Linhain variaattori keskustelut (yhdistetty ketju).

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Kampiakselin stefa vuotaa öljyä varin koppaan :lol:
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Varikoppa auki, niin voi selvitä nopeesti. Kytkin on joka tapauksessa kulutuskamaa....ajotavasta riippuen 50-4500km. Ei oo kallis (taisi olla jotain 70eur) eikä paha vaihtaa.
pukki_nen
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 19 Touko 2008 10:21
Paikkakunta: Mäntsälä

Linhain variaattori

Viesti Kirjoittaja pukki_nen »

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että kun variaattorin hihna luistaa tarpeeksi niin sit menee kampiakselista spoorit ja ai että EC tykkää myydä varaosia PIENELLÄ odotusajalla..No itseppähän en tarkistanu hihnan kireyttä ajoissa...

PS:Veto paranee aivan julmetusti kun on hihna kireellä..

Linhai 260 goon -07 ja huiput 85km/h 7500rpm
(pientä laittoa tietenkin tehty) :shock:
...Leikataan turku irti,liitetään se ahvenanmaahan,myydään koko hoito ruotsille ja ostetaan TURUN SINAPPI takaisin...
undis-73
6WD
Viestit: 528
Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
Mönkijä:: Myyty...
Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.

Re: Linhain variaattori

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

pukki_nen kirjoitti:ai että EC tykkää myydä varaosia PIENELLÄ odotusajalla..No itseppähän en tarkistanu hihnan kireyttä ajoissa...

) :shock:
no miks hemmetissä ostat jotain EC:stä katoppa http://www.motorpower.fi/cat/product_catalog.php?c=106 tai http://www.vehiclesimport.net/ noista mä olen saanu kaikki mitä olen tarvinnut muutaman päivän aikana
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
Avatar
mönky
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Helmi 2007 21:47
Mönkijä:: KQ700
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Re: Linhain variaattori

Viesti Kirjoittaja mönky »

pukki_nen kirjoitti:Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että kun variaattorin hihna luistaa tarpeeksi niin sit menee kampiakselista spoorit ja ai että EC tykkää myydä varaosia PIENELLÄ odotusajalla..No itseppähän en tarkistanu hihnan kireyttä ajoissa...

PS:Veto paranee aivan julmetusti kun on hihna kireellä..

Linhai 260 goon -07 ja huiput 85km/h 7500rpm
(pientä laittoa tietenkin tehty) :shock:

Ja tuolta HUOMATTAVASTI halvemmalla...http://matako.fi/catalog/product_info.p ... cts_id=379 (prkl saanu taas linkkiä millää toimaamaan->noloo) Tiedä sit laadusta.Powerilta ainakin tulee äkkiä varaosat.
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Mulla Matakon hihna pelannut muuten hyvin ensimmäiset 300km, mutta Raajärvellä sain sen pari kertaa luistamaan kun ajoin täysvauhdeilla (pienellä puolella tietysti) mutalilluun - alkuperäisellä hihnalla tuota ei koskaan tapahtunut missään milloinkaan.

Kai se on vaan sitä, kun on pirusti pitoa törkeesti tehoa? :?
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

Baker
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Heinä 2007 10:45
Paikkakunta: ANJALANKOSKI

Kytkin

Viesti Kirjoittaja Baker »

Onko muilla mennyt kytkimiä takuu aikana tai sen jälkeenkin?
Itselleni sellainen paketti vaihdettiin kahden kk. jälkeen ja nyt on mennyt 2 kk. ja ilmeisesti kytkin on taas palanut kiinni. Onko vika ajotavoissa vai kytkimen rakenteessa vai kytkimen asentajassa, tiedä häntä ,mutta ärsyttää viedä se taas telakalle :cry:
-Can am 500 EFI XT ´09 Black- Tieliikenne-
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Ajattelepas silviisiin että se keskipakokytkin on kuin jarrurumpu.

Jos sitä luiststattaa niin sehän lämpenee ja alumiiniset jarrukengät eivät sellaista kovin pitkään kestä. Toki kitkamateriaali on liimattu kengän pintaan kuten kuuluukin. Siis taas verrattuna jarrukenkiin :rolleyes:

Elikä oikea liikkeelle lähtötapa olisi sellainen, jotta terävästi kaasua ja kun laite liikkuu voi kaasua höllätä. Eli jättää sen kytkimen luistattamisen pois ja opiskelee/ tiedostaa itselleen uuden liikkeelle lähtö tavan.

Sehän tässä naurattaakin koska linkkua (260 goon) myytiin puskulevy sarjalla ja laitteen kytkin on moiseen hommaan kaikista olemassaolevista versioista kaikista huonoin :) Mutta osaavissa käsissä kytkin kyllä kestää.

