Linhai 260 ja latauksen valo mittaristossa

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Tepi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Elo 2006 18:37
Paikkakunta: saarijärvi

Linhai 260 ja latauksen valo mittaristossa

Viesti Kirjoittaja Tepi »

eli onko ihan normaalia että vilkkuu tyhjäkäynnillä virtaavaimen olessa ensimmäisessä asennossa (parkit päällä) ja ku antaa vähän kaasua nii sammuu, mut jos on toisessa asennossa (ajovalot päällä) nii ei sammu ollenkaan?? kuitenkin ku kahtoo virtamittarilla akkun navoista nii näyttää että kuitenkin latais. :cry: eli onko akku kökkönä vai mikä riivaa??
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Joo, ei se normaalia ole...valot on valoja, ei niistä kannata välittää, jos ei muita oireita esiinny?

Mulla alkaa vilkkumaan tyhjäkäynnillä, kun laitan jotain lisäkuormaa normaali ajovalojen lisäksi (esim. peruutusvalon 55w tai kahvalämppärit 30w)
M.E
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Marras 2006 15:52
Paikkakunta: itä-Helsinki

Viesti Kirjoittaja M.E »

Mulla 300 linkku teki samaa.
Syy löyty laturista. Oli sulanut joku käämi tai jotain. Huollossa vaihtoivat, takuu kun oli.
Ai tosta vai...

Linhai 300 4x4
Zarzar
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:28
Paikkakunta: Lohja Mönkijä: Linhai 260

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

Mulla vilkkuu kans tyhjäkäynnillä, mutta sammuu kierroksilla. Joskus aiemmine ei enää sammunut kierroksillakaan, silloin oli mennyt latauksen säädin. Musta mötikkä, löytyy sulakkeiden lähistöltä.
Tepi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Elo 2006 18:37
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Varmaa akku kökkönä eilein latasin sen illalla täyteen ja aamulla meinasin lähteä rundille, nii eipä ollu yhtään virtaa siinä. :? no akku laturiin hetkeks aikaa ja sit hörähti, virtamittarilla katoin nii kyllä se näyttää lataavan, mutta heti kun sammuttaa nii alkaa akun jännite laskea aika nopeasti. On noi alkuperäiset akut kestäny teillä hyvin?
Zarzar
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:28
Paikkakunta: Lohja Mönkijä: Linhai 260

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

Kerran on akkuun laitettu uudet nesteet, jonka jälkeen toiminut erinomaisesti. Vm -04. Säilytän mönkkäriä ulkona (katoksessa) kesät talvet. Esim. viime talvena käytännössä seisoi koko talven, mutta keväällä hörähti eka startilla käyntiin.
fordmies
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Tammi 2007 17:09
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fordmies »

Tepi kirjoitti:Varmaa akku kökkönä eilein latasin sen illalla täyteen ja aamulla meinasin lähteä rundille, nii eipä ollu yhtään virtaa siinä. :? no akku laturiin hetkeks aikaa ja sit hörähti, virtamittarilla katoin nii kyllä se näyttää lataavan, mutta heti kun sammuttaa nii alkaa akun jännite laskea aika nopeasti. On noi alkuperäiset akut kestäny teillä hyvin?
Mittasitko virtaa vai jännitettä? Jos jännite putoo nopeesti kun sammuttaa koneen niin voisit mitata meneekö virtaa (ampeereja) sähkölaitteisiin tai jos ei mene niin akku voi purkautua sisäisesti ja on täten sökö.
Laskeeko akun jännite myös silloin kun kaikki mönkijän sähköpiuhat on siitä irti?
Tepi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Elo 2006 18:37
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Näyttää lataavan 12.5v onko liian vähän ja ku laittaa ajovalot päälle nii 12.3v?? paljonkohan se latauksen säädin maksaa?? Ja akku on ainakin kökkönä vaikka lataa täyteen ja ei oo piuhat kiinni nii jännite laskee aika nopeasti. :?
fordmies
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Tammi 2007 17:09
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fordmies »

Tepi kirjoitti:Näyttää lataavan 12.5v onko liian vähän ja ku laittaa ajovalot päälle nii 12.3v?? paljonkohan se latauksen säädin maksaa?? Ja akku on ainakin kökkönä vaikka lataa täyteen ja ei oo piuhat kiinni nii jännite laskee aika nopeasti. :?
12.5 V mottori käydessä tarjoittaa sitä että lataus ei toimi. Pitäisi olla vähintään 14.2 V. Vika voi olla laturissa tai jännitteensäätimessä mutta jos sulla on takuu voimassa niin vie liikeeseen korjattavaksi.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Ei noin pojat!
Moottoripyörissä kuten mönkijöissäkin latausjännite muuttuu kierrosten mukaan siten että tyhjäkäynnillä tod.näk. antaa vain tuon 12,5v ja kaasu pohjassa pitäisi antaa max.14,9v.
Ja jos latasit auton akkulaturilla sitä akkua niin se on nyt sit kökkönä!Antaa liian suurta virtaa....
fordmies
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Tammi 2007 17:09
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fordmies »

Cooleri kirjoitti:Ei noin pojat!
Moottoripyörissä kuten mönkijöissäkin latausjännite muuttuu kierrosten mukaan siten että tyhjäkäynnillä tod.näk. antaa vain tuon 12,5v ja kaasu pohjassa pitäisi antaa max.14,9v.
Ja jos latasit auton akkulaturilla sitä akkua niin se on nyt sit kökkönä!Antaa liian suurta virtaa....
Riippuu merkistä. Laatupelit kyllä latajaa tyhjäkäynnilläkin :wink: Näin tekee myös mun Linhai jossa jännite on yli 14V tyhjäkäynnillä. Jännitteensäädin on se laite joka pitää jännitteen 14,2-14,6 voltissa riippumatta kierrosnopeudesta. Silloin kun isoisä auton osti piti polkea kaasua jotta latajaa kun ei ollu AC-latureita.

Auton akkulaturi voi antaa liian suurta virtaa jos siinä on jännite paljon yli 14,6 V. I=U/R. U on latausjännite, R akun sisäinen vastus.
Tepi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Elo 2006 18:37
Paikkakunta: saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Tepi »

Ei oo takuu voimassa, ja akku ladattu semmosella laturilla missä on katkaisija moottorin pyörän akun latausta varten. Soitin tänään linhain huoltoon ja eipä sieltä saannu oikein mitään selvää. Eli mistähän kannattas alottaa tuo vian etsintä, jännitteen säädin vai laturi?? Onkohan tuo laturi minkälainen homma vaihtaa? :?
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Tilaa vain se jännitteen säädin. Tokkopa nuo laturit koskaan, ainakaan itsestään, menevät rikki :?

-M-
Eke
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Syys 2006 20:22
Mönkijä:: can-am 650
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Eke »

Mulla kans samanlaisia onkelmia latausvalo palaakokoajan lataa parkit päälä 11.6 valot päälä 11.2 akku on uusi. Laturin johtoista mittasin jänniteen 10.0 lataussäädin vissiin pitäs hommata. :?:
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Omien kokemusten mukaan jos lataussäädin hajoaa niin laturi antaa ylijännitettä eikä alijännitettä, toki kannattaa ensin vaihtaa toi säädin kun on varmaan halvempi kuin laturi.
Voikohan tuohon laturiin vaihtaa hiiliä?

Riippuu merkistä. Laatupelit kyllä latajaa tyhjäkäynnilläkin Näin tekee myös mun Linhai jossa jännite on yli 14V tyhjäkäynnillä. Jännitteensäädin on se laite joka pitää jännitteen 14,2-14,6 voltissa riippumatta kierrosnopeudesta.
Autoissa se näin meneekin, mutta ei moottoripyörissä/vastaavissa. Oletko mitannut mitä latausjännite on Linhaissa kierrokset tapissa?
Mainitsepa muutama muu "laatupeli" missä kunnossa oleva laturi antaa tyhjäkäynnillä yli 14v?
Ei ole mulla vielä tullut vastaan...tai sit mulla ei ole ollut laatupelejä :lol:
Vastaa Viestiin