi hyvin paikaltaan ja huiputkaan ei oikeastaan kärsinyt ollenkaan (mittarillaan n.80km/h). Eroa alkuperäiseen ei nyt niin hirveästi tullut mutta eroa kuitenkin.
En vielä laittanut cdi boxia mutta huomena kokeilen sillä.
Kokeilin äsken linhaita seosruuvi kaksi kierrosta auki ja muutaman kerran putskahti putkessa kun nopeasti laski kaasun pois,ei joka kerta mutta kuitenkin.
Onkos se sen merkki että ruuvi on aavistuksen liian auki? Seos liian rikkaalla?
Lähtee tosi hyvin paikaltaan ja huiputkaan ei oikeastaan kärsinyt ollenkaan (mittarillaan n.80km/h). Eroa alkuperäiseen ei nyt niin hirveästi tullut mutta eroa kuitenkin.
En vielä laittanut cdi boxia mutta huomena kokeilen sillä.
Pakoputki avarammaksi taitaa tehoissa vaikuttaa eniten.JiiJii kirjoitti:Tulipa vaihdettua myös tuo pääsuutin, on tosiaan Keihinin pyöreä malli. Laitoin 140:n, seosruuvi auki 2,5 kierrosta. Kulku tai käynti ei muuttunut mitenkään. Ainoa "viritykset" tällä hetkellä ovat Polariksen ilmansuodatin ja Denson Iridium tulppa.
- Akkis
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 10 Syys 2006 15:35
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 450 IRS SE
- Paikkakunta: Noormarkku
Janishell kirjoitti:Pakoputki avarammaksi taitaa tehoissa vaikuttaa eniten.JiiJii kirjoitti:Tulipa vaihdettua myös tuo pääsuutin, on tosiaan Keihinin pyöreä malli. Laitoin 140:n, seosruuvi auki 2,5 kierrosta. Kulku tai käynti ei muuttunut mitenkään. Ainoa "viritykset" tällä hetkellä ovat Polariksen ilmansuodatin ja Denson Iridium tulppa.
Joo, taitaa olla paras toimenpide. Pöntönkin vaihto riittää, ellei halua koko putkea hommata. Käsittämättömän tukkoinen on se orkkis pönttö. Tein Nissanin pöntöstä Linkkuun sopivan. Kulussa huomaa lähinnä siinä, et voi pienemmällä kaasulla ajella pöpelikössäkin, tulee meinaan ne sauhut paremmin pihalle. Niin, ja nopeammin räpsii rajoittimellekin. Suositeltiin 140 suutinta jos pönttö hönkii paremmin.
Ei taidolla vaan tuurilla...
suuttimia ja muuta
mistäs näitä suuttimia ja cdi.boxeja saa ???
Re: suuttimia ja muuta
Suuttimia saa "useimmista hyvin varustetuista" moottoripyörätarvikeliikkeestä, ihan standardikamaa. CDI bokseja saanee sitten Linhain myyjiltä/maahantuojilta.brandis kirjoitti:mistäs näitä suuttimia ja cdi.boxeja saa ???