..olette vetäneet 300:lla mettästä ulos? Miettinyt vaan, että kuinka järeää kalustoa sinne perässä ensin kannattaa edes raahata, ellei ulospääsystä ole varmuutta
Täällä on mietitty tuota samaa asiaa että mihin asti tuolla 260 Goonilla pääsee kärrin kanssa vai jääkö se siihen paikkaan kun kärrin laittaa kiinni? traktori jäi viikonloppuna pahasti traktorikärrin kanssa puineen kaikkineen yön yli metsään juntturaan ja jäin miettimään että olisihan niitä ketterämpiäkin vaihtoehtoja olemassa...
minä ainakin olen vetäny comanchella mettästä tukkikärryä joka oli aivan täynnä puuta ja monta kuormaa.ei se tehosta ole kiinni vaan pidosta eli jos aisapainoo vaan uskallat laittaa niin kyllä uskomattoman hyvin tulee kärry perässä.itellä telikärry.mutta varo alamäkiä.ei meinaa oikeen pysähtyä.menee vaan suksena edellä vaikka itellä on mudrebelit alla.ei muuta kun mettään vaan rohkeesti.samoja tukkeja ajettiin myös jammulla ja ei voi sanoa että olis ollu eroa muuta kun kiihtyvyydessä.ja jäykkäperäsenä ei paino vaikuta ajoon oikeestaan paljookaan.
Kyllä se Linuskikin neljällä vetää jos on etuperä kunnossa ja oikeat LS lisäaineiset kitkalukkoperäöljyt. Ei se kyllä ihan Polariksen, Yamahan, jne lukon veroinen ole mut parempi kuin vanhemmissa Hondissa.
Tolasia kuormia oon vedellyt http://kuvablogi.com/nayta/1126623/ voima kyllä riittää mut se pito on ongelma
Aisapaino vaan kohalleen ja järki mukaan ni hyvin menee ja tulee poiskin metästä
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
On sulla Jappa hyvän näköstä settiä ollu kyydissä!
Näin se homma etenee! Nyt ei muuta kun kärri kiinni ja hakemaan ne puut sieltä mettästä kuivumaan...
Noi oli keväällä kaadettuja ja kesällä ajettu pois. Ei ihan kuivaa mut ei ihan märkää puutakaa.
Aisapainoa silleen et jaksoi kärrin aisanpään nostaa yhellä kädellä nuppiin maasta(ehkä noin 14kg?). Älä sit riuhdo jos jää kiinni
kärri. Tarkoitan et otat vauhtia ja repäset esteen yli jos ei tuu ni se Linuskin vetonuppi ei vakiona kestä. Se peltijalka
jossa nuppi on kiinni antaa periks ja nuppi voi vääntyä jopa irti.
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
Tommonen kuorma ku tossa Jappan kuvassa nääkyy on vähintään OK, pitävällä kelillä 1,5x ko. kuvan mukainen kuorma on mahdollinen, ongelmana on toi Linkun sonta 4x4, heittää etuperän pois päältä ja takapää pääsee lyömään tyhjää, se jäi siihen....
Sulla on käsi hipassut vahingossa nelikon nappulaa tai sit virrat vähissä jonka takia potkii nelikkoa pois. Vikaa myös voi olla kytkentämoottorissa. Voihan sen kärrin irrottaa ja ajella ees taas pelkällä linkulla et saa nelikon takas päälle ja sit kun nelikko taas päällä kärri kiinni ja menoks. Ite vetelin ton kuorman savi pohjaisesta metästä parin sammaleisen kallion kautta ja kolmen matalan sarkaojan yli ei potkaissut etusia pelistä pois kertaakaa, eikä ole muutenkaa potkinut jos ei vahingossa ole sattunut sitä katkaisijaa hiplaa kesken ajon. Vedin tietenkin kärryn ensin tyhjänä sinne kaukaisimman kasan luokse ja sit keräilin takas tullessa kuormaa
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
Mulla ei ole koskaan heittänyt nelivetoa pois päältä, mutta onkin karvalakkimekaaninenkytkentä, joka lienee varsin toimiva. Ja mitä siihen vetoisuuteen tulee, niin kyllä se kaikkia pyörittää ja perkeleellisiä hiekka/multa/sorakuormia olen vetänyt perustusvaiheessa olevalla pihamaalla monella kelillä vehkeen hyytymättä. Nopea pakki vähän häiritsee, mutta eteenpäin ei ongelmia. No. Nyt on pihassa ATV Expertin Timber 500 ja kuivatestaus lepikossa tehty. Kääntyy paremmin kuin kuvittelin ja seuras perässä mallikkaasti ja nyt vaan odottelemaan kokeiluja isomman kuorman kans. Pistetään vehe äärirajoille ja kun poksahtaa jostain, niin katsotaan mikä se oli. Empiiristä tutkimusta peliin.Silläpä selviää sitten..
Helppo vahvistaa, itte tein tuon jo ennen eka rankakuormaa. Hyvin liikkuu linkulla ranka sen vetää mitä normikärryyn sopii. http://kuvablogi.com/nayta/823897/