Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Hei,
Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään kun oireet ovat tälläiset....
Linhai 300 4X4 käynnistyy kyllä, mutta vain kaasulla kikkailemalla saa sen pysymään käynnissä.
Tyhjäkäynnille jos jättää, sammuu pienen hetken jälkeen. Kaasua jos antaa lisää voimakkaasti kierrokset
nousevat jonkun verran, mutta sitten "tukehtuu". Jos kaasulla kikkailee edestakaisin, saa sen pidettyä käynnissä.
Nämä siis kaikki kun on linkku on vapaalla. Jos yrittää lähteä ajamaan se tukehtuu heti.
Ei kauheasti ole kokemusta näistä, joten apu olisi paikallaan.
Kiitos jo etukäteen.
Mistähän kannattaisi vikaa lähteä etsimään kun oireet ovat tälläiset....
Linhai 300 4X4 käynnistyy kyllä, mutta vain kaasulla kikkailemalla saa sen pysymään käynnissä.
Tyhjäkäynnille jos jättää, sammuu pienen hetken jälkeen. Kaasua jos antaa lisää voimakkaasti kierrokset
nousevat jonkun verran, mutta sitten "tukehtuu". Jos kaasulla kikkailee edestakaisin, saa sen pidettyä käynnissä.
Nämä siis kaikki kun on linkku on vapaalla. Jos yrittää lähteä ajamaan se tukehtuu heti.
Ei kauheasti ole kokemusta näistä, joten apu olisi paikallaan.
Kiitos jo etukäteen.
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Arvailua.
Ei saa pensaa
Saa liikaa ilmaa
Kokeile käyntiin ilman tankin korkkia, katso pensaviltterin kunto.
Tarkista imukaulan kunto ja kiinnitys
Jos tietäisin laitteesi vuosimallin osaisin ehkä neuvoa enemmän.
Ei saa pensaa
Saa liikaa ilmaa
Kokeile käyntiin ilman tankin korkkia, katso pensaviltterin kunto.
Tarkista imukaulan kunto ja kiinnitys
Jos tietäisin laitteesi vuosimallin osaisin ehkä neuvoa enemmän.
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Kun on niin lahopää ettei muista mikä vuosimalli se on ja rekisteriotetta ei ole saatavilla.
Mutta jostain 2000 luvun taitteesta tai alusta se on. Se on niitä, jotka oli rekisteröity MP:ksi.
Tosin ei ole vuosiin enään ollut rekkarissa.
Siltä se minustakin vaikuttaa, että bensaongelma on. Ton tankin korkkihomman kokeilinkin jo ja imukaula vaikuttaisi olevan hyvin kiinni.
Toi imukaula on vaihdettu n. vuosi sitten.
Ja otin bensapumpulta kaasarin menevän letkun irti ja kyllä se ihan sysäyksittäin bensaa työntää, mutta ehkä
kannattaa se filtteri kuitenkin tutkia.
Mutta jostain 2000 luvun taitteesta tai alusta se on. Se on niitä, jotka oli rekisteröity MP:ksi.
Tosin ei ole vuosiin enään ollut rekkarissa.
Siltä se minustakin vaikuttaa, että bensaongelma on. Ton tankin korkkihomman kokeilinkin jo ja imukaula vaikuttaisi olevan hyvin kiinni.
Toi imukaula on vaihdettu n. vuosi sitten.
Ja otin bensapumpulta kaasarin menevän letkun irti ja kyllä se ihan sysäyksittäin bensaa työntää, mutta ehkä
kannattaa se filtteri kuitenkin tutkia.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Kannattaa ensiksi tutkia saako liikaa bensaa vai liian vähän.
Kun sammuu, ota tulppa irti ja tutki onko märkä. Jos on, niin luultavasti tulvii --- kaasari auki ja tutkimaan kohon ja neulaventtiilin kunto eritoten ja samalla kannattaa putsata huolellisesti kaikki osat, ja uusia jos tarvetta ilmenee.
Jos tulppa kuiva, niin kaasari myös irti ja osiksi. Perusteellinen putsaus, kiinnitä eritoten huomiota suuttimiin. Jos mahd. ultaäänipesuriin kaasari kaikkine osineen.
