Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Voi kilin p***u ja iankaikkinen linhai! Nyt lettas jarrut paskasta. yhtäkkiä ei mitään eloa, ja molemmat piirit, jalka ja käsi. vittuuntuneena ajoin vaan talliin ja jos huomenna jaksais alkaa ihmettelemään että mistä ruikkii.
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Miul hävis omast Linuskista etukahvasta jarrut mut poljin toimi. Nesteet ei hävinnyt mihinkään ja ei näkynyt vuotojakaan?
Ilmasin jarrut vetäsin yhen purkin aspon dot5.1 nestettä järjestelmään läpi motonetin ilmauslaitteella.
Takapiiristä tuli sellasta tervaantuneen näköistä nestettä ja etupiirin nesteetkin oli aika vesihelmisiä.
Mitä lie rasvakeittimen lientä oli kiinantehtaalla tunkeneet sissään jarrujärjestelmään ?
Jarrut on nyt paremmat kuin uutena etenkin toi jarrutustunto. Eikä ole enää kahva painunut tankoon kiinni.
Jappa
Ilmasin jarrut vetäsin yhen purkin aspon dot5.1 nestettä järjestelmään läpi motonetin ilmauslaitteella.
Takapiiristä tuli sellasta tervaantuneen näköistä nestettä ja etupiirin nesteetkin oli aika vesihelmisiä.
Mitä lie rasvakeittimen lientä oli kiinantehtaalla tunkeneet sissään jarrujärjestelmään ?
Jarrut on nyt paremmat kuin uutena etenkin toi jarrutustunto. Eikä ole enää kahva painunut tankoon kiinni.
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tänks for the tips, sanoi lontoon poika. Täytyypi huomenissa ihmetellä että mitä paistinrasvaa löytyy omista putkista 

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Se vaatii sit hiukan perehtymistä toi Linuskien jarrupiirijako, meinaan et saa oikein ilmattua 
Jappa

Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pari kertaa olen letkuja vaihdellu uusiin, ja saihan siinä vähän päätä raapia että sai jotain järkeä siihen hommaan. Jospa muokkais jarrut erikseen etu ja takapäälle, katsastus kun nyt kumminkin jää itellä suorittamatta, kun ajankohtakseksi joskus tulee.
Onkohan joku kyseistä operaatiota tehny?
Onkohan joku kyseistä operaatiota tehny?
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Juhniz kirjoitti:Pari kertaa olen letkuja vaihdellu uusiin, ja saihan siinä vähän päätä raapia että sai jotain järkeä siihen hommaan. Jospa muokkais jarrut erikseen etu ja takapäälle, katsastus kun nyt kumminkin jää itellä suorittamatta, kun ajankohtakseksi joskus tulee.
Onkohan joku kyseistä operaatiota tehny?
Ota pullo kossua ja se kun on puolessavälissä ota etupyörästä oikealta puolelta ilmausruuvi auki ,jarruneste säiliö irti ja ota tippakannu laita jarrunestettä kannuun pumppaa tippakannulla suoraan säiliön letkuun nestettä ja pumppaa jarrupoljinta samalla
kun saat jarrupolkimen toimimaan normaalisti voit ilmata normaalilla tavalla jarrut






ja naapurit ovat


niin sulla on jarrusylinteri jumiutunut eli joudut ostamamaan uuden jarrusatulan jossa tulee palat samalla
osta aito kiinalainen älä kalliita kopioita
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vinkistä kiitoksia, eipä ole vielä tullu inspiraatiota jarruja korjailla, huihai huilailee tallissa ja nauttii olostaan 

- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mä olen saanut ilmattua kaikki katkenneiden/vaihdettujen jarruputkien aiheuttamat tapaukset pelkästään pumppaamalla tarpeeksi kauan jarrukahvaa ja poljinta. Yksinäänkin helppo suorittaa kun rauhalliseen tahtiin seuraten kun ilmakuplat poistuvat ja välillä lisäten jarrunestettä. Toisessa kädessä on toki hyvä olla karhupullo tms., koska hommaan menee n. 30min eli vaatii hermoja sekin.
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
morjesta Olis ongelma Linhai 260 2x4 -05 vuoden nökkärin kans. Elikkäs Sammui kesken ajon eikä enää sen jälkeen käynnisynyt. Oon tossa nyt tutkiskellut ja se ei an kipinäää. Onkos kellään muul ollut samanlaist ongelmaa. Löytyskö mahdollisesti jostain jonkun näköst sähkö kaaviota tohon.
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
THMark kirjoitti:morjesta Olis ongelma Linhai 260 2x4 -05 vuoden nökkärin kans. Elikkäs Sammui kesken ajon eikä enää sen jälkeen käynnisynyt. Oon tossa nyt tutkiskellut ja se ei an kipinäää. Onkos kellään muul ollut samanlaist ongelmaa. Löytyskö mahdollisesti jostain jonkun näköst sähkö kaaviota tohon.
Kattopa keulamuovinalta 3A sulake .
Virtalukko ?
Tulppa?
Siinä yleisimmät viat kun ei käy.
- mönky
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 23 Helmi 2007 21:47
- Mönkijä:: KQ700
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onko kavereilla linuskia?Mahollista lainata syttyboxia jottei siinä oo vika?THMark kirjoitti:morjesta Olis ongelma Linhai 260 2x4 -05 vuoden nökkärin kans. Elikkäs Sammui kesken ajon eikä enää sen jälkeen käynnisynyt. Oon tossa nyt tutkiskellut ja se ei an kipinäää. Onkos kellään muul ollut samanlaist ongelmaa. Löytyskö mahdollisesti jostain jonkun näköst sähkö kaaviota tohon.
Kannattaa tulla jo reisille niin jää enemmän aikaa metsästää B)
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jep Elikkäs tulppa vaihdettu uuteen sulakkeet katottu ja virta lukko ok viel en oo tota sytty boksii kattonu ikävä kyl ei satu olee kavereil linkkuu jost sait syttyboksin lainaks tarviipa tutkia sitä kans muutamat johdot siel oli hapettunu poikki mut pistin ne uusil liittimil takas kii tarviipas siirtyy ton tallin puolel tutkimaan vielä 

- Bliz
- 6WD
- Viestit: 681
- Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Vaikka se virtalukko toimii silmämääräsesti se voi olla kanssa silti kökkönä. Pitäs ihan mitata et toimiiko vai ei. Mulla oli semmosta vikaa että välillä hävis kipuna ja välillä toimi ihan ok. syy oli virtalukossa.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ahaa Toipas oli hyvä tieto ei muutako stekkaamaan kiitoksia vinkistä Bliz