
Kannattaako ostaa 300 4x4
Kannattaako ostaa 300 4x4
Eli onko tuosta nyt mitään hyötyä ostaa neliveto, jos on noin mitä on lukenut täältäkin palstalta et etuperä ei pidä vaan sutii kolmella.. Ja kiinostas tietää mitä muita vikoja laitteissa on ollut. Ja paljonko kulkee noiden virityksien kans? Vai ostasko vaan takapotkun? 

-
- Tracks
- Viestit: 1062
- Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
- Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
- Paikkakunta: Pälkäne
Mikään ei estä menemästä mettän puolelle takatuupparilla,ei se tee siitä yhtään paskempaa tai parempaa touhua,paikat vaan pitää valikoida sopiviks.Iten oon tyytyväinen takatuuppariin koska mulle EI ole iskenyt haluja mihinkään suohon itteeni upottaa.Jos meinaat tieliikenne peliä niin takatuuppari koska ei siinä tehot muutenkaan piisaa kunnolla asfaltin ulkopuolella menemiseen.jos maasto mallia niin sillon voima ja neliveto puhuu!Jaa niin mutta sillon pitää unohtaa taas sitten n oi kiinalaiset jos voimaa hakee 

Viimeksi muokannut Pietu71, 19 Huhti 2008 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nelikko
itselläni on molemmat ja suosittelen kokemuksen syvällä rinta äänellä että jätät kaikki takavetoiset ja alle 4500e maksavat mönkijät kauppaan. Voin laittaa halvoista takatuuppareista sulle pitkän listan vikoja ja Linhai 260 pelillä pärjää ihan jees jos ei ole varaa maksaa yli 10 000e , mutta siihen väliin jäävät koneet ovat 7000-8000e ja niitä kannattaa miettiä ja kokeilla pitkään ja tarkasti. Ongelmia voi olla ihan missä koneessa vaan , mutta näissäkin tuotteissa laatu seuraa pitkälti hintaa
onnea ja menestystä kaikille ensimmäistä mönkijää ostaville. Muistakaa että nälkä kasvaa ERITTÄIN nopeasti näissä leikeissä ja jos ei ensimmäistä hommaa tarpeeksi isona ja laadukkaana, se harmittaa ja maksaa toisella kerralla vähintään 1,5 kertaa enemmän kuin jos olisi ostanu sen oikean heti
Näitä edullisia alle 4500e suosittelen kaikille joilla on pitkä pinna ja isosti vapaa-aikaa 



-Can am 500 EFI XT ´09 Black- Tieliikenne-
- mönky
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 23 Helmi 2007 21:47
- Mönkijä:: KQ700
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
Mun linkulla ajettu yli 3000km eikä korjauksiin oo kyllä montaa sataa menny.Että näin.Hyvä vehje alottaa harrastus!Suosittelen!Täytyy vaan varottaa et nälkä kasvaa syödes...tuoppi84 kirjoitti:Joo tl malleja tuossa katellu, mut on onse kiva poiketa vähän tieltäkin välillä. Tiijä sitten onko nuo yksittäis kappaleita joissa on tuon etuperän ja nelivedon kans ongelmia.Kattelin vaam et noita linkun nelikkoja sais kohtuu hintaan, mut jos siihen joutuu laittaa saman verran korjauksiin ni..

Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Meillä oli putiikissa Vuoden päivät 300:n linkku ja hyvin pelas kaikkina vuodenaikoina. Nyt nälkää enempi ja CF-moto on putiikin tallissa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Meillä oli 300se, josta kannattaa maksaa jo katteiden takia lisähinta. Nelivedon kytkentä on sähköinen, mutta sen hyöty on makuasia. Ainoa vika oli että akku oli huono ja sippas nopeasti. Se vaihdettiin takuuseen ja siihen ne viat jäikin. Vaihdoin sen koska asun kehä I:sen varrella ja linkun vauhti ei meinaa riittää 80km nopeusalueilla. Kiva laite jos vauhti (n. 70km/h) riittää, kiva myös ajaa tiellä. Nelivedosta oli mulle enemmän hyötyä talven liukkailla, menee meinaa ihan eri lailla 4-veto päällä liukkaalla kuin pelkällä takavedolla. Maastoon on varmaan parempiakin, mutta on sitten äkkiä kalliimpiakin.
TGB 425 pysyy jo hyvin liikenteen mukana mut on selvästi kalliimpikin sitten. Siitä nopeampi neliveto olis sitten maksanut jo ihan maltaita ja olisivat vielä parempia maastossa mutta mulle toi on ajanvietelelu. Jolla pääsee monenlaiseen paikkaan leikkimään.
TGB 425 pysyy jo hyvin liikenteen mukana mut on selvästi kalliimpikin sitten. Siitä nopeampi neliveto olis sitten maksanut jo ihan maltaita ja olisivat vielä parempia maastossa mutta mulle toi on ajanvietelelu. Jolla pääsee monenlaiseen paikkaan leikkimään.
Minulla oli tasan tarkkaan samat lähtökohdat kuin tämän tarinan aloittajalla. Nyt on vuoden ollut tuo 4-veto linkku (STD) ja olen kovasti ollut tyytyväinen, mitä nyt pakaria joutuu kirraamaan välillä. Jos pihaa aiot aurata tai pöpelikössä kärryä kertaakaan vetää, niin EHDOTTOMASTI 4-veto. Takavetoisena ei onnistu sitten kunnolla millään. Muutenkin Linkku on erinomainen kampe mönkkäreihin sekaantuminen. Itseäni mietitytti kovasti kaikki potentiaaliset ongelmat jne. mutta kun oikeasta paikasta ostaa, niin ei jää pulaan tyhmemmissäkään kysymyksissä.
Tämä tässä ja myöhemmin loput...