Sitten tietenkin ryypyn toiminta kannattaa katsoa, en tiedä minkälainen on tuossa. Mutta kuitenkin varmistaa, ettei ryypyn vaijeri "kanna" eli pidätä ryyppyä kokoajan päällä.
Purkauksen jälkeen kaasarin säädöt ns. perusasetuksiin ja lämpöisenä säätää kohilleen.
Myös kannattaa kurkata varuiksi öljyn taso, jos liian korkea, niin kaasari on voinut tulvia bensaa öljyn sekaan.
Kun sammuu, ota tulppa irti ja tutki onko märkä. Jos on, niin luultavasti tulvii --- kaasari auki ja tutkimaan kohon ja neulaventtiilin kunto eritoten ja samalla kannattaa putsata huolellisesti kaikki osat, ja uusia jos tarvetta ilmenee.
Jos tulppa kuiva, niin kaasari myös irti ja osiksi. Perusteellinen putsaus, kiinnitä eritoten huomiota suuttimiin. Jos mahd. ultaäänipesuriin kaasari kaikkine osineen.
Sitten tietenkin ryypyn toiminta kannattaa katsoa, en tiedä minkälainen on tuossa. Mutta kuitenkin varmistaa, ettei ryypyn vaijeri "kanna" eli pidätä ryyppyä kokoajan päällä.
Purkauksen jälkeen kaasarin säädöt ns. perusasetuksiin ja lämpöisenä säätää kohilleen.
Myös kannattaa kurkata varuiksi öljyn taso, jos liian korkea, niin kaasari on voinut tulvia bensaa öljyn sekaan.
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Sanoisin että suuttimet/kanavat tukossa.
95E vanhentuessaan tekee sellaista moskaa joka tukkii paikat.
Tyhjäkäyntisuutin on se ohkanen jonka alta lähtee onneton kanava imukanavaan.
Pääsuuttimen alta löytyy messinkiputki johon luistin neula menee , putkessa on pieniä reikiä jotka on yleensä tukossa.
Se messinki putki irtoo kun painaa varovasti imukanavanpuolelta.
Teräsharjasta yksi piikki jolla rassaa ne pienet kanavat.
Se kaasun pumppaus auttaa kun kiihdytyspumppu ruuttaa pensaa imukanavaan joka painalluksella.
http://www.partsatv.com/Linhai-Aeolus-3 ... s/3537.htm
https://www.youtube.com/watch?v=8ABbEKeD4wQ
95E vanhentuessaan tekee sellaista moskaa joka tukkii paikat.
Tyhjäkäyntisuutin on se ohkanen jonka alta lähtee onneton kanava imukanavaan.
Pääsuuttimen alta löytyy messinkiputki johon luistin neula menee , putkessa on pieniä reikiä jotka on yleensä tukossa.
Se messinki putki irtoo kun painaa varovasti imukanavanpuolelta.
Teräsharjasta yksi piikki jolla rassaa ne pienet kanavat.
Se kaasun pumppaus auttaa kun kiihdytyspumppu ruuttaa pensaa imukanavaan joka painalluksella.
http://www.partsatv.com/Linhai-Aeolus-3 ... s/3537.htm
https://www.youtube.com/watch?v=8ABbEKeD4wQ
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Olin tässä välillä reissun päällä ja en sitä oikeastaan päässyt rassaamaan.
Mutta kun yritin käyntiin se nyt lähtikin ja homma on muuttunut paljon, yllätys kyllä.
Nyt kun hetken pumppailee ja paikat lämpee niin lähtee toimimaan normaalisti ensimmäisen 500 metrin jälkeen.
Eli oire on nyt samantyyppinen kuin talvella kun sitä käynnistelee. Sitähän saa pakkasella yritellä useammankin
kerran ja aina välillä vähän pumppaa kahvalla bensaa ja sitten kun käy tyhjää niin pitää antaa olla hetken
muuten tukehtuu ajoon lähtiessä. Sitten kun lämpiää niin pelaa ok, niinkuin nytkin.
Eli summasummarum...tuntuu, että se on ottanut talvimoodin käyttöön näin kesälläkin.
Ennenkuin puran kaasarin, niin tulisiko tästä sepustuksesta jotain uutta mieleen?
Mutta kun yritin käyntiin se nyt lähtikin ja homma on muuttunut paljon, yllätys kyllä.
Nyt kun hetken pumppailee ja paikat lämpee niin lähtee toimimaan normaalisti ensimmäisen 500 metrin jälkeen.
