Linhai 260

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Keelay
2WD
Mönkijä:: Can Am outlander

Re: Linhai 260

Viesti Kirjoittaja Keelay »

Kiristelin ohimennen kaikkia pultteja ja muttereita. Huomasin myös että pakoputki vuotaa hieman.. Olisiko sillä jotakin tekemistä asian kanssa?
JussiKoo
2WD

Viesti Kirjoittaja JussiKoo »

Ei luulisi olevan. Voi se jossakin tapauksessa viedä hiukan vääntöä pois, mutta ei se tuonkaltaista ongelmaa selitä.

Joillakin on ollut bensahanassa ongelmia, eli ei ole tullut bensaa tarpeeksi läpi. Sitten kun kaasarista on bensa loppu niin sammuilee. Mulla on aina hana auki ja toiminut, että omakohtaista kokemusta ei ole. Toinen mahdollinen voisi olla ns. imuilmavuoto. Tästä voi olla juttua toisissa ketjuissa, mutta kaasuttimen ja sylinterin välissä saattaa olla joku murtuma/viilto, josta kone imaiseekin ilmaa bensakaasuseoksen sijasta. Voi olla aika näkymätön ja muistaakseni joku koesti asiaa ruiskuttamalla starttipilottia tjms kyseisiin paikkoihin, jolloin moottori hakee hetkellisesti kierroksia.

Jos ei noita ole, niin sitten taitaa mennä sähköviaksi. Säilyykö mittarissa valot kun tämä pätkiminen alkaa?
Keelay
2WD

Säilyy valot ihan normaalisti.. Sitte ku kaasua pitää samassa asennossa kun pätkiminen alkaa ni lähtee hetkeks vetämää (siis ehkä sekunniksi) ja sit alkaa taas pätkimään ja paukahtelemaan, jos sen pysäyttää niin pysyy käynnissä ja tyhjäkäynti normaalia, mut heti ku antaa kaasua ni alkaa pätkiminen ja liikkeelle lähtökin välillä ihan mahottoman tuntuista. :?
kpol
3WD
Mönkijä:: Linhai Muddy -07

Viesti Kirjoittaja kpol »

Oletko tarkistanut moottorista tulevan johtosarjan liittimen liitokset?
Omaan 300 piti vaihtaa parempi vedenpitävä liitin.
Hep-pU
2WD
Mönkijä:: Linhai 300 4x4

Viesti Kirjoittaja Hep-pU »

Ei varmaan tuohon pätkimiseen suoraan liity, mutta itsellä oli käynnistymisen kanssa välillä ongelmaa ..ajosta kun sammutti kömpijän, niin eipäs enää hetken päästä käynnistynyt. Sitten kun antoi rauhassa jäähtyä niin toimi taas. Lopulta ei enää käynnistynyt ollenkaan.

Pienellä mittailulla vika paikantui tulpanhattuun. Uutta odottaessa (eli kun vain saisi aikaiseksi hakea kauasta uuden).

Ja kulkinehan on juhlamallin 300 4x4.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Oletkos tutkinut kaasuttimen kohokammion, joskos siellä olisi pieni vesi helmi?

Mika
Keelay
2WD

Ilmansuodatin hais bensalle, pitäisikö ne kaksi "reikää" jotka tulevat putsarin koppaan, olla auki? Toista niistä ilmeiseti itse joskus suurenneltu, mut tukos ne ainakin on.. Mikä se suodattimen näkönen vähän lieriökuution ulkomuotoa muistuttava muovinen hökötys on? Siihen tulee yks musta letku ja lähtee toinen, joka päättyy satulan alle, ilmakopan päälle? Bensansuodatinta tossa ei ole ollenkaan jostain syystä, liekö sitten hyvä vai huono asia.. Tää rupee vähän muistuttaa "idiootti tekee remontinkorjausta"- ketjua, mutkun haluisin ite oppia ja en tunne ketään joka mulle opettais ja olen vähän ikäänkuin teidän varassanne täällä ja HYVIN kiitollinen kaikesta avusta mitä tähän mennessä on tullut :D
Mika: En ole tutkinut, en tiedä mikä se on, mutta kai se selviää ku pyörittelee kaasaria kädessään? :D (kaasarin sentään tiedän)
JussiKoo
2WD

