Hankkimassa Linhai 260:stä kannattaako?
Hankkimassa Linhai 260:stä kannattaako?
Olen hankkimassa takaveto linkkua,koska se tuntui ainoalta "oikealta" tässä halvemmassa tieliikennemökkkärien luokassa.
Nyt kun olen tätä palstaa lueskellut kuukauden verran niin alka vähän hirvittää nämä koneiden "posahtelut" pakoputkijutut kulutus n.9 litraa/100km ja takuukorjaamoiden toilailut.
Kertoisitteko,joilla kyseinen laite on ollut jonkinaikaa käytössä kokemuksista ja kulutuksista,kannattako kyseistä laitetta hankkia ollenkaan jos nää on näin surkeita.
Kiitokset etukäteen.
Nyt kun olen tätä palstaa lueskellut kuukauden verran niin alka vähän hirvittää nämä koneiden "posahtelut" pakoputkijutut kulutus n.9 litraa/100km ja takuukorjaamoiden toilailut.
Kertoisitteko,joilla kyseinen laite on ollut jonkinaikaa käytössä kokemuksista ja kulutuksista,kannattako kyseistä laitetta hankkia ollenkaan jos nää on näin surkeita.
Kiitokset etukäteen.
Kyllä tyytyväinen olen ollut, hupia koko rahalla. Viat on korjattu ja laitteella porskuttaa komeasti ettepäin. Myynnissä olis... jos kiinnostaa hyvin sisäänajettu(5500km, takuutakin olis jälellä) ja valmiiksi varustettu vehje kohtuulliseen hintaan niin kerro ihmeessä. 
kih kih, heti kauppaamassa.
Jos uutena tällaisen ostat niin ajele sitten niimmaan pirusti heti kättelyssä, tulevat takuun aikana korjattavat jutut sitten esille.

kih kih, heti kauppaamassa.

Jos uutena tällaisen ostat niin ajele sitten niimmaan pirusti heti kättelyssä, tulevat takuun aikana korjattavat jutut sitten esille.
Joo kannattaa jättää markkinoijien lupaukset kuuntelematta... paitsi jos ovat mitanneet kulutuksen kun linkku kulkee 100km/h auton peräkärryllä ja on tyhjäkäynnillä.
semmosta 7-8 litraa sadalla meni syksyn "lämpimillä" keleillä, nyt pakkasilla en ole mittaillut, enkä kyllä älyttömästi ajellutkaan. Kai se sen 9 voi hörpätä jos aivan täysillä painelee. Takuuna on teetetty pakoputken vaihtoja 4 kpl, lakkasi hajoamasta kun tuli kotimaisella joustokohdalla varustettu putki. Öljyvuoto korjattu pytyn ja kampikammion välistä, tiiviste oli pettänyt (oli vissiin aika alusta asti tuo vuoto, ei ole enää korjauksen jälkeen öljyä tarvinnut lisäillä). Niin ja roskaa oli kaasarissa alkuvaiheessa, jotain hoitoa sekin silloin sai ja ei enää sammuile risteyksiin.
Kertaakaan ei tielle ole jättänyt, öljyvuoto tosin pääsi säikäyttämään, onneksi sattui melkein kotipihassa. Öljyn pinta ei ollut laskenut paria milliä enempää, kai se sumuna pääsi sieltä purkautumaan.
Korjaukset on laitteen myynyt Tamperelainen liike hoitanut suorastaan loistavasti, pisin seisokki oli vajaan viikon kun noita tiivisteitä joutui hetken odottelemaan.

semmosta 7-8 litraa sadalla meni syksyn "lämpimillä" keleillä, nyt pakkasilla en ole mittaillut, enkä kyllä älyttömästi ajellutkaan. Kai se sen 9 voi hörpätä jos aivan täysillä painelee. Takuuna on teetetty pakoputken vaihtoja 4 kpl, lakkasi hajoamasta kun tuli kotimaisella joustokohdalla varustettu putki. Öljyvuoto korjattu pytyn ja kampikammion välistä, tiiviste oli pettänyt (oli vissiin aika alusta asti tuo vuoto, ei ole enää korjauksen jälkeen öljyä tarvinnut lisäillä). Niin ja roskaa oli kaasarissa alkuvaiheessa, jotain hoitoa sekin silloin sai ja ei enää sammuile risteyksiin.

Kertaakaan ei tielle ole jättänyt, öljyvuoto tosin pääsi säikäyttämään, onneksi sattui melkein kotipihassa. Öljyn pinta ei ollut laskenut paria milliä enempää, kai se sumuna pääsi sieltä purkautumaan.
Korjaukset on laitteen myynyt Tamperelainen liike hoitanut suorastaan loistavasti, pisin seisokki oli vajaan viikon kun noita tiivisteitä joutui hetken odottelemaan.
Sen verran voisin kommentoida kun itsekin linhaita olen aikonut ostaa.
+: Laite on minun mielestäni hyvä ajaa ja vaihteisto toimii herkästi, kevyt ja yksinkertainen.
- : Arvonalennus merkkilaitteisiin verrattuna on varmaan huomattava jos käytetystä haluaa joskus luopua. Materiaalivahvuudet ja työnlaatu on heikompaa ymmärrettävästi jos taas verrataan kalliimpiin.
Harkitsen itse vielä laitteen käytön määrää ja käyttötarkoitusta ja myöskin sitä että jos sijoitat kalliimpaan merkkiin esim. 2000e enemmän niin pitäähän se jälleenmyyntiarvonsa tietty paremmin.
Jos tavitsee vai tieliikenne mallin takavedolla ei hintaa tarvitse paljon nostaa että vaihtoehtoja löytyy myös muilta merkeiltä.
Kannattaa koeajaa ja vertailla muitakin ennen lopullista päätöstä.
+: Laite on minun mielestäni hyvä ajaa ja vaihteisto toimii herkästi, kevyt ja yksinkertainen.
- : Arvonalennus merkkilaitteisiin verrattuna on varmaan huomattava jos käytetystä haluaa joskus luopua. Materiaalivahvuudet ja työnlaatu on heikompaa ymmärrettävästi jos taas verrataan kalliimpiin.
Harkitsen itse vielä laitteen käytön määrää ja käyttötarkoitusta ja myöskin sitä että jos sijoitat kalliimpaan merkkiin esim. 2000e enemmän niin pitäähän se jälleenmyyntiarvonsa tietty paremmin.
Jos tavitsee vai tieliikenne mallin takavedolla ei hintaa tarvitse paljon nostaa että vaihtoehtoja löytyy myös muilta merkeiltä.
Kannattaa koeajaa ja vertailla muitakin ennen lopullista päätöstä.
- waari
- 6WD
- Viestit: 887
- Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
- Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
- Paikkakunta: Siuntio
ajelin tossa kxr:llä ja on aika kauhee ajettava. ei mee hetkeekään suoraan ja on muutenki aika "rimpula" mxu:sta ei oo kokemusta mut ajettavuus on linkussa 100 kertaa parempi ku kxr:ssä.Cooleri kirjoitti:Samalla rahalla saa käytetyn Kymcon MXU:N tai KXR:n, jossa on takuuta jäljellä vielä yli vuosi. Mietipä sitä.Tai jos 1000e laittaa lisää niin uuden jossa 2 vuoden takuu.
välittää.....
Joo ja sitten se ketjujen kanssa sählääminen noissa kymcoissa... en tiä semmosten kiristämisestä ja säätämisestä, mutta panssarivaunun telaketjujen kiristäminen kävi aikanaan kyrsimään. 
Eipä vissiin mitään älyttömiä ongelmia ole takavetoisten linkkujen kanssa ollut. Pakoputken jousto oli todellakin ongelma, suorastaan tyyppivika jossakin erässä, mutta korjattu on. Näyttää myös siltä että huollossa on joissain kohdin vikaa, mutta enpähän moiseen ole törmännyt henkilökohtaisesti.