Eli oire on nyt samantyyppinen kuin talvella kun sitä käynnistelee. Sitähän saa pakkasella yritellä useammankin
kerran ja aina välillä vähän pumppaa kahvalla bensaa ja sitten kun käy tyhjää niin pitää antaa olla hetken
muuten tukehtuu ajoon lähtiessä. Sitten kun lämpiää niin pelaa ok, niinkuin nytkin.
Eli summasummarum...tuntuu, että se on ottanut talvimoodin käyttöön näin kesälläkin.

Ennenkuin puran kaasarin, niin tulisiko tästä sepustuksesta jotain uutta mieleen?
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Tee pieni testi kylmällä moottorilla.
Tuki melkein kokonaan ilmanputsarikotelon kannen ilmatorvi .
Jos on pensanpuute niin pitäs käydä paremmin.
Jos kaasarin purat vaihda pääsuutin samalla ainakin #140 .
Omassa Linhaissa on #150 suutin, muuten vakio.
Tuki melkein kokonaan ilmanputsarikotelon kannen ilmatorvi .
Jos on pensanpuute niin pitäs käydä paremmin.
Jos kaasarin purat vaihda pääsuutin samalla ainakin #140 .
Omassa Linhaissa on #150 suutin, muuten vakio.
-
- 4WD
- Viestit: 196
- Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
- Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
- Paikkakunta: Nastola
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Onko kaasarina Keihin CVK 30 sähköisellä ryypyllä? Jos on, oletko varmistanut että ryyppy toimii? Kylmä loncinin kone kaipaa aina pientä lisähuikkaa.
-
- Noppeli
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20 Heinä 2016 16:14
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
No nyt on kaasari purettu, putsattu ja ryyppy testattu.
Rupesin laittamaan kokoon niin tuli ihmetys.
Siitä kaasarin yläosasta lähtee "ilmaletku", sen kalvohässäkän kuvun alta, joka haarautuu kahdeksi, mutta päät eivät ole missään kiinni.
Missähän niiden pitäisi olla?
ihmettelee noviisi.
Rupesin laittamaan kokoon niin tuli ihmetys.
Siitä kaasarin yläosasta lähtee "ilmaletku", sen kalvohässäkän kuvun alta, joka haarautuu kahdeksi, mutta päät eivät ole missään kiinni.
Missähän niiden pitäisi olla?
ihmettelee noviisi.

Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Ei kiinnitetä mihinkään.
Tarkasta vaikka puhaltamalla, ettei joku itikka ole tukkinut letkuja.
Itsellä joskus oli tukossa ja tuli kaikennäköista käynti häiriötä.
Tarkasta vaikka puhaltamalla, ettei joku itikka ole tukkinut letkuja.
Itsellä joskus oli tukossa ja tuli kaikennäköista käynti häiriötä.
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 21 Syys 2019 18:11
Re: Linhai 300 4X4 "tukehtuu"
Tässä tuli 2011 ostettua eli 300cc. Entinen omistaja seisotti talven yli. Vanhat bensat sisällä ni oli vähä käyntihäröä. Kaikki putsattu, osaa vaihdettu. Puola, alipainepumppu, tuluppaa, liittimet rassailtu ja entinen on vaihtanu uuden virtalukon. Siinä on jotain kosketushäikkää kun painaa köynnissä ollessa niin katkoo virtaa. Ajosta ei tuu mitään ku paukuttaa ilmanputsarinkoteloon ja ei oo vetoja.
Pakko myöntää että keinot alakaa loppu. Lumiaura tuli munana ja siihen hommaan ois tarkotus käyttää. Cdi boxi ja jännitteensäädin on vaihtamatta.... Johdoista ei saa koppia mikä mihinki menee... Tiiä sitte jos kokeilis uudella virtalukolla.
Onko kellään vastaavaa kokemusta !? Kiitos jo etjkäteen.
Pakko myöntää että keinot alakaa loppu. Lumiaura tuli munana ja siihen hommaan ois tarkotus käyttää. Cdi boxi ja jännitteensäädin on vaihtamatta.... Johdoista ei saa koppia mikä mihinki menee... Tiiä sitte jos kokeilis uudella virtalukolla.
Onko kellään vastaavaa kokemusta !? Kiitos jo etjkäteen.