Keelay kirjoitti:... haluisin ite oppia ja en tunne ketään joka mulle opettais ...
Nostan hattua kovasti ja tsemppiä vaan. Ihan en saanut kiinni tuosta ilmanputsarin kuvauksesta, mutta oletan että nuo reijät tulee olla auki.

Kohokammio on kaasarin alapuolella oleva kuppi. Kupin sisällä on koho joka päästää bensaletkusta aina lisää bensaa kun kammiosta bensaa kuluu. Koho nostaa sellaisen kartioneulan kiinni kun bensaa on taas kammiossa tarpeeksi. MikaR tuossa ilmeisesti viittaa siihen, että reiät joista bensa kulkeutuu tuosta eteenpäin, on tosi pieniä ja veden pintajännitys on niin suuri, että se ei kulje reiästä vaan jää tukokseksi reiän päälle. Jos siis avaat kammion ja kuivaat kunnolla/annat kuivua, niin tuo pitäisi olla hoidossa.
Hep-pU
2WD

...pitäisikö ne kaksi "reikää" jotka tulevat putsarin koppaan, olla auki?
Onkos nuo niitä huohotinputkien paikkoja, ainakin toinen? Eikö noissa linkuissa ollut ongelmana juuri huohotinputken jäätyminen, minkä vuoksi sitä reikää putsarin päässä avarrettiin käsin.. Voin kyllä nyt muistaa ihan väärinkin.
Keelay
2WD

Kiitos JussiKoo, tuon parempaa ja avartavampaa selitystä ei varmaan ole edes kirjoissa :D Nyt kuitenkin taitaa käydä niin et tuo saa jatkaa seisomistaan tuolla tallissa kunnes saan sen (ehkä jopa ajettua) tohon lähimpään autokorjaamoon, jos he siellä purkaisivat tuon kaasarin ja saisivat ehkä oikein kasaakin, en itse taida uskaltaa sitä irrottaa, sen verran monimutkaselta vaikutti. Mä en kyllä ymmärrä miten miesten kädet mahtuu tonne oikeastaa mihinkään, vai onko salaisuus siinä et toinen puoli koko laitoksesta puretaan, ennenkö päästään käsiksi siihen, mihin pitäis :D
kartsa70
6WD
Mönkijä:: linhai 520

Viesti Kirjoittaja kartsa70 »

Keelay kirjoitti:......... vai onko salaisuus siinä et toinen puoli koko laitoksesta puretaan, ennenkö päästään käsiksi siihen, mihin pitäis :D

Nonnii äijät, meidät on paljastettu :shock: :biggrin: Minäkin aloin omastani rasvaan kardaaneita niin purin penkin,tankin, katteet ja pakoputket tieltä, nostin koneen ja laatikon pöydälle.... ja voila`, kardaanit oli kätevästi esillä :badgrin: Laatikko kun pöydällä niin samassa yhteydessä sitten hitsautin kopan takas kasaan että öljyt pysyy taas sisällä :roll: nyt sitten vielä päinvastaisessa järjestyksessä kasaan koko laitos!!
Suunnistuksessa:Nyv vaan järjestellään

www.ortf.fi Aavikkoretkelle 2016 ;)
Mönkkärikuskin ykköskauppa : http://www.ostoparatiisi.com/
Keelay
2WD

