linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?
Jospa kokeilisit seuraavaksi isompaa sylinteriä (289cc) ja viri nokka-akselia?
Moposportista, nakkilasta tai sparewheelistä voisit kysellä.
Muistaakseni Waarilla oli joskus myös moisia osia.
Jammu majesty 250 skootterin tarkoitettuja viri osia. Valmistajana malossi.
Mihin väliin laitoit, shimmi levyt virivariaattoriin?
Katsopa sivulle 4, siellä asiaa virivariaattorista
-M-
Moposportista, nakkilasta tai sparewheelistä voisit kysellä.
Muistaakseni Waarilla oli joskus myös moisia osia.
Jammu majesty 250 skootterin tarkoitettuja viri osia. Valmistajana malossi.
Mihin väliin laitoit, shimmi levyt virivariaattoriin?
Katsopa sivulle 4, siellä asiaa virivariaattorista

-M-
Voipi olla etten osaa lukea tai sitten en ymmärrä. Joka tapauksessa en löydä vastausta viestin alkuperäiseen kysymykseen eli miten sen kierrosten rajoittimen saa ohitettua???? ...niin ja miten sytkää säädetään? Viitsisikö joku tietävä kertoa nämä vielä kertaalleen, jotta sais meikäläinenkin vauhtia elämään.
Katsoppa 6. sivu 4. viesti alhaalta päin laskeuttuna, kariap:n kommentti...tommva kirjoitti:en löydä vastausta viestin alkuperäiseen kysymykseen eli miten sen kierrosten rajoittimen saa ohitettua????
Siinä vastaus kymysykseesi, se toinen onkin sitten hankalampi, ainakaan mulle ei vielä ole auennut miten se aikaistaminen tapahtuu... jotkut sanoo vaan et onnistuu ja toiset taas et ei onnistu... ota siitä nyt sitten selvää...
Itse en viitsi rajoitinta poistaa, mutta tota aikaistamista (jos yleensäkin mahdollista) voisin kokeilla, sen pitäis tuoda tehoa enempi alakierroksille,
mut sit kyl saa jäädä aikaistamatta, jos yläkierrokset alkaa takkuilemaan liikaa... Enempi tulee metsiä ajeltua, siks alavääntö kiinnostais...
Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
Kysytään vielä rautalangan kanssa: onko tuo "musta laatikko" sama kuin CDI sytytin aka digital ignitor? Mistään muualta en löydä kuvaukseen sopivaa johtoa, tosin muovivalun keskeltä ei ota millään tolkkua onko kyseinen lanka millään muulla eristetty.kariap kirjoitti:"Konepellin" alta löytyy musta laatikko, on muistaakseni ruuveilla kiinni
"rintapellissä". Siihen menee johtonippu, irroita liitin ja mustalaatikko, laatikon
takapuolella näkyy muovivalun keskellä sininen johtolenkki, katkaise
se vaikka suvuleikkureilla. Pane liitin kiinni ja menoksi .Johan pitäisi linkun kiertää.
Huom! Tehkää tämä omalla vastuullaja tiedostakaa riskit.
- Akkis
- 2WD
- Viestit: 56
- Liittynyt: 10 Syys 2006 15:35
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 450 IRS SE
- Paikkakunta: Noormarkku
telau kirjoitti:Dodii....
Linkkuun 260 2*4 vaihdettu tehoputki vilecon koko putki, suutin 150, virivari, vapaavirtaus suodin, bensapumpusta poistettu jousi ja levy, pakokaasu kierrätys poistettu, kiekka rajoitin poistettu......................
Ja perk... kulkee hädin tuskin 80km/h
MIKÄ MÄTTÄÄ!!!!!!!!! APUVAAAAA...
Älä huoli. Mun vakio 4x4 huihai 2006 (knafti 1000 ajettu) kulkee gepsin mukaan 67km/h!!!


Ei taidolla vaan tuurilla...
Ei siitä kierrosten rajoittimen poistosta oikeasti kovinkaan paljon hyötyä ole. Itse mittasin GPS:llä 2 km/h lisää vauhtia. Eli ei paljon mitään.
Enemmän hyötyä saat ottamalla variaattorista 2 rullaa pois. Se ei lisää nopeutta lainkaan mutta kiihtyvyys paranee huomattavasti.
Normaalina sutii hiekalla jonkin matkaa mutta kun otti varista 2 rullaa pois niin sutiin ainakin 50 km/h saakka.
Laitan piakkoin (tänään tai huomenna) tuonne kuvablogiin kuvia varista ja rullien poistosta yms. Laitan kuvia tuosta kierrostenrajoittimesta samalla kun tuntuu olevan suosittu aihe ja salaperäinen sellainen
Omassa 2x4 260cc linkussa on tehoputki (vain pönttö) vaihdettu. En tiedä onko suutinta vaihdettu mutta ei ainakaan edellinen omistaja sanonut että olisi vaihdettu. Ja kulkee GPS:n mukaan 72 km/h mutta linkun mittari näyttää juuri 80km/h.
Stefi
Enemmän hyötyä saat ottamalla variaattorista 2 rullaa pois. Se ei lisää nopeutta lainkaan mutta kiihtyvyys paranee huomattavasti.
Normaalina sutii hiekalla jonkin matkaa mutta kun otti varista 2 rullaa pois niin sutiin ainakin 50 km/h saakka.
Laitan piakkoin (tänään tai huomenna) tuonne kuvablogiin kuvia varista ja rullien poistosta yms. Laitan kuvia tuosta kierrostenrajoittimesta samalla kun tuntuu olevan suosittu aihe ja salaperäinen sellainen

Omassa 2x4 260cc linkussa on tehoputki (vain pönttö) vaihdettu. En tiedä onko suutinta vaihdettu mutta ei ainakaan edellinen omistaja sanonut että olisi vaihdettu. Ja kulkee GPS:n mukaan 72 km/h mutta linkun mittari näyttää juuri 80km/h.
Stefi
kuvia katsottavana www.kuvablogi.com issa ja samalla nimimerkillä.
Täsmälleen saman kulkee meikäläisen 300 4X4. Olishan se kiva kun kulkis vähän kovempaa mutta eipä siinä valittaminen auta. Pitää olla tyytyväinen siihen mitä on. On siis vallan kiva että kulkee edes sen, 58km/h olis paaljon huonompi juttu...Akkis kirjoitti: Älä huoli. Mun vakio 4x4 huihai 2006 (knafti 1000 ajettu) kulkee gepsin mukaan 67km/h!!!Uittu!!!
Linhai 300 4x4 -06
On se kummallista ton Linkun virittely, toiset vaihtaa suutinta, pakoputkea, virivaria, säätää ja kääntää, poistetaan rajotinta ym.s. ja tehot ei lisäänny mihinkään, rahaa palaa. Toinen virittelijä saa aikaiseksi vaan helvetilliset pakoäänet. Ens viikolla pitäis käydä hakemassa EC:ltä Muddy, sisäänajon jälkeen alkaa sitten mullakin se virittely (lue rahaa palaa, meteli lisääntyy) toivottavasti myös vähän edes tehot.
nyt on kuvat paikallaan osoitteessa http://1010145.kuvablogi.com/
Siellä on kuvia nin varista kuin "kierrostenrajoittimesta" eli sytkäboxi josta tuo maaginen johto löytyy.
Oma linkku kiihtyy 0-70 km/h 22 sekunnissa ja kun katkaisin kierrostenrajoittimen johdon pääsin 0-72km/h 20 sekunnissa.
Kun otin vielä varista ne 2 rulla pois niin huippunopeus pysyi samana ja 0-72km/h meni noin 19 sekunttiin mutta se alkukiihdytys 0-50 km/h parani huomattavasti. Lähtee kuin hauki rannasta.
Nopeudet mitattu GPS:llä ja aikaa otettu kännyn sekkarilla ja ovat siis noin aikoja.
Eli kun ohitatte kierrostenrajoittimen niin ei sillä mitään ihmeitä saa aikaan
Enemmän hyötyä on poistaa pari rullaa varista.
Omassa linkussa on vain tehopönttö ja ei ilmeisesti muuta vaihdettu.
Eli suutin saattaa olla vakio jne.
Oletteko käyttäneet minkä kokoista suutinta? olisko 130 sopiva ettei saa liikaa bensaa?
T:Stefi
Siellä on kuvia nin varista kuin "kierrostenrajoittimesta" eli sytkäboxi josta tuo maaginen johto löytyy.
Oma linkku kiihtyy 0-70 km/h 22 sekunnissa ja kun katkaisin kierrostenrajoittimen johdon pääsin 0-72km/h 20 sekunnissa.
Kun otin vielä varista ne 2 rulla pois niin huippunopeus pysyi samana ja 0-72km/h meni noin 19 sekunttiin mutta se alkukiihdytys 0-50 km/h parani huomattavasti. Lähtee kuin hauki rannasta.
Nopeudet mitattu GPS:llä ja aikaa otettu kännyn sekkarilla ja ovat siis noin aikoja.
Eli kun ohitatte kierrostenrajoittimen niin ei sillä mitään ihmeitä saa aikaan

Enemmän hyötyä on poistaa pari rullaa varista.
Omassa linkussa on vain tehopönttö ja ei ilmeisesti muuta vaihdettu.
Eli suutin saattaa olla vakio jne.
Oletteko käyttäneet minkä kokoista suutinta? olisko 130 sopiva ettei saa liikaa bensaa?
T:Stefi
kuvia katsottavana www.kuvablogi.com issa ja samalla nimimerkillä.