
Linhain variaattori keskustelut (yhdistetty ketju).
Linhain variaattori
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että kun variaattorin hihna luistaa tarpeeksi niin sit menee kampiakselista spoorit ja ai että EC tykkää myydä varaosia PIENELLÄ odotusajalla..No itseppähän en tarkistanu hihnan kireyttä ajoissa...
PS:Veto paranee aivan julmetusti kun on hihna kireellä..
Linhai 260 goon -07 ja huiput 85km/h 7500rpm
(pientä laittoa tietenkin tehty)
PS:Veto paranee aivan julmetusti kun on hihna kireellä..
Linhai 260 goon -07 ja huiput 85km/h 7500rpm
(pientä laittoa tietenkin tehty)

...Leikataan turku irti,liitetään se ahvenanmaahan,myydään koko hoito ruotsille ja ostetaan TURUN SINAPPI takaisin...
-
- 6WD
- Viestit: 528
- Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
- Mönkijä:: Myyty...
- Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.
Re: Linhain variaattori
no miks hemmetissä ostat jotain EC:stä katoppa http://www.motorpower.fi/cat/product_catalog.php?c=106 tai http://www.vehiclesimport.net/ noista mä olen saanu kaikki mitä olen tarvinnut muutaman päivän aikanapukki_nen kirjoitti:ai että EC tykkää myydä varaosia PIENELLÄ odotusajalla..No itseppähän en tarkistanu hihnan kireyttä ajoissa...
)
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
- mönky
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 23 Helmi 2007 21:47
- Mönkijä:: KQ700
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
Re: Linhain variaattori
pukki_nen kirjoitti:Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että kun variaattorin hihna luistaa tarpeeksi niin sit menee kampiakselista spoorit ja ai että EC tykkää myydä varaosia PIENELLÄ odotusajalla..No itseppähän en tarkistanu hihnan kireyttä ajoissa...
PS:Veto paranee aivan julmetusti kun on hihna kireellä..
Linhai 260 goon -07 ja huiput 85km/h 7500rpm
(pientä laittoa tietenkin tehty)
Ja tuolta HUOMATTAVASTI halvemmalla...http://matako.fi/catalog/product_info.p ... cts_id=379 (prkl saanu taas linkkiä millää toimaamaan->noloo) Tiedä sit laadusta.Powerilta ainakin tulee äkkiä varaosat.
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Mulla Matakon hihna pelannut muuten hyvin ensimmäiset 300km, mutta Raajärvellä sain sen pari kertaa luistamaan kun ajoin täysvauhdeilla (pienellä puolella tietysti) mutalilluun - alkuperäisellä hihnalla tuota ei koskaan tapahtunut missään milloinkaan.
Kai se on vaan sitä, kun on pirusti pitoa törkeesti tehoa?
Kai se on vaan sitä, kun on pirusti pitoa törkeesti tehoa?

Kytkin
Onko muilla mennyt kytkimiä takuu aikana tai sen jälkeenkin?
Itselleni sellainen paketti vaihdettiin kahden kk. jälkeen ja nyt on mennyt 2 kk. ja ilmeisesti kytkin on taas palanut kiinni. Onko vika ajotavoissa vai kytkimen rakenteessa vai kytkimen asentajassa, tiedä häntä ,mutta ärsyttää viedä se taas telakalle
Itselleni sellainen paketti vaihdettiin kahden kk. jälkeen ja nyt on mennyt 2 kk. ja ilmeisesti kytkin on taas palanut kiinni. Onko vika ajotavoissa vai kytkimen rakenteessa vai kytkimen asentajassa, tiedä häntä ,mutta ärsyttää viedä se taas telakalle

