Niin, nyt kysynkin onko muilla ollut tällaista ilmiötä että kipinä hiipuu nopeaan tahtiin. Kolmas tulppa jo menossa lyhyen ajan sisällä, tosin se yks kesti noin 300km ja seuraavat vain jonkusen kilometrin.
Olen käyttänyt NGK:n vakitulppia joita myy esim Mötonet, tiedä sitte onko näiden joukossa jotain "maanantai"kappaleita, mutta oudolta tuntuu. Puolan vastusarvoja en ole vielä mitannut, jospa vikaa lähtis etsimään ensin sieltä, jos vaikka tulppa saa liikaa virtaa ja ei sitten kestä normaaliin tapaan.
Tulppa pimenee liian nopeasti
- Bansku81
- Tracks
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Viesti:
Re: Tulppa pimenee liian nopeasti
Mahtaisko kone käydä reippaasti rikkaalla näin kuumalla, se saattais olla yks syy tulppien pimenemiseen. Onko havaittavissa rötöämistä jollain kierrosalueella? Voisko ryyppy olla jääny jumiin? Onko ilmanputsari ihan tukkeessa ja sit kuumat kelit vielä pahentaa tilannetta.
Edit. Jostain olen lukenut että iridium tulpat ei olisi ihan niin herkkiä rikkaalle seokselle.
Edit. Jostain olen lukenut että iridium tulpat ei olisi ihan niin herkkiä rikkaalle seokselle.
- Rapsa85
- 6WD
- Mönkijä:: Can-Am
- Viesti:
Tulpan väristä olisi paras lähteä seoksia arpomaan, onko musta vai valkoinen, tahi siltä väliltä?? Itselläkin teknisiä murheita helteillä.. polttoaineen syöttö alkaa jostain syystä nikottelemaan, enkä ole päässyt siinä puusta pitkälle, kun se tapahtuu vain välillä..
Hold my beer..
- Bansku81
- Tracks
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Viesti:
Joo tulppa voi antaa vinkkiä, mutta on myös mahdollisuus että vaikka kone käy keskialueella ja isoilla kierroksilla laihalla voi esim. tyhjäkäynti olla reippaasti rikkaalla ja pimentää tulpan.