Mika
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Joo lähdöt pitää olla rivakoita niin sillon tuntuu hyvin toimivan,jos löysäilee pari viikkoo niin alkaa luistaa.Aina kaasu pohjaan niin hyvin kulkee :lol:
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Combi combi combi!!! 8)

Eli mulle myyjä sanoi (siis kun linkun ostin), että kaasu reippaasti pohjaan, jonka jälkeen höllää, ja käyttää isoa vaihdetta ainoastaan silloin, kun sitä todella tarvitsee.. Sanoi vielä että, tuo kytkimen sulaminen on yleinen vika ensikertaa mönkijällä ajaville..

Sitä kytkimen "hajoamista" pystyy myös ennustamaan, eli ennen varsinaista sulamista tapahtuu niiden kytkinpintojen lasittuminen, jolloin luisto kasvaa entisestään ja lopulta lämpöä niin paljon että sulaa... Kun pinnat ovat lasittuneet, kuuluu kytkimestä vinkumista/ininää liikkeelle lähtiessä.. Tällöin vain kytkin auki, karkealla hiekkapaperilla poikittaisvedot pyörimissuuntaan nähden niihin pintoihin, kasaus ja rankasti kaasua... 8)

Kerran alkoi itsellä kytkin vinkua, tein tuon ja sen jälkeen ei ongelmia... (tapahtui parin viikon sisällä laitteen hankinnasta :oops: )
Laite kylläkin 300cc classic-malli, ja oli käytetty jo ostettaessa, että uudenkarheuden syyksikään ei voi kytkimensulamista pistää..
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Tää on just sitä mikä tekee linkulla ajamisesta mielenkiintoisen haastavaa!

Kaikki paikat missä PITÄISI edetä ryömimällä, möyrimällä, matelemalla tai hiipimällä maastossa - pitää ajaa reilulla kaasulla ja katsoa sitten vauhdin pysähtyessä mihin päästiin, miten kävi ja minne vinssataan. :shock:

ps. vinkunaa/kitinää voi aiheuttaa myös kulunut tai uriutunut kytkinkello, joten sekin kannattaa tsekata samalla
Baker
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Heinä 2007 10:45
Paikkakunta: ANJALANKOSKI

Kytkin

Viesti Kirjoittaja Baker »

Elikä oikea liikkeelle lähtötapa olisi sellainen, jotta terävästi kaasua ja kun laite liikkuu voi kaasua höllätä. Eli jättää sen kytkimen luistattamisen pois ja opiskelee/ tiedostaa itselleen uuden liikkeelle lähtö tavan.
Mika

Kiitos valistuksesta! Täytyy ottaa nuo ohjeet oikeasti korvan taakse, ei oo varaa pitää parhaimpina ajokuukausina kyllä yhtään konetta telakalla tollasten mokien/tietämättömyyden takia. Hitto :evil: kun se isä ukko olis ostanu sen mopon edes yhdelle meistä 4stä lapsena :cry:, niin tietäs moottoreista edes jotain, mut ei! Nyt saa kärsiä prkl ihan kaikesta tekniikkaan liittyvästä tietämättömyydestä ..ja ihan oikeesti!!!! :idea:
-Can am 500 EFI XT ´09 Black- Tieliikenne-
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Tosiaan pitää vielä sanoa, että tämä pikku ominaisuus on lähinnä näiden pienikuutioisten varipelien ongelma, varsinkin isolla välityksellä (isovaihde).. Suuremmat pelit ne kyllä ampaisee paikaltaan räväkästi jo vähän pienemmälläkin kaasun käytöllä.. :)

Pistäpä Baker vaikka yv:tä tulemaan, jos haluat ohjeita omatoimiseen korjaukseen/huoltoon. Ei ne moottorit mitään ydinfysiikkaa ole, niin enköhän osaa tarpeeksi neuvoa sua näin viestitse ja vaikka kuvin, että osaat tehdä toimenpiteet ihan itse... :D
Baker
2WD
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Heinä 2007 10:45
Paikkakunta: ANJALANKOSKI

Kytkin

Viesti Kirjoittaja Baker »

Kiitoksia vaan Trentille rohkaisusta oma-aloitteiseen korjaamiseen!! Helpostihan se kävi kuten mainitsitkin. Hieman hirvitti kun katsoin ensin jotta kytkin jonka lähettivät olikin hieman halkaisijaltaan suurempi, että mahtuuko edes kellon sisälle, mutta mahtui ja ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
-Can am 500 EFI XT ´09 Black- Tieliikenne-
Vastaa Viestiin