-Can am 500 EFI XT ´09 Black- Tieliikenne-
Ajattelepas silviisiin että se keskipakokytkin on kuin jarrurumpu.
Jos sitä luiststattaa niin sehän lämpenee ja alumiiniset jarrukengät eivät sellaista kovin pitkään kestä. Toki kitkamateriaali on liimattu kengän pintaan kuten kuuluukin. Siis taas verrattuna jarrukenkiin
Elikä oikea liikkeelle lähtötapa olisi sellainen, jotta terävästi kaasua ja kun laite liikkuu voi kaasua höllätä. Eli jättää sen kytkimen luistattamisen pois ja opiskelee/ tiedostaa itselleen uuden liikkeelle lähtö tavan.
Sehän tässä naurattaakin koska linkkua (260 goon) myytiin puskulevy sarjalla ja laitteen kytkin on moiseen hommaan kaikista olemassaolevista versioista kaikista huonoin
Mutta osaavissa käsissä kytkin kyllä kestää.
Mika
Jos sitä luiststattaa niin sehän lämpenee ja alumiiniset jarrukengät eivät sellaista kovin pitkään kestä. Toki kitkamateriaali on liimattu kengän pintaan kuten kuuluukin. Siis taas verrattuna jarrukenkiin

Elikä oikea liikkeelle lähtötapa olisi sellainen, jotta terävästi kaasua ja kun laite liikkuu voi kaasua höllätä. Eli jättää sen kytkimen luistattamisen pois ja opiskelee/ tiedostaa itselleen uuden liikkeelle lähtö tavan.
Sehän tässä naurattaakin koska linkkua (260 goon) myytiin puskulevy sarjalla ja laitteen kytkin on moiseen hommaan kaikista olemassaolevista versioista kaikista huonoin

Mika
Combi combi combi!!!
Eli mulle myyjä sanoi (siis kun linkun ostin), että kaasu reippaasti pohjaan, jonka jälkeen höllää, ja käyttää isoa vaihdetta ainoastaan silloin, kun sitä todella tarvitsee.. Sanoi vielä että, tuo kytkimen sulaminen on yleinen vika ensikertaa mönkijällä ajaville..
Sitä kytkimen "hajoamista" pystyy myös ennustamaan, eli ennen varsinaista sulamista tapahtuu niiden kytkinpintojen lasittuminen, jolloin luisto kasvaa entisestään ja lopulta lämpöä niin paljon että sulaa... Kun pinnat ovat lasittuneet, kuuluu kytkimestä vinkumista/ininää liikkeelle lähtiessä.. Tällöin vain kytkin auki, karkealla hiekkapaperilla poikittaisvedot pyörimissuuntaan nähden niihin pintoihin, kasaus ja rankasti kaasua...
Kerran alkoi itsellä kytkin vinkua, tein tuon ja sen jälkeen ei ongelmia... (tapahtui parin viikon sisällä laitteen hankinnasta
)
Laite kylläkin 300cc classic-malli, ja oli käytetty jo ostettaessa, että uudenkarheuden syyksikään ei voi kytkimensulamista pistää..

Eli mulle myyjä sanoi (siis kun linkun ostin), että kaasu reippaasti pohjaan, jonka jälkeen höllää, ja käyttää isoa vaihdetta ainoastaan silloin, kun sitä todella tarvitsee.. Sanoi vielä että, tuo kytkimen sulaminen on yleinen vika ensikertaa mönkijällä ajaville..
Sitä kytkimen "hajoamista" pystyy myös ennustamaan, eli ennen varsinaista sulamista tapahtuu niiden kytkinpintojen lasittuminen, jolloin luisto kasvaa entisestään ja lopulta lämpöä niin paljon että sulaa... Kun pinnat ovat lasittuneet, kuuluu kytkimestä vinkumista/ininää liikkeelle lähtiessä.. Tällöin vain kytkin auki, karkealla hiekkapaperilla poikittaisvedot pyörimissuuntaan nähden niihin pintoihin, kasaus ja rankasti kaasua...

