OKA!Onko kuvia,malli,merkki,tekniset tierot,jne....Ostin tl:n ku halavalla sain.Mitä enempi oon ajellu omas mettäs,nii ny haluaas jo naapurin mettiin,valtatien kautta(joki välis)ja miksei kävisi jo kirkollakin siwas!?
Elä, elä ny. Soittele katsastuskonttorille kyllä sieltä saat tiedot mitä tarviit papereita tai tekniikkaa kilpiin . Alvillisen Linkun VOIS myydä tai vaihtaa nelikkoon.
Tarkistin konttorilta mitä pitää tehrä että saa kilpiin:Ensin rekisteröintikatsastus(110e+kilvet),sitten vero(sama ku mp)eli linhai 260 n.15%+alv.22%.15%on laitteen käypäarvo,EI osto hinta,ellei ole uusi.Veropäätös tuloo sit joskus Hämeenlinnasta.Tällasta tietoo tuli Nurmoon konttorista ja Vaasan tullista.Taitaa jäärä haaveeksi...
Minulla tuli Canan mukana paperit, joilla menin konttorille. Aikaa meni noin 15min, kun konttorin täti kirjoitti paperit ja antoi kilven Sen jälkeen onkin juhlaa ajella
Eli sun laitteessa oli jo ostohinnas vero.Esim.ulkomailta tuotuna siinä ei oo vielä veroja ,jos EI oo kilvis mutta käsittääkseni kilvellisestäkin joutuu maksaan veroa.Oonko vääräs?
Mulle tuli uus Linhai Muddy 300 4x4 TL-malli viimeviikon torstaina. Paperit saapui tiistaina postissa kotiin, jonka jälkeen tullin ym. papereiden kanssa konttorille. Maksua tuli kaikkineen 21,50 €. Maksu sisälsi kilven ja rekisteröintitoimenpiteet. Laite siis oli ostohetkellä tieliikennemallia mutta se ei ollut kilvissä. Oli aika huvittavaa konttorilla, kun ei ollut toimiston nainen ennen rekisteröinyt ainakaan tuon kokoluokan tieliikennemönkijää. Paikkakuntana Kankaanpää.
Saako tiedustella mistäpäin hankit Muddyn? Itse nimittäin hain omani liikkeestä kuukausi sitten, ja papereiden sanottiin tulevan 1-2 viikon kuluttua postilla kotiin. Odotan edelleen tuota postilähetystä...