Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja zerocools »

johto liitokset on musta tehty nätisti. ja tuo 23.5hp on ihan jees jos vakio teho on otettu kampikaselin päästä. jotenkin mulla on se käsitys että on otettu takapyörältä mutta kuitenkin.

Eikös vakiossa 400 irs maastomalissa ole 21kw 28,16hp? ja tieliikenne mallissa sen 15kw
ja 300 maastomalissa on 21hp ja tieliikenne 15kw
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja hck »

Mul tais papereis lukea 11kw. Se on maximi tieliikenne malleis, eli voi olla ihan mitä vaan 0 ja 15kw välilt. Se 28hp kuulostaa vähän hauskalle, kun lupaavat tehoi tohon enemmän mitä esim hondan 420 on. Mutta mahollistahan se on, että tehtaal sellaset tehotki saanu? Mut kyl siel ahistusta oli ja paljon, kun sen eron oikeasti huomas heti, kun putkiston ja bensan saanti oli paremmaks laitettu. Se vakio putkisto on kamala kaikinpuolin, mitä liitoksia mittailin ym. useiden millien heittoja halkasijas vs tehari sama kaikis.Sen hapetin homman riisuin kans ja tulppasin letkun sylinterin kupeesta. Jos kytkin tost joskus menee ni ostan dr pulleyn lukko kytkimen, joka yhes foorumilaisen 400 jo onki. Sit viel välitykset ku laatikkoon muuttas ni sitpä siihen on oikeastaan kaikki tehtykin. Salesone teki nämä kaikki omaansa aikoinaan ja taisi ihan hyvä maasto kampe hintaansa nähden tulla?
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja zerocools »

Joo on se kyllä todella kuristettu malli! Pakoputki on melkein pienempi kun 50ccm honda monkey ja mikä toinen paikka millä saadaan kuristettua on suutin ja samalla viel ilman otto jos sitä on ahdistettu.
Näin äkiseltään kuin katsoin en huomannut kattia joten luulen sen olevan tuolla takavaimentajassa. Samalla nämä saaste härvelit sotkee koko homman.
Kun noi poistaa niin luulis vauhtia tulevan lisää. Itse en ajatellut tuota välitysten muutosta kuin niihin tiheenpään välitykseen kun mulle riittää että tämä kulkee sen 60 -70 minusta tärkeintä on voima. Jos laitaa ne isomat välitykset kulkee kuulemmä 90-100 mutta metsään ei sit riitä enään tehot. Jos vauhtia pitää saada on talissa viel toinen millä sitä vauhtia saa ja vaarallisia tilanteita.

- Nyt on sit pakoputki tarveaineet hommattu.

Muutama laippa laippa pitää tehdä Sylinterin ja vaimentajalle tulevat. sitten putken hitsausta ja sovitusta.

Itse olen aina suosinut termo tec lämpösuojaa mut onkohan noista motonet ja bilteman suojista mitään apua.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... are-79450/
kyl mä ainakin testaan miten toimii..
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja hck »

Tohon 400 ne välitukset sen takia, että nimenomaan ne välitykset lyhenee nopealla puolelkaan ei taida kulkea enää, kun jonku 65km, jos en salesonen kertomust väärin muista. Varin jousil ja rullil saa säädettyä myös parhaimman käyttöalueen käyttötarkoituksiinsa. Sitä dr pulleyn kytkintä saa tohon 300 sit, jos sellasen haluaa.
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja zerocools »

Nyt on sit putki väännetty ja ihan siisti siitä tuli.

äänet on möreät ja mielestäni ihan sopivat

Kuva

- Vanha syksyllä homattu Bilteman akku oli mennyt epäkuntoon. Uusi saatu biltemasta 14a geeli akku 134*89*160 56e vuoden takuu joten rahalle saa vastinetta.

- seuraavaksi olisi sit vuorossa xenon valot 35W
- 5w led parkkipolttimot.
Kuva

- led takavalo
Kuva
Siinä on nyt led takavalo kiinni eipä kauvan kestänyt asennus
Kulutus on 0.5w jarutuksessa 2.4w

-vapari
Kuva



Ajattelin viel sit lisätä tämän jos teillä menee kytkin piloille paras vaihtoehto on pinnoittaa se uudelleen niin sit kestää kun materiaali on laadukasta.
aikoinaan tältä pajalta sai hyvää palvelua joten http://www.kitkaliimaus.fi/


katsastus.
huomenna olisi tarkoitus katsastaa eli ilalla vanha putki kiinni ja muutamat muovit takas paikalleen

no heittämällä läpi ja nyt voi ajella.
sellaista että nopeus joku 75km
mutta kun 60km ja siitä kaasupohjaan alkaa metalinen kihinä onkohan kytkin menossa tai mennyt no pitää katsoa.

No tuli sit huomatuksi eilen ilalla että puolalta tuleva tulpan johto ja hattu oli pilalla löi johdosta runkoon ja hattu ei pysy kiinni.
Nyt on tämäkin parannettu.
Kuva

vaikutus käynti muuttui vakaaksi ja kestää kaasua kylmänä.


Kuva
Kuva

luulen että kykin ongelmia mutta kun ei malta katsoa onko asia niin.
nelivedon ongelma on että manuaali ei jaksa pitää nelivetoa päällä kuin 5min ja sit helppaa eli se askel moottori pitäisi tilata.
oikea etupyörän laakeri ilmeisesti selvä kun kiristys auttoi mutta tilanne ihan sama kuin ennen eli klappaa.

ajelua
Kuva

Kuva

Kuva

UMRY:n "Mudadventures" ajo tapahtuma Myrskylä
Kuva
Kuva
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja zerocools »

Linukka toimi hienosti mutta ruokailuun menossa hyytyi vesiesteeseen. Käy kyllä tyhjäkäyntiä mutta ei kestä kaasua.
Ilmeisesti kaasarin ja suodatin kotelon imuputken takia hyytyi. harmi vain että kova muovi ei mennyt paikalleen vaan vaati tuli kuuman veden jotta sain kunnolla kiinni nyt toimii ja samalla isompi suutin laitettu

Tarkistin samalla suuttimen ja sieltä löytyi 128 tilalle laitoin 145
puhtia tuli taas lisää nyt 70kmh puolella kaasulla
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Megado
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Elo 2009 02:26
Mönkijä:: Polaris Sportsman 850 LE -13
Paikkakunta: Nastola

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja Megado »

Minkä kokoista putkea laitoit pakokaasuille, pari kertaa omasta kattellut tota putkea ja aina vaan kiroillut mehupillin kokoa, ahdistaa menoja aivan liikaa. Kawan änkkäri tuossa on nyt ja verratuna vakioon hieman tuntui tuovan jotain lisää, toki vaan mutua.
Polaris Sportsman Forest 850 LE -13
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja hck »

Joku 30-32mm sisäreikä riittää. Noita lukuja se oli marvinin putkes, kun vertailin 400 vakioon, joka oli aivan kamala ja mitä se on 300 mallis kans. Liijan isoa putkeakaan ei kannata mennä laittamaan.
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja zerocools »

Mä tein ihan 45mm putkesta siis suoraan motonetin hyllystä. siis samaa putkea kun tuossa yamaha raptorissa on vakiona.
vaimentaja on se mikä myös vaikuttaa koska db kilerin kun ruuvaapois niin menohalut menevät pois ja kun sen ruuvaa niin rupee oleen menohaluja.
mulla on kyllä sen verran potkuja että pärjää hienosti 500 pollelle.

nyt löytyy palikkaa.
vapari
putkisto kunnon vaimentimella.
140 suutin
puolan johdotukset parannettu
iridium tulppa

tosiaan tässä on paljon enemmän potkua kun vakiossa.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Megado
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Elo 2009 02:26
Mönkijä:: Polaris Sportsman 850 LE -13
Paikkakunta: Nastola

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja Megado »

Millälailla teit ton pakoputken pytyn puoleisen laipan? Mahtaako olla ylimääräistä tai kenties jopa millimetripaperilla olevaa piirrosta jotta vois laserleikkauttaa jossain?
Polaris Sportsman Forest 850 LE -13
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja zerocools »

kävin falmekilla katsomassa hyllyjä ja löysin valmiin laipan. metallisella jyrsin terällä suurensin hieman ja löin vasaralla putken kovin kiinni. sit hitsillä pieni sauma. tämänjälkeen valmiita mutkia hyödyntäen hitsain kaikki läjään. "huom akun kengät irti" kun putki oli mallissa otin koko roskan pois ja hitsasin saumat valmiiksi. huom tarkista välillä että menee oikein saumat voi vetää putkea värään paikkaan.
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
Avatar
Megado
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Elo 2009 02:26
Mönkijä:: Polaris Sportsman 850 LE -13
Paikkakunta: Nastola

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja Megado »

OK, pitänee kysästä tuolta yhdeltä pajalta kun niillä on laserleikkuri. Oliko tuo suutin mikunin mallinen, katselin moposportista, mutta kun ei viittis purkaa tuota kaasaria sen takia auki että katsoisi minkälainen suutin on.
Polaris Sportsman Forest 850 LE -13
Avatar
zerocools
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 03 Tammi 2011 22:54

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja zerocools »

muistaakseni on mikuunin malli laitoin itse raptorin vakion kun raptoriin meni dynojet
Falmek force 440 dynojet, arrow racing exhaust, itp alut + paljon muuta
new LINHAI 300 4x4 muddy
Old
Bashan 200
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja hck »

Mikunin suuttimest en tiedä mut keihinin kaasutin on ainaki 400 eikä kiinalainen.
kymxu
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Heinä 2013 20:41
Mönkijä:: kymco mxu 400
Paikkakunta: kainuussa

Re: Linhai 300 muddy 4x4 paranukset + viritys.

Viesti Kirjoittaja kymxu »

Itselläni oli 300 9g rullat ja malossin kytkin paketti keltaisella takavari jousella tuli veto haluja kivasti ku välitys muuttui
Vastaa Viestiin