No vanha juttu haulla löytyy vastaus. Huohotinputki
Avarra ilmanputsarista sitä etureunasta lähtevää huohottimen reikää vaikka 8mm poranterällä ja varmistu ettei jää työstöroskia siihen putken suulle. Eristä ko. putki moottorille saakka niin et se pysyy paremmin sulana.
velho kirjoitti:Eiks se menny jotenkin nin et kun oikeelle ja eteen vinossa niin se lorottelee ölpät putsarin koppaan, mutta haulla löytyy tarkennusta asiaan
Eli mettässä kun taiteilee niin se on jossain välissä ollu kallellaan
Mookku ja Vaakku ATV
Ostoparatiisi.com Mönkkäri miehen ykkös mesta
petej kirjoitti:No vanha juttu haulla löytyy vastaus. Huohotinputki
Avarra ilmanputsarista sitä etureunasta lähtevää huohottimen reikää vaikka 8mm poranterällä ja varmistu ettei jää työstöroskia siihen putken suulle. Eristä ko. putki moottorille saakka niin et se pysyy paremmin sulana.
Toi toimenpide kannattaa kyllä tehdä ennen suurempia pakkasia, muuten paine moottorin alakerrassa kasvaa liian suureksi tukkeutuneen huohottimen takia ja posauttaa stefat ja öljyt pihalle.
Tähän sun ongelmaas ei auta kuin rankka-ajo ja mottoriöljyn lisäily. Eli kun linkku sattuu olemaan kallellaan vasen kylki alhaalla, öljyt tahtoo kulkeutua putsarin koppaan. Hiano ominaisuus!!!
Muistaisin joskus lukeneeni foorumilta, että tuo "ominaisuus" olisi saatu kuntoon uusissa malleissa. Eli niihin olisi noita eristyksiä parannettu jo tehtaalla. Eikö tämä pidäkään paikkaansa?
Voisiko se muoviputki joka menee ilmanputsarista moottoriin olla liian lyhyt. Putki kun on melkein 90 asteen mutkalla, niin se on mutkan kohdalta lyntyssä.
kanmat kirjoitti:Voisiko se muoviputki joka menee ilmanputsarista moottoriin olla liian lyhyt. Putki kun on melkein 90 asteen mutkalla, niin se on mutkan kohdalta lyntyssä.
Mulla oli omassa 300cc ainakin liian pitkä se putki,otin irti ja pätkä pois sitten ei menny enää kurtulle letku.
Tomppo kirjoitti:Muistaisin joskus lukeneeni foorumilta, että tuo "ominaisuus" olisi saatu kuntoon uusissa malleissa. Eli niihin olisi noita eristyksiä parannettu jo tehtaalla. Eikö tämä pidäkään paikkaansa?
10/2007 uutena ostetussa 260 4x4 (en tiedä milloin maahantuotu/valmistettu) oli ilmanputsarissa huohotinputken tuloreikä jo valmiina avarrettu (en tiedä onko mahantuoja VI sen avartanut) vaikko tehdastekoa. Putkea EI ollut eristetty vaan eristin itse n.40 cm pätkällä ns. vesijohtoputken eristettä.
Muddy 4x4 ainakin puhaltaa ölyt suodatinkoteloon metsässä möyriessä, putsarikotelon siivoaminen ei ole kovin miellyttävää puuhaa, ilmanputsarikin joutaa vaihtoon.
Mulla on tullut kans öljyä ilmanputsarinkoteloon, useampia kertoja. Ite yhdistäisin sen siihen et ku linkku on tarpeeksi nokallaan niin sillon rupee sylkeen. Miksköhän siinä ilmanputsarinkotelossa pohjassa on kirkas tulpallinen letku? No, että saat ne öljyt kätevemmin poiis sieltä kotelosta! Ite en kyllä enää viiti huolestua koko asiasta, mulleki osto vaiheessa sanottiin et se asia on huomioitu ja korjattu. Eipä ollu, mut muutenkin kaikki myyjät ja huoltajat tekevät hommia vasemmalla kädellä, ni niiden jutut voi jättää ihan omaan arvoonsa.