Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Ostin tollasen CUV 300 kikottimen vuosimallia 2008. Ajettu sillä on nyt 205 km.
Ajattelin päristää tonne 500km paikkeille (jos pysyy niin kauan kasassa) ennenkuin alan sitä laajemmin huolteleen.
Onko moottoriin ja voimansiirtoon jotain tiettyjä öljyjä joita kannattaa varoa tai käyttää.
Pitäsköhän venttiilitkin säätää, entäs kannen kiristys?
Ajattelin päristää tonne 500km paikkeille (jos pysyy niin kauan kasassa) ennenkuin alan sitä laajemmin huolteleen.
Onko moottoriin ja voimansiirtoon jotain tiettyjä öljyjä joita kannattaa varoa tai käyttää.
Pitäsköhän venttiilitkin säätää, entäs kannen kiristys?
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Tässäpä vähän vinkkiä, Kannattaa katsoa ja kiristellä kaikki ruuvit , tuppaa löystymään tutki myös kumiosia ja rasvaa kaikki tarvittava. Tässä öljyistä: Öljyt Moottori 1.5L 5W-40 Mobil1
etuperä 0.3L 75W-90 Mobil SHC LS (kitkalukkoperä öljy)
Takaperä 0.3L 75W-90 Mobil SHC
Laatikko 0.8L 75W-90 Mobil SHC
normaalisti laatikkoissa/perissä käytetän vaihteisto/peräöljyä (sae
75W-90/sae 80W90) paitsi nyt että eteen tarvii sen "Kitka"lisäaineella
olevan.
Venttiilit voi säätää myös, mutta ei vielä pakollinen noissa kilometreissä.
etuperä 0.3L 75W-90 Mobil SHC LS (kitkalukkoperä öljy)
Takaperä 0.3L 75W-90 Mobil SHC
Laatikko 0.8L 75W-90 Mobil SHC
normaalisti laatikkoissa/perissä käytetän vaihteisto/peräöljyä (sae
75W-90/sae 80W90) paitsi nyt että eteen tarvii sen "Kitka"lisäaineella
olevan.
Venttiilit voi säätää myös, mutta ei vielä pakollinen noissa kilometreissä.

Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Kiitokset tiedoista, nyt näyttää siltä ettei se 500km määränpää kovinpian täyty.
Tulppa ei anna kipinää mutta startti pyörittää hyvin.
- Tulppa tarkistettu
- Virta tulee puolalle ja CDI-boxille
- sähköliitoksia on auottu ja putsailtu
Pulssianturia en osaa paikallistaa, enkä siten sitä voi tarkistaa, missähän tuo lienee??
Tulppa ei anna kipinää mutta startti pyörittää hyvin.
- Tulppa tarkistettu
- Virta tulee puolalle ja CDI-boxille
- sähköliitoksia on auottu ja putsailtu
Pulssianturia en osaa paikallistaa, enkä siten sitä voi tarkistaa, missähän tuo lienee??
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Sulakeboksiin 3A:n sulakkeen tilalle 5A ja taas mennään..
Sytkä ei pelaa ku se pikkusulake kyrvähtää, eli kannattaa jatkoa ajatellen vaihtaa se 5 ampeeriseen ni ei rikkoudu tärinästä.
Sytkä ei pelaa ku se pikkusulake kyrvähtää, eli kannattaa jatkoa ajatellen vaihtaa se 5 ampeeriseen ni ei rikkoudu tärinästä.
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Tässä mallissa on 2 kpl 7,5 A:n ja yksi 10A:n ja 15A:n sulake.
Zikunapuoli on näköjään suojattu 7,5A:n sulakkeella.
Nämä arvot löytyy myös sähkökuvista.
Sulakkeet ovat samassa kotelossa kuin akkukin, ja kotelo on edessä "konepellin" alla.
Zikunapuoli on näköjään suojattu 7,5A:n sulakkeella.
Nämä arvot löytyy myös sähkökuvista.
Sulakkeet ovat samassa kotelossa kuin akkukin, ja kotelo on edessä "konepellin" alla.
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Valkonen sulakeaski?
Onko kaikki sulakkeet piuhotettu vai onko toinen 7,5a varasulake eli sokeassa kannassa..?
Täysin siinä käsityksessä että siinä on hyvin pitkälti samat sähköt kun normi linkussakin, voin toki oll väärässäkin.
By the way, selvisko vika?
Onko kaikki sulakkeet piuhotettu vai onko toinen 7,5a varasulake eli sokeassa kannassa..?
Täysin siinä käsityksessä että siinä on hyvin pitkälti samat sähköt kun normi linkussakin, voin toki oll väärässäkin.