Kerran alkoi itsellä kytkin vinkua, tein tuon ja sen jälkeen ei ongelmia... (tapahtui parin viikon sisällä laitteen hankinnasta

Laite kylläkin 300cc classic-malli, ja oli käytetty jo ostettaessa, että uudenkarheuden syyksikään ei voi kytkimensulamista pistää..
Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Tää on just sitä mikä tekee linkulla ajamisesta mielenkiintoisen haastavaa!
Kaikki paikat missä PITÄISI edetä ryömimällä, möyrimällä, matelemalla tai hiipimällä maastossa - pitää ajaa reilulla kaasulla ja katsoa sitten vauhdin pysähtyessä mihin päästiin, miten kävi ja minne vinssataan.
ps. vinkunaa/kitinää voi aiheuttaa myös kulunut tai uriutunut kytkinkello, joten sekin kannattaa tsekata samalla
Kaikki paikat missä PITÄISI edetä ryömimällä, möyrimällä, matelemalla tai hiipimällä maastossa - pitää ajaa reilulla kaasulla ja katsoa sitten vauhdin pysähtyessä mihin päästiin, miten kävi ja minne vinssataan.

ps. vinkunaa/kitinää voi aiheuttaa myös kulunut tai uriutunut kytkinkello, joten sekin kannattaa tsekata samalla
Kytkin
Elikä oikea liikkeelle lähtötapa olisi sellainen, jotta terävästi kaasua ja kun laite liikkuu voi kaasua höllätä. Eli jättää sen kytkimen luistattamisen pois ja opiskelee/ tiedostaa itselleen uuden liikkeelle lähtö tavan.
Mika
Kiitos valistuksesta! Täytyy ottaa nuo ohjeet oikeasti korvan taakse, ei oo varaa pitää parhaimpina ajokuukausina kyllä yhtään konetta telakalla tollasten mokien/tietämättömyyden takia. Hitto
kun se isä ukko olis ostanu sen mopon edes yhdelle meistä 4stä lapsena
, niin tietäs moottoreista edes jotain, mut ei! Nyt saa kärsiä prkl ihan kaikesta tekniikkaan liittyvästä tietämättömyydestä ..ja ihan oikeesti!!!! 
Mika
Kiitos valistuksesta! Täytyy ottaa nuo ohjeet oikeasti korvan taakse, ei oo varaa pitää parhaimpina ajokuukausina kyllä yhtään konetta telakalla tollasten mokien/tietämättömyyden takia. Hitto



-Can am 500 EFI XT ´09 Black- Tieliikenne-
Tosiaan pitää vielä sanoa, että tämä pikku ominaisuus on lähinnä näiden pienikuutioisten varipelien ongelma, varsinkin isolla välityksellä (isovaihde).. Suuremmat pelit ne kyllä ampaisee paikaltaan räväkästi jo vähän pienemmälläkin kaasun käytöllä..
Pistäpä Baker vaikka yv:tä tulemaan, jos haluat ohjeita omatoimiseen korjaukseen/huoltoon. Ei ne moottorit mitään ydinfysiikkaa ole, niin enköhän osaa tarpeeksi neuvoa sua näin viestitse ja vaikka kuvin, että osaat tehdä toimenpiteet ihan itse...

Pistäpä Baker vaikka yv:tä tulemaan, jos haluat ohjeita omatoimiseen korjaukseen/huoltoon. Ei ne moottorit mitään ydinfysiikkaa ole, niin enköhän osaa tarpeeksi neuvoa sua näin viestitse ja vaikka kuvin, että osaat tehdä toimenpiteet ihan itse...

Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
Kytkin
Kiitoksia vaan Trentille rohkaisusta oma-aloitteiseen korjaamiseen!! Helpostihan se kävi kuten mainitsitkin. Hieman hirvitti kun katsoin ensin jotta kytkin jonka lähettivät olikin hieman halkaisijaltaan suurempi, että mahtuuko edes kellon sisälle, mutta mahtui ja ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
-Can am 500 EFI XT ´09 Black- Tieliikenne-