Eihän tässä sit muu auta ku ruveta purkamaan. Mieki ku pojatki kerta :o
Mitens sitte semmonen juttu ku ton akun kanssa saa jatkuvasti pelata. Vehje lähtee käyntiin ehkä kolmena päivänä, riippuu käynnistysten määrästä, mut neljäntenä päivänä saa saletisti ottaa akun irti, lisätä vettä ja ladata. Ja koska olen vaivihkaa jotain oppinutkin, ni olen jopa ottanut lukemia ylös :wink: jotka ovat sellaiset kuin: Varaustila nukkuessaan 12,95. Käynnis parkit päällä tyhjäkäynnillä 14,45 ja 3000 kierroksilla 14,65. Valot päällä 13,30/1300 ja 14,30/3000 ja sit vielä valojen kanssa palaa jarruvalo ni ois 12,50/1300 ja 14,10/3000. Onks noi nyt edes sinnepäin mitä pitäs?
JussiKoo
2WD

Kyllä noi kartalla on. Tässä mallissa on aika tehoton laturi, mutta kyllä se laturi ainakin toimii jos jänniteet on yli 14V. Joku aikoinaan ehdotti vaihtamaan kaikki parkkilamput yms. led-lamppuihin, jotka ei kuluta niin paljoa virtaa. Itse en ole tuohon vielä lähtenyt.

Kuinka vanha akku sulla on? Mä jouduin vaihtamaan noin vuoden vanhana uuteen kun ei kanssa enään käynnistynyt.

Nyt mulla on talvella normiakun lisänä takaboksissa isompi akku kaverina. Sitä on pajon helpompi ladatakin, kun on navat boksissa näkösällä. Laitan aina aika ajoin ns. ylläpitolaturin sinne latailemaan luppoaikana.

EDIT: Piti vielä lisätä, että tuo 12.95V on ihan hyvä lepotila-arvo, mutta se ei välttämättä kerro akun kunnosta. Akun vanhetessa se menettää luovutuskykyään ja jännite romahtaa, kun akkua kuormittaa. Akkuja voi testata siihen tehdyllä kuormituskykymittareilla, mutta niitä on harvemmalla kotona (onko kenelläkään?).
Hep-pU
2WD

Tuo, että pitää vettä lisätä noin tiheään, vähän mietityttää ... ettei pääsisi keittämään akkua (toimiiko jännitteensäädin oikein?). Itsellä ollut nyt tuo -07 300 linkku vuoden, ja näyttäisi alkuperäinen akku olevan paikallaan, eikä kyllä kertaakaan ole tarvinut latailla akkua, saatikka lisätä vettä akkuun. Voisi tietenkin käydä itsekin mittamassa nuo latausjännitteet jossain välissä.
Keelay
2WD

Ei ole mitään tietoa minkä ikänen akku mahtaa olla. Myyjä sano ettei kovin vanha, mut se nyt sano niin paljo muutakin.. :? Enkä osaa määritellä mikä on "kovin vanha". Itse tuppaan laitteleen päivämääriä akkuihin koska on vaihettu, mut eihän sitä kaikki tee :)

Kun tuon ottaa latauksesta pois, siis silloin kun on irrallaan latauksessa ja laittaa takasin kiinni, ni akku hetkeks lämpenee, siis ehkä minuutiksi ja kylmenee taas. Akkuveden menekki on mulle täys mysteeri, olen sitä joskus, siis joskus lisännyt myös auton akkuihin, mut en edes kerta vuoteen, siksi tuntuu niin älyttömältä määrältä mitä tonne noin pienee lootaa joutuu sitä kaataa. On käyny mielessä ostaa uus akku ni tiedän ainakin sen iän, mut en ole vielä päässy yhteisymmärrykseen itseni kanssa, minkä niistä ostaisin.
Mulla on myös ylläpitolaturin piuhat vedettynä valmiiks ja jopa kerran laittanu sen sitä kautta lataukseen, mutta onhan se sieltä useimmiten pois otettava ton vedenlisäyksen takia.

Mitenkäs sen sitten saa tietää toimiiko jännitteensäädin oikein?
Vastaa Viestiin