linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
jansku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Kesä 2005 21:51

linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Viesti Kirjoittaja jansku »

morjes. sellasta olisin kyselly että miten tai millä sen kierrosten rajoittimen saa pois toiminnasta,kun muuten on jo tehty kaikenlaista viritystä. suutin 160/tehari ja käyrä/pakokaasun kierrätykset poistettu/sytkää aikaistettu/ kulkee ihan mukavasti,mutta rajoitin rupee paukuttaa ja nopeus tyssää siihen. :?:
makezu
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Loka 2005 19:33

Viesti Kirjoittaja makezu »

vähän off topiccia :wink: Mistä tuon teharin hommasit? Ja oliko se pelkkä vaimennin vai koko putki? Entä miten tuo pakokaasun kierrätys poistetaan käytöstä? Entäs miten tapahtuu sytytyksen säätäminen? Ja vielä että mistä isompaa suutinta voi etsiskellä? Olipa siinä taas kysymyksiä kerrakseen :shock:
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Mielenkiintosta olis myös tietää paljonko tuo ottaa rajoittimen kanssa kierroksia...
jansku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Kesä 2005 21:51

Viesti Kirjoittaja jansku »

tehari on maahantuojalta hommattu. käyrä on vasta kehitteellä,mutta vaimennintakin avarsin poraamalla 12mm reijän vaimentimen sisällä olevaan läppään.tuntui auttavan jonkin verran yläpään tehoihin hengittää huomattavasti paremmin.eikä äänet pahemmin koventunut.suuttimia saa esim.hondaa myyvistä liikkeistä,keihinin suutin koko 160. mulla ainakin toimii hyvin.ja muistaa kannattaa se vapaavirtaus suodatinkin,että mylly saa ilmaa riittävästi.sytkän säätäminen aikasemmalleen toimii ja auttaa jos kierrosten rajoittajaa ei ole ohitettu,silloin alavääntö paranee ja tulee herkkyyttä koneeseen.jos rajoitin on poistettu/ohitettu silloin ei kannata muuttaa sytytystä aikaisemmalleen koska yläpään kierrokset loppuu taas liian aikaisin.pakokaasun kierrätys poistuu kun pakoaukon vierestä lähtevä alipainepumpulle menevä aukko umpeen. esim metalli tiiviste jossa ei ole reikää.sekä imukaulalle menevä alipaine putki tukkoon kolmi haarasen liittimen kohdalta. kierroksista en osaa sanoa paljonko kierti rajottimen kanssa,mutta nyt ilman rajotinta kiertää ihan törkeesti ..! paljon muutakin on tehtävissä ja pitääkin tehdä että saadaan kulkemaan ja kiihtymään oikein kunnolla..! olen saanut erittäin hyvää ja kallis arvoista tietoa täältä eräältä nimeltä mainitsemattomalta henkilöltä joka kyllä tietää ja tuntee likun kuin omat taskut..... KIITOS siitä!
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Kerros ny vielä mistä ja mitä mallia olevaa ilmansuodatinta käytät? :)
jansku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Kesä 2005 21:51

Viesti Kirjoittaja jansku »

suodatin on mallia.k&n high-flow air filter-70/102.hinta oli 56 euroa.plus pesu aineet ja öljyt suodattimeen.
jansku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Kesä 2005 21:51

Viesti Kirjoittaja jansku »

ainiin ja ostin sen varaosamaailmasta löytyy varmaan muistakin varaosa liikkeistä.
makezu
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Loka 2005 19:33

Viesti Kirjoittaja makezu »

juu, elikkäs tuo pakokaasunkierrätys homma niin tukitaanko siitä kolmio liittimestä kaikki tiet vai vaan yksi?
jansku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Kesä 2005 21:51

Viesti Kirjoittaja jansku »

tukitaan ainoastaan alipainepumpulta kolmio liittimelle tuleva putki ja putki paikoilleen valeeseen.tukkia voi esim 6mm katkaistulla pultin pätkällä. :D ja mielellään liittimen vierestä.( jos kaikki letkut tukki loppuu pensapumpun toiminta kokonaan)
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Mjaahas, täytyypä huomenna poiketa kyselemässä moista suodatinta, kiitos :)
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

kannattaa sieltä pumpusta ottaa se virtauksen rajoitin kanssa pois kokonaan. ainakin jr:n kanssa puhuin puh. aikoinaan siitä. 8)
välittää.....
jansku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Kesä 2005 21:51

Viesti Kirjoittaja jansku »

kysyisin waarilt että tarkoitatko pakokaasunkierrätys pumppua vai pensa pumppua.minkälaista vehjettä tarkoitat virtauksenrajoittajalla? :shock:
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

öö joo sori siis bensapumpun sisällä olevaa jousta ja muovilevyä. on ihan siinä pumpun yläosassa kaasarille lähtevän letkun luona.
välittää.....
jansku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Kesä 2005 21:51

Viesti Kirjoittaja jansku »

jep sitä vähän arvelinkin.tehty on mulla ainakin ja sehän täytyykin tehä ,muuten ei bensaa tuu riittävästi eikä virityksistä oo juurikaan hyötyy..!
aateevee
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 13 Maalis 2005 16:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aateevee »

:twisted: Koita panostaa myös iskunvaimentimiin!
Linkussa ei niitä ole vakiona :twisted:






Ps.Tyhmällä insinöörillä on työllistävä vaikutus :twisted:
Vastaa Viestiin