lämpimästä lähtee käyntiin laakista mutta nyt kun kelit alkaneet kylmenemään niin ei taho enään millään lähtiä käyntiin . kipinä tulee ja tarpeen tullen myös kastelee tulpan. mistä kannattaisi lähteä tilannetta purkaan? kun mönkijä tuli minulle niin söi tulppia jonkun verran edellisen omistajan säätöjen ansiosta.
Ainakin mitä itellä aikanaan oli tuollainen 300 linhai niin kylmäkäynnistys oli seuraavanlainen,parikertaa kaasu pohjaan ja starttaus ja jos lähti käyntiin niin kaasuun ei parane koskea muutamaan minuuttin muuten kasteli tulpan,ja jos ei ekalla lähteny niin uudestaan vaan parikertaa kaasu pohjaan ja starttaus....
Tolleen kun sen muisti tehdä niin ei ollut MITÄÄN ongelmia edes kovilla pakkasilla saada laitettä käyntiin,(yksi on tietysti jos siellä on jotku 20w-50 öljyt niin ne ei sovi talvikäyttöön,vaikka kyseessä onkin kiinan peli niin kunnon synteettiset öljyt talveksi niin on yksi ongelma pois.)
Viimeksi muokannut mmc-tero, 26 Loka 2017 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin nyt linhai alkoi taasen oireilla, eli ei käynnisty kunnolla.
Käynnistää kun yrittää niin kuuluu releestä vain "naks" ja virrat katoavat samantien.
Onko oikkairi jossain vai mahtaako tuo rele olla "sökö".
Vinssi toimii satunnaisesti, mutta se saattaa olla kytkin vika, joka ei liity starttaukseen.??
Akun napojen puhdistuksesta aloittaisin ! Siitä sitten virtalukkoon päin jännitemittarilla seuraten mihin kohtaan asti tulee täysi jännite ! Jos ei ole mittaria voi tehdä 12 lampusta testivehkeen johon laittaa parimetriset johdot niin pääsee koko mönkijän päästä päähän maadoitukset akun jälkeen myös puhdistus ! Johonkin ruosteiseen paikkaan tai likaiseen liittimeen se sähkö katoaa !
Kiitos neuvoista.
Virtalukko se syylinen oli sitten.
Ottaa juuri ja juuri kytkennän mutta kun laittaa vähänkään kuormaa perään niin lakkaa kytkemästä.
Uutta virtalukkoa peliin...