Ideoita vian aiheuttajasta ja korjaustoimenpiteistä otetaan vastaan.
Vika ilmenee siten että kun esim. auratessa lykkää lunta niin että kone joutuu kunnolla lujille kone alkaa ikään kuin hyytyä ja kun pysähtyy sammuu. Sitten kun yrittää käyntiin ei tahdo millään lähteä. Saattaa imupuolella paukahdella startatessa ja saattaa lähteä käyntiin mutta ei käy vähään aikaan kuin tyhjäkäyntiä. Jos vähänkin kaasuun koskee tukehtuu heti. Vikaa on ollu vähän hankala alkaa tutkia koska jos hetken antaa olla seisahduksissa tai käydä tyhjäkäyntiä kun sitä suostuu käymään toimii taas ok. Eli ei kerkeä kunnolla edes työkaluja kaivella esille saati sitten alkaa testailee esim. kipinää. Samaa vikaa on ilmennyt jos maastossakin on pitempään vedättäny lämä tiskissä niin että kone joutuu lujille. Ei koskaan tiellä urkuauki ajettaessa eikä rauhallisessa pöristelyssä. Olen epäillyt että oisko vikaa virtapuolella, se maaginen sulake on vaihdettu isompaan. Tuossa lumihommassa vois epäillä vaikka puolaa joka ei tykkää kostua... mutta kun aina ei ole sitä lunta tai kosteutta.... Syttyboksi vois tietty olla. Mutta vähän epäilyttää voiko tiellä ajoviima jäähdyttää niin paljon että ei oirehdi?
Vähän olen myös epäilly polttoaine puolta. Että saisko vedätyksessä liikaa bensaa? Kone on vakio, eli ei suuttinta vaihdettu eikä tehoputkea tai muuta.
260 tukehtuu
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57
260 tukehtuu
Ei myö myyvä vilihevosia
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: 260 tukehtuu
äkkiä luulis että tulppa kastuu, tilanne on saman jos ajaisit ryyppy auki ja siihen vielä täysi kaasu niin johan tukehtuu. Mutta tuo että vedät ensin täysillä ja sitten pysähtyessä sammuu taas kuulostaisi siltä että imaisee ilmaa jostain, kun kaasun päästää pois? Onko kone varmasti lämmin ajaessa ja ryyppy pois päältä?
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57
Re: 260 tukehtuu
Juu kyllä se on lämmin, ja nimen omaan se lämpimänä sitä oiretta on aina tehnyt koska vedättäessä on lämmennyt niin että flektit huutaa täysiä. Ja oire alkaa niin että alkaa hyytyä ja kakakomaan. Sitte kun löysää kaasun sammua tupsahtaa, monesti jopa "yskäisee" ilmanputsarin kautta samalla.
Käsittääkseni tuo linhain automaatti ryyppy lähtee pois päältä heti kun kaasua tarjoaa. Koska ajamaan ei pysty ennen kuin tyhjä käyntiä käynyt niin että kone lämpeää jotta ryyppy automaattisesti lähtee pois päältä ja kierrokset tasaantunut. Tai pystyy mutta vimmatun kaasun liputuksen kanssa....
Käsittääkseni tuo linhain automaatti ryyppy lähtee pois päältä heti kun kaasua tarjoaa. Koska ajamaan ei pysty ennen kuin tyhjä käyntiä käynyt niin että kone lämpeää jotta ryyppy automaattisesti lähtee pois päältä ja kierrokset tasaantunut. Tai pystyy mutta vimmatun kaasun liputuksen kanssa....
Ei myö myyvä vilihevosia
- pete-801
- Tracks
- Viestit: 1212
- Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
- Mönkijä:: ei oo enään.
- Paikkakunta: Heinola
Re: 260 tukehtuu
No niin nyt voi sitten fiksummat korjata mutta olisiko mahdollista että sytkän ajoitus on hieman pielessä ja mahdollisesti ketju löysä/venynyt kun tuntuu että sytkä jää jälkeen kun ensin on kiertänyt kovilla kierroksilla ja sitten hidastaessa nopeasti ottaa sen yhden tahdin hutiin ? ja sylkäisee tulpan märäksi.Sorry kun en osaa muuta kuin arvailla tuon laitteen sielun elämää, nää on aina yhtä vaikeita selvittää kun ei ole tossa räplättävänä omissa käsissä.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57
Re: 260 tukehtuu
No joo tuo vois tietty olla mahdollista että sytty ei kohallaan kerta yskii mutta tuntus että eikös se pitäs tehä sitä vaikka paikoltaan kaasutettaessa tai tiellä urkuauki ajaessa ja löysätessä kaasun? Ja tossa vedättäessä se ei juurikaan yleensä jaksa täyttä 7500 kiertää. ei ole tullu katottua paljonko se kiertäs... korvakuulolla ehkä 3-4,5t rpm...
Mitenhän tos sytyn ajotuksen vois kotikonstein tarkistaa kun siinä on toi käretön sytkä eli cdi. Ja se ketjun kireys taitaa olla aika hankalaa ilman koneen purkua...
Mitenhän tos sytyn ajotuksen vois kotikonstein tarkistaa kun siinä on toi käretön sytkä eli cdi. Ja se ketjun kireys taitaa olla aika hankalaa ilman koneen purkua...
Ei myö myyvä vilihevosia
Re: 260 tukehtuu
koneen ajoitus merkit kattoa läpi.