Eipä vissiin mitään älyttömiä ongelmia ole takavetoisten linkkujen kanssa ollut. Pakoputken jousto oli todellakin ongelma, suorastaan tyyppivika jossakin erässä, mutta korjattu on. Näyttää myös siltä että huollossa on joissain kohdin vikaa, mutta enpähän moiseen ole törmännyt henkilökohtaisesti.
No, myönnettäköön et toi KXR on aika rimpulan oloinen. Mxu olisi pikkasen isompi. Se on sitten ihan jokaisen itse mietittävä että haluaako oikeasti ajaa sillä mönkijällä vaiko seisottaa huollossa. Kyllä noi ns. merkkiliikkeiden huollot ovat yleensä asiansa osaavia ja tuollaisia venttiilikopan kiinnilaittamisen unohtamisia tuskin tulee. Jos ajetaan sillä mönkijällä se 10000km niin aivan varmasti tietää lopputuloksen kummassa merkissä on enemmän korjattavaa. Osoituksena Kymcon kestävyydestä on tuo Euroopan kiertoreissu minkä eräs saksalainen kävi heittämässä MXU:lla.
Tietysti, jos vuodessa tulee sellainen 2000-3000km niin saattaahan se kiinalainen sen kestääkin. Jonka jälkeen takuu loppuu, kun taas Kymcossa on vielä tuon jälkeen 1v jäljellä.
Toinen tykkää tyttärestä ja toinen, niin...
Tietysti, jos vuodessa tulee sellainen 2000-3000km niin saattaahan se kiinalainen sen kestääkin. Jonka jälkeen takuu loppuu, kun taas Kymcossa on vielä tuon jälkeen 1v jäljellä.
Toinen tykkää tyttärestä ja toinen, niin...
Linhai
Niin Linhai kuin muutkin halveksitut itämönkijät. Laskeskelin tuossa, että riittävä laite työhommiin, lumilevyineen ja vinsseineen 5000,0€. Viiden vuoden aikana kuluu, huollot, remontit? Polttoaineena 6l/100 km 151,0/v, huoltoon ehkä tuommoiset, 200,0/v, hankintahinta/v, 1000,0/v= 1351,0/v. Ei oikeasti kovin paha hinta. Jos ostaisin ns "brändimönkijän", hankintahinta varusteineen lienee lähes kaksinkertainen. Sitten senjälkeen saatu myyntihinta varusteineen saattaisi halpiksella olla tuollaiset 1500,0 ja "brändimönkijällä" ehkä 1200,0 enemmän.
Nämä ns halpikset ovat senverran yksinkertaisella tekniikalla varusteltuja, ettei aivan mahdottomia yllätyksiä päässe tapahtumaan.
Olen elänyt sen ajanjakson kun "made in Japan" esim rosterilusikoissa herätti hymyilyjä. Monikohan meistä hymyilee japanilaiselle tekniikalle ja tuotteille tänä päivänä.
Mihin siten tarvitset mönkijää?? Työkone tarpeeseen, huvitteluun, harrastuksena vai "pippelinjatke", nämä seikat myöskin vaikuttavat mönkijämerkin valintaan kuin myöskin se seikka, että esim meikäläisellä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia sijoittaa mönkijään kymppitonnia puhumattakaan enemmästä. Harrastukset ovat harrastuksia ja harrastuksilla on aivan oma hintansa. En osaa ajatella mönkijälläajoa harrastuksena, kuin en myöskään autoilua, molemmat ovat minulle pakon sanelemia rakkineita, jos tulisin ilman toimeen, ei olisi autoa eikä mönkijää.
Nämä ns halpikset ovat senverran yksinkertaisella tekniikalla varusteltuja, ettei aivan mahdottomia yllätyksiä päässe tapahtumaan.
Olen elänyt sen ajanjakson kun "made in Japan" esim rosterilusikoissa herätti hymyilyjä. Monikohan meistä hymyilee japanilaiselle tekniikalle ja tuotteille tänä päivänä.
Mihin siten tarvitset mönkijää?? Työkone tarpeeseen, huvitteluun, harrastuksena vai "pippelinjatke", nämä seikat myöskin vaikuttavat mönkijämerkin valintaan kuin myöskin se seikka, että esim meikäläisellä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia sijoittaa mönkijään kymppitonnia puhumattakaan enemmästä. Harrastukset ovat harrastuksia ja harrastuksilla on aivan oma hintansa. En osaa ajatella mönkijälläajoa harrastuksena, kuin en myöskään autoilua, molemmat ovat minulle pakon sanelemia rakkineita, jos tulisin ilman toimeen, ei olisi autoa eikä mönkijää.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kirjoitellaan Kymcoasiat eri topicciin.
Jos et kaipaa todellista 4x4 peliä, on Linhai oletettavasti ihan käypänen peli. Kannattaa olla peukalo paikallaan, ettei kaikkia pikkujuttuja tarvitse käyttää takuukorjaamolla.
Ps. Ketjut toimii ihan Ok, jos vähän viitsii huoltaa
Jos et kaipaa todellista 4x4 peliä, on Linhai oletettavasti ihan käypänen peli. Kannattaa olla peukalo paikallaan, ettei kaikkia pikkujuttuja tarvitse käyttää takuukorjaamolla.
Ps. Ketjut toimii ihan Ok, jos vähän viitsii huoltaa
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
Re: Linhai
moilanen kirjoitti:Niin Monikohan meistä hymyilee japanilaiselle tekniikalle ja tuotteille tänä päivänä.
.





Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
- waari
- 6WD
- Viestit: 887
- Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
- Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
- Paikkakunta: Siuntio
ei se nyt niin ihme öljyy ollu. ekohemmojen keksimää luonnonmukaista litkuu maastoajoneuvoihinblue Honda Trx kirjoitti:niin ja varmista että KAIKKI öljyt on vaihdettu ennen käyttöönottoa,nuo kiinan ihmeöljyt kun tuppaa laittaa linhain poksahtelemaan........

välittää.....