By the way, selvisko vika?
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am
http://WWW.PUUILO.FI
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Valitettavasti vika meni "piiloon" ja kone toimii taas???
En uskalla tälläisellä vempeleellä lähtä kovin kauas kotia, ennenkuin vika löytyy.
Eilen olisin tarvinnut mönkkäriä VAPEPA-etsinnöissä, mutta eihän tälläsella uskalla lähtä niin, vaativaan tehtävään.
Ei oo sähköt aivan samat CUV:ssa ja "perinteisessä" kömpiässä.
MUTTA SE PULSSIANTURI on varmaan samassa paikassa molemmissa , auttakaa mistä se löytyy ja voiko sen vastus, jännite tai muita sähköisiä arvoja mitata?
En uskalla tälläisellä vempeleellä lähtä kovin kauas kotia, ennenkuin vika löytyy.
Eilen olisin tarvinnut mönkkäriä VAPEPA-etsinnöissä, mutta eihän tälläsella uskalla lähtä niin, vaativaan tehtävään.
Ei oo sähköt aivan samat CUV:ssa ja "perinteisessä" kömpiässä.
MUTTA SE PULSSIANTURI on varmaan samassa paikassa molemmissa , auttakaa mistä se löytyy ja voiko sen vastus, jännite tai muita sähköisiä arvoja mitata?
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Magneeton kopan alta löytyy kampiakselin asento-anturi.
Pick up coil. Väreinä B/R ja BI/Y. Välys magneettoon 0,4-0,75mm.
Yleismittarilla 168-252 Ohmia. (20 asteessa celsiusta). Johdoista mitattuna, ei maata vasten.
Nämät Linhai ATV 260/300 service manuaalista Vm 2005
Mika
Pick up coil. Väreinä B/R ja BI/Y. Välys magneettoon 0,4-0,75mm.
Yleismittarilla 168-252 Ohmia. (20 asteessa celsiusta). Johdoista mitattuna, ei maata vasten.
Nämät Linhai ATV 260/300 service manuaalista Vm 2005
Mika
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Kiitos tiedoista, Katotaan mitä sieltä löydän.
-Timo

-Timo
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Jos löytyy -07 malleja vielä kulkemassa, on hyvä tietää että näissä malleissa EI ole kardaanin ristikoissa rasvanippaa.
Pamahti ristikon silmä kahtia ja syy selveni- Ei rasvaa ristikkonivelessä. Ristikon lopun liikkuvuus oli lekalla, että sai pois paikoiltaan.
Oli toki käynyt huollossa, mutta mikä/kuka huolto tuollaisen kohteen huollon muka tekee
Eli osia piti ostaa. Noin 250€ ja työ tunteja tuli noin 4.
Eli iskarit irti, taka-akselin "U" pultit irti, taka-akselia taaksepäin ja romut vaihtoon.
Mika
Pamahti ristikon silmä kahtia ja syy selveni- Ei rasvaa ristikkonivelessä. Ristikon lopun liikkuvuus oli lekalla, että sai pois paikoiltaan.
Oli toki käynyt huollossa, mutta mikä/kuka huolto tuollaisen kohteen huollon muka tekee

Eli osia piti ostaa. Noin 250€ ja työ tunteja tuli noin 4.
Eli iskarit irti, taka-akselin "U" pultit irti, taka-akselia taaksepäin ja romut vaihtoon.
Mika
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Lahos vänkärinpenkin alustan vanerit. Juu tämähän on -07 mallin Cuv.
Olin nostavinani jakkaran pois paikoiltaan, tiukka nosto, niin vanerin kappaleet vaan lensivät pitkin ilmatilaa
Oli ihan laho, siis vanerin säikäleet siivuina. Kääkäti
Mistähän löytyisi mittapiirros moiselle jakkaran-alus vanerille?
Värkki on Iissä, n~48 km suuntaanssa, niin ei viitsi ajella edestakaisin kokeilemassa
Mika
PS."ruuman" kohdalta oli ihan ok, mutta ulkopuoliset osat olivat ihan mätiä.
Olin nostavinani jakkaran pois paikoiltaan, tiukka nosto, niin vanerin kappaleet vaan lensivät pitkin ilmatilaa

Oli ihan laho, siis vanerin säikäleet siivuina. Kääkäti

Mistähän löytyisi mittapiirros moiselle jakkaran-alus vanerille?
Värkki on Iissä, n~48 km suuntaanssa, niin ei viitsi ajella edestakaisin kokeilemassa

Mika
PS."ruuman" kohdalta oli ihan ok, mutta ulkopuoliset osat olivat ihan mätiä.
Tunsit minut aikaisemmin nicillä "MikaR"
Re: Linhai 300 CUV:n huoltovinkkejä kaivataan
Onko kukaan keksinyt siistiä tapaa moottoriöljyn vaihtamiseen? Tuo moottorin alla oleva tulppa minkä takana on vielä jousi on todella hankala avata siten ettei öljyt leviä metrin säteelle tallin lattialle. Imuakin yritin täyttöaukon kautta, että olisi saanut ensin enimmät pois, mutta ei tuosta oikein pilli mahdu tarpeeksi syvälle.