Linhai 260 ja latauksen valo mittaristossa
Linhai 260 ja latauksen valo mittaristossa
eli onko ihan normaalia että vilkkuu tyhjäkäynnillä virtaavaimen olessa ensimmäisessä asennossa (parkit päällä) ja ku antaa vähän kaasua nii sammuu, mut jos on toisessa asennossa (ajovalot päällä) nii ei sammu ollenkaan?? kuitenkin ku kahtoo virtamittarilla akkun navoista nii näyttää että kuitenkin latais.
eli onko akku kökkönä vai mikä riivaa??

Varmaa akku kökkönä eilein latasin sen illalla täyteen ja aamulla meinasin lähteä rundille, nii eipä ollu yhtään virtaa siinä.
no akku laturiin hetkeks aikaa ja sit hörähti, virtamittarilla katoin nii kyllä se näyttää lataavan, mutta heti kun sammuttaa nii alkaa akun jännite laskea aika nopeasti. On noi alkuperäiset akut kestäny teillä hyvin?

Mittasitko virtaa vai jännitettä? Jos jännite putoo nopeesti kun sammuttaa koneen niin voisit mitata meneekö virtaa (ampeereja) sähkölaitteisiin tai jos ei mene niin akku voi purkautua sisäisesti ja on täten sökö.Tepi kirjoitti:Varmaa akku kökkönä eilein latasin sen illalla täyteen ja aamulla meinasin lähteä rundille, nii eipä ollu yhtään virtaa siinä.no akku laturiin hetkeks aikaa ja sit hörähti, virtamittarilla katoin nii kyllä se näyttää lataavan, mutta heti kun sammuttaa nii alkaa akun jännite laskea aika nopeasti. On noi alkuperäiset akut kestäny teillä hyvin?
Laskeeko akun jännite myös silloin kun kaikki mönkijän sähköpiuhat on siitä irti?
12.5 V mottori käydessä tarjoittaa sitä että lataus ei toimi. Pitäisi olla vähintään 14.2 V. Vika voi olla laturissa tai jännitteensäätimessä mutta jos sulla on takuu voimassa niin vie liikeeseen korjattavaksi.Tepi kirjoitti:Näyttää lataavan 12.5v onko liian vähän ja ku laittaa ajovalot päälle nii 12.3v?? paljonkohan se latauksen säädin maksaa?? Ja akku on ainakin kökkönä vaikka lataa täyteen ja ei oo piuhat kiinni nii jännite laskee aika nopeasti.
Riippuu merkistä. Laatupelit kyllä latajaa tyhjäkäynnilläkinCooleri kirjoitti:Ei noin pojat!
Moottoripyörissä kuten mönkijöissäkin latausjännite muuttuu kierrosten mukaan siten että tyhjäkäynnillä tod.näk. antaa vain tuon 12,5v ja kaasu pohjassa pitäisi antaa max.14,9v.
Ja jos latasit auton akkulaturilla sitä akkua niin se on nyt sit kökkönä!Antaa liian suurta virtaa....

Auton akkulaturi voi antaa liian suurta virtaa jos siinä on jännite paljon yli 14,6 V. I=U/R. U on latausjännite, R akun sisäinen vastus.
Ei oo takuu voimassa, ja akku ladattu semmosella laturilla missä on katkaisija moottorin pyörän akun latausta varten. Soitin tänään linhain huoltoon ja eipä sieltä saannu oikein mitään selvää. Eli mistähän kannattas alottaa tuo vian etsintä, jännitteen säädin vai laturi?? Onkohan tuo laturi minkälainen homma vaihtaa? 

Omien kokemusten mukaan jos lataussäädin hajoaa niin laturi antaa ylijännitettä eikä alijännitettä, toki kannattaa ensin vaihtaa toi säädin kun on varmaan halvempi kuin laturi.
Voikohan tuohon laturiin vaihtaa hiiliä?
Mainitsepa muutama muu "laatupeli" missä kunnossa oleva laturi antaa tyhjäkäynnillä yli 14v?
Ei ole mulla vielä tullut vastaan...tai sit mulla ei ole ollut laatupelejä
Voikohan tuohon laturiin vaihtaa hiiliä?
Autoissa se näin meneekin, mutta ei moottoripyörissä/vastaavissa. Oletko mitannut mitä latausjännite on Linhaissa kierrokset tapissa?Riippuu merkistä. Laatupelit kyllä latajaa tyhjäkäynnilläkin Näin tekee myös mun Linhai jossa jännite on yli 14V tyhjäkäynnillä. Jännitteensäädin on se laite joka pitää jännitteen 14,2-14,6 voltissa riippumatta kierrosnopeudesta.
Mainitsepa muutama muu "laatupeli" missä kunnossa oleva laturi antaa tyhjäkäynnillä yli 14v?
Ei ole mulla vielä tullut vastaan...tai sit mulla ei ole ollut laatupelejä