Linhai 260

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Keelay
2WD
Mönkijä:: Can Am outlander

Linhai 260

Viesti Kirjoittaja Keelay »

Terve vaan kaikille!
Sain joululahjaksi tuommoisen pikku Linhain 250cc, tieliikenne semmoisen ja vinssailin siitä eilen jo tietämättömyyttäni akun tyhjäksi. Ei muuta kun kauppaan hankkimaan akkulaturia :D Sen tapahtuman jälkeen olenkin melkein asunut tällä palstalla ja etsinyt tietoa siitä, mitä muuta minun täytyy ottaa huomioon. Toivoisin teidän apuanne noihin nesteisiin?! Tuo on ensimmäinen mönkijä mitä olen koskaan ajanut ja kokemukset sen ylläpidosta surkeat. Eli mitä kaikkia nesteitä minun tulisi hankkia? Ja missä ne säiliöt sijaitsee? Kovasti kiitollinen olisin vastauksista. Pääsisin minäkin pystymettästä suoraan mukaan tähän mönkijän ihmeelliseen maailmaan :)
Keelay
2WD

Re: Linhai 260

Apua kaivattais oikeesti. Vasemmalla puolella on kaks lootaa, onko takinmainen niistä vaihteistoöljy ja etummainen moottoriöljy? Onko ookoo jos laitan auton mobil1?
Keelay
2WD

Ainiin, toinen asia vielä. Siitä takinmaisesta lootasta lähtee sellanen kirkas muoviputki joka menee toiselle puolelle yli, kuuluisiko sen mahdollisesti olla jossakin kiinni? Ei tullut mitään ohjekirjaa mönkijän mukana ja olen ihan pulassa sen kanssa..
vwaltsu
4WD
Mönkijä:: Taxi Cana

Viesti Kirjoittaja vwaltsu »

Keelay kirjoitti:Ainiin, toinen asia vielä. Siitä takinmaisesta lootasta lähtee sellanen kirkas muoviputki joka menee toiselle puolelle yli, kuuluisiko sen mahdollisesti olla jossakin kiinni? Ei tullut mitään ohjekirjaa mönkijän mukana ja olen ihan pulassa sen kanssa..
Kannattaa lukea tuo Linhai merkin osio läpi ja käytellä hakua. Kyllä se manuaalikin jostain netistä muistaakseni löytyy. :-k
Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Keelay
2WD

Ostin siihen Valvoline 4T SAE 10w-40 API:SG öljyä. En saanut sitä kuitenkaan menemään koneeseen ku 5,5dl!? Vaikka mittatikku ei edes kastunut..
Mörsse
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Mörsse »

Keelay
2WD

Kiitos linkeistä =) Miten on mahollista että suomenkielisessä käyttöohjekirjassa (Linhai 200) on siinä toisessa säiliössä missä on mittatikku merkitty 1 ja 2 jakovaihteistoöljy ja lontoon kielinen käskee laittaa moottoriöljyä? Onko mulla nyt nesteet alunperinkin väärinpäin?
Keelay
2WD

Paitsi että ohjekirja on Linhai 300:lle..
jami85
Tracks
Mönkijä:: polaris sportsman 570 EFI -14

Viesti Kirjoittaja jami85 »

kuhan ny nakkaat ees jotku öljyt sinne ku se kuiten porsii laatikolta tai kannen tiivisteestä kohta...minun neuvo on että vaiha äkkiä pois se vekotin...mulla ollu tuommonen mokoma ja voi sitä korjaamista ja laittamista mitä siihen joutu tekeen...kaikki meni peristä koneeseen uusiksi...
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Keelay
2WD

Kiitti vinkistä. Kävin uusia kyselees viimevuoden puolella ja kohtelu oli sielläkin tyylillä et nainen, se ei tiiä näist mitää nii myyää sille kaikkein kallein mikä meil on. Sama on AINA autokaupassakin, paitsi että autoihin osaan sanoa jotain vastaakin kun ne on mulle tuttuja. Kyselen palstalaisten mielestä varmasti äärimmäisen tyhmiä kysymyksiä, mutta jostainhan se on alotettava! Ja ei, en siirrä paskaa muiden harteille. Opinpahan korjaamaan myös mönkijää sitä mukaa kun hajoaa, onhan se harjotuskappale aina oltava. Kuvittelin saavani apua Teiltä, jolla on samanlainen mönkijä, kun niitäkin kerran liikenteessä on. Ja kyllä, olen sellannut tätä palstaa ja käyttänyt hakuja ja lukenut monen monta keskustelua, mielipiteitä tuntuu olevan yhtä monta kuin kuskiakin ja näin alottelijana on minusta vaikeeta päästä koko mönkijä touhuun mukaan, kun en niistä VIELÄ oikein mitään ymmärrä ja tyhmiin kysymyksiin ei saa rautalangasta väännettyä vastausta. Tulipahan avauduttua, jos joku olisi mukavalla tuulella ja vastais minulle tuohon alkuperäiseen öljy kysymykseen, olisin äärimmäisen kiitollinen. Kiitos.
Möyris
3WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 650

Viesti Kirjoittaja Möyris »

Moottoriin normi öljy 1,4 l jos liian hyvän laitat saattaa tihkua ulos esim 5-50, pinnan mittaus tikkukiinni. Vaihteiston sae 80W/90 öljy, takaperään sama ja eteen kannattaa laittaa lisäaineellinen vaikka en usko että hirmusti auttaa. Pitäis päteä 260 ja 300 malliin.
Kirkas letku vaihdelaatikon huohotusletku.
Keelay
2WD

Keelay kirjoitti:Ostin siihen Valvoline 4T SAE 10w-40 API:SG öljyä. En saanut sitä kuitenkaan menemään koneeseen ku 5,5dl!? Vaikka mittatikku ei edes kastunut..

Kiitos Möyris :D Tarvii varmaan kokeilla vaihtaa kokonaan koko öljyt, jos mieki saisin sinne menemää tuon 1,4L..
Keelay
2WD

Osaisiko joku kertoa mistä johtuu että kun kone lämpenee, siis ihan tulee toinen tolppa lämpömittarissä näyttöön, ni kone rupee pätkimään, eikä ajamisesta meinaa tulla mitään? Mistä moinen johtuu? Kylmänä pelaa hyvin ja pääsen vajaat 5km sujuvaa matkaa tekemään, kunnes se alkaa... :(
JussiKoo
2WD

Viesti Kirjoittaja JussiKoo »

Ensimmäisenä tulis mieleen täältä luettu ongelma tankinkorkin ilmansaannissa. Eli ei saisi korkista korvausilmaa kuluneen bensan tilalle ja tankkiin tulee alipaine. Ei siis välttämättä liity lämpötilaan.

Tuon voi helposti kokeilla ajelemalla korkki löysällä, josta sinne pääsee ilmaa.
Keelay
2WD

Ei auta vaikka avaa korkkiakin, kokeiltu.. Samoin tulppa johtoineen on vaihdettu..
Vastaa Viestiin