Neliveto ongelma edelleen...
- kpol
- 3WD
- Mönkijä:: Linhai Muddy -07
Re: Neliveto ongelma edelleen...
Jos nailonholkin tekeminen on ongelma niin korvaavana vaihtoehtona voisi joko valuhartsi tai valumuovi...
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Linhai 300 4x4
Moro, hyvin on pelannut neliveto ns. matolaatikon vaihdon jälkeen.
Olen ajellut n.150km vaihdon jälkeen.
Ei kertaakaan ole hyppinyt pois päältä
Olen ajellut n.150km vaihdon jälkeen.
Ei kertaakaan ole hyppinyt pois päältä

Meikällä on 260 ihan sma vika. Käyköhän toi 300:sen mato loota 260:see?
Mun muddy on nyt menossa fixaukseen. Kertoivat, että asiaan on tullut lisäinformaatiota. Ja 400:ssa ongelmat ovat olleet suuremmat. Siihen oli uusittu nelivedon ohjausta, lisäten muun muassa nopeusanturin tiedon, mutta kaikki ei ilmeisesti olekaan mennyt niin kuin piti. Ja tätä samaa ohjainta oli käytetty myös joissakin 300:issa.
No kaikkihan me tehdään virheitä, itsekin joskus... En kyllä muista koska, mutta varmaan joskus.
No kaikkihan me tehdään virheitä, itsekin joskus... En kyllä muista koska, mutta varmaan joskus.

-
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 dps -13
Mitäs JussiKoon linkkuun on tarkotus tehä?? Onko minkä ikänen vehe kyseessä, eli meneekö takuuhommina?? Meinaan että alanko minäkin pommittamaan MotorPowerin kavereita että sais 4satkuun toimivan nelikon... Laitatko hieman lisäinfoa asiasta...
----Team Mönkijävarikko----
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
Takuu on voimassa vielä tämän kuun puoleen väliin. Tai sinne jonnekin suurinpiirtein. Ja menee siis takuuseen.TKT kirjoitti:Mitäs JussiKoon linkkuun on tarkotus tehä??
No ensin ne koittanee ottaa nopeusanturin tiedon pois siltä laatikolta. Se on kai ollut 400:ssa yksinkertaisin (lue halvin) ratkaisu. Ja ilmeisesti toimiva. Siitä ne sanoi lähtevänsä. Mutta oletan sen matolaatikon vaihdon olevan tarpeellinen, jos se ei tolla tokene.
Ajattelin, että nelivedon tulisi toimia, kun nelivedon ostin. Ja saavat sen siis fixata. Muuten ollut hyvä peli ja riittänyt mun käyttöön.
-
- 6WD
Minne viet linkun remonttiin? Meinaan että kuka noista jutuista on tietoinen?? Oon soitellu oman laitteen myyjäliikkeeseen ja Vantaan MotorPoweriin ja kummassakin puhuiva t askelmoottorin väljistymisestä ja että se haarukka-klipare olis käännettävä toisin päin... Mut jos noilla kilsoilla alkaa paikat väljistymään tätä tahtia niin on todellakin pehmosta ainetta osat siellä moottorissa... Kumpikaan noista herroista ei ollu tietoisia "matolaatikon" muutoksista tai mistään muustakaan.
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
Tampereen MotorPoweriin. Ja huonosti nekin on kait saaneet tietoa valmistajalta. Ja kun tietää aasialaisen mentaliteetin, niin virheitä ei ihan hevillä tunnusteta. Siinähän voi menettää kasvonsa, ja eihän sen pahempaa tässä maailmassa heille olekaan.
Tätä tietoa kuulemma on sinne saatu ihan parin viime kuukauden aikana. Luulisi, että Vantaallakin siitä nyt jo tiedetään. Jos tehdas ei asiaan ota kantaa, niin silloinhan niiden on itse sitä haeskeltava. Suomessa kun meno on erilaista. Ilmeisen työläs ongelma ja uskon että kyse on enemmän näistä sähköpuolen jutuista, koska ne manuaalit pelaa. Eiköhän se siitä.
Ens viikolla se sinne menee ja palaan asiaan kun kokemuksia on siitä enemmän.

Tätä tietoa kuulemma on sinne saatu ihan parin viime kuukauden aikana. Luulisi, että Vantaallakin siitä nyt jo tiedetään. Jos tehdas ei asiaan ota kantaa, niin silloinhan niiden on itse sitä haeskeltava. Suomessa kun meno on erilaista. Ilmeisen työläs ongelma ja uskon että kyse on enemmän näistä sähköpuolen jutuista, koska ne manuaalit pelaa. Eiköhän se siitä.
Ens viikolla se sinne menee ja palaan asiaan kun kokemuksia on siitä enemmän.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Linhai 400 IRS
Hieno juttu jos viitsit infoilla mitä siellä laitteelle tekivät,kun omassa on kans samaa ongelmaa. Askelmottori vaihdettu,eikä poistanut ongelmaa, vaikka tuntu että hetkeks muka parani. Pakko siihen on ainakin joku ratkaisu löytää, hirvittää välillä että koska etuperä paukahtaa kyseisen vian takia. Kun en osaa niinkään ajatella,et mitäs sen väliä ku on takuu.
Jos huvittaa, niin pikatestinä voisi koittaa sitä, että nyppäsee nopeusmittarin anturin irti ja koittaa siten. Hehän ovat ilmeisesti sen tiedon ottaneet pois matolaatikolta, mutta voihan totakin koittaa testimielessä.JKS kirjoitti:Pakko siihen on ainakin joku ratkaisu löytää, hirvittää välillä että koska etuperä paukahtaa kyseisen vian takia. Kun en osaa niinkään ajatella,et mitäs sen väliä ku on takuu.

-
- 6WD
Ton anturihomman, vois tosiaankin kokeilla ensiapuna, ihan hyvä vinkki... Laittelehan infoa lisää kun jotain uutta ilmaantuu...
www.monkijavarikko.fi
www.monkijavarikko.fi
?Joni m kirjoitti:Meikällä on 260 ihan sma vika. Käyköhän toi 300:sen mato loota 260:see?
Mulla kun on toi nelisatku ni siinä melkeen joka osassa lukee 260 ja/tai 300, ja useissa jopa myös 400. Lähinnä lienee moottori, jossain määrin voimansiirto ja alusta ainoina eroina noissa 300/400. 260 on jo katteissaki eroja. Ja kun MotorPowerin nettisivujaki on joskus tullu selattua ni melkeen uskaltaisin kokeilla sitä ite, tosin maahantuojahan osannee kertoa kuitenni lopullisen tilanteen. Ja mulla ainaki on tossa nopeusanturin piuhassa kaks kierrelukittua jatkoliitintä, jotka lienee helppoja aukasta. (En sitte tiiä miten luotettavasti ne saa takasin kiinni, mutta enpä nyt ihan liikaa luottais alkuperäsiinkään liitoksiin.)Joni m kirjoitti:Meikällä on 260 ihan sma vika. Käyköhän toi 300:sen mato loota 260:see?
Uudenmaan Mönkijät Ry
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2011-2012
Hallituksen jäsen/Järjestelijä 2012-2013
Joni m : juu käy se sama poksi ja miul auttoi heti kytkeytymis ja itsestään pois kytkeytymiseen kun "matolaatikon" vaihdoin. On pelannut 500km ilman ongelmii 
Jappa

Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti

Toimenpiteenä oli tuon nelivedon kytkentälaatikon vaihtaminen. Palaan asiaan, kun saan käyttökokemuksia.