Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Karvis kirjoitti:ööh,

mun linkulla on ajettu 7000km ja se ei oo mun aikana siis 1800km aikana polttanu sulaketta kertaakaan ennekun nyt ja tais olla muutenkin alkuperäinen 3A sulake joten en kyllä usko että se nyt sulakkeen pienuudesta on kiinni. Erikoista on se että kone kylmänä käy sen hetken ihan vaan paikallaan ja sammuu yhtäkkiä siis silloin kun sulake palaa.
Mutta täytyy huomena jatkaa tutkimuksia kai se vika jostain tulee esiin.
Kyllä se on ihan oikeesti ollut uudesta asti se 3A sulake juu, ja kyllä se ihan oikeesti varmaan jokaisella linkun omistajalla on vaihdettu 7A sulakkeeseen.
Kaikilla toi sulake on aiheuttanut harmaita hiuksia, joillekin heti oston jälkeen, joillakin se on kestänyt pikkasen pidempään.
Kaverilla on kanssa linkku ollu uudesta asti, tällä hetkellä ajettu n. 3000km ja tässä sitä katotaan ja odotetaan, koskas se sulake oikei räpsähtää... :D Mä vaihdoin sen omaani jo heti rahan vaihdon jälkeen... kun kerta tiedossa oli toikin hiano ominaisuus!!! :lol:
Karvis
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Syys 2007 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Karvis »

Oli ihan pakko koittaa poikien mieliksi kuinka se 7,5A kestää ja Hajoshan se ihan samalla tavalla kuin se 3A:kin Joten se siitä teoriasta.

Tossa electric schemassa siis on vaan virhe DG= dark green 3A pitäis olla siis 7,5 ja Toi R/W= Red white 7,5A pitäis olla 3A.

Näin ainakin minä sen asian ymmärsin :roll:
Karvis
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Syys 2007 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Karvis »

Vika löytyi!

Kiitokset menee Markulle Matakolle.

Ryypyn maajohto oli poikki. Siis se vihree/musta joka menee konepellin alaa olevaan 5W 14Ohm vastukselle ja maihin.

Kun kone lämpee tarpeeks niin se haluu ottaa ryypyn pois ja kun maa puuttu niin se sitten poltti sulakkeen.

Nyt muuten laitoin 5A sulakkeen kun 3A sulakkeet loppu.

Ja eikun hanaa!!!
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Karvis kirjoitti:Oli ihan pakko koittaa poikien mieliksi kuinka se 7,5A kestää ja Hajoshan se ihan samalla tavalla kuin se 3A:kin Joten se siitä teoriasta.
Muistaakseni joku edellä mainitsi että kokeile 7A sulaketta ja jos se silloinkin vielä räpsähtää nii sitten sulla on oikosulku.. eli kyllä siellä vieläkin kannattaa olla se 7A sulake vaikka oikkari tulikin korjattua, on noi kiinan insinöörit laittanunna liian pienen sulakkeen sinne tehtaalla....
Karvis
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Syys 2007 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Karvis »

Noh,

Kukas ny niin on sanonu et mulla oikosulku oli jossain? Oli vaan maapiuha poikki=ei saanut maita.
Tosin en vieläkään usko siihen teoriaan että sulake on ollut liian pieni kun se on ihan hyvin sen tähänkin asti kestäny. Tuskin se siittä mihinkään muuttuukaan.

Mutta mitä sitä ny mokomasta kinasteleen alkaa. Pääasiahan kai on että vehkeet pelaa. :lol:
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Juu ei kinastella, toi mun edellinen komentti kieltämättä kyllä vaikutti turhan vihamieliseltä, kun sen nyt luin, että sori siittä. :oops:
Mutta vielä siittä sulakkeesta sen verta, että olisko se nyt ollu siten, että tärinä on aiheuttanut sen sulakkeen palamisen. Eli 3A sulake kestäisi ne virrat, jotka siitä läpi menee, mutta sitten kun tärinä astuu kuvaan, niin sitten alkaa poksahdella... Haulla löytyy juttua jos joskus aika käy pitkäksi!! :P
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

Trent kirjoitti:Juu ei kinastella, toi mun edellinen komentti kieltämättä kyllä vaikutti turhan vihamieliseltä, kun sen nyt luin, että sori siittä. :oops:
Mutta vielä siittä sulakkeesta sen verta, että olisko se nyt ollu siten, että tärinä on aiheuttanut sen sulakkeen palamisen. Eli 3A sulake kestäisi ne virrat, jotka siitä läpi menee, mutta sitten kun tärinä astuu kuvaan, niin sitten alkaa poksahdella... Haulla löytyy juttua jos joskus aika käy pitkäksi!! :P
Eiköhän se ole laskettu ihka oikein (3A) siis aikuisten.
Kannattaa nostaa se sulakkeen arvo 5A,7A,10A,15A,20A,25A,30A piuhojen sulaminen aina vaan varmempaa palon jälkeen kiva kuunnella mitä vakuutustarkastaja sanoo, (korvaus 0€) :P
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
Avatar
JuppeH
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 20 Marras 2007 21:50
Paikkakunta: Kalapudas

Viesti Kirjoittaja JuppeH »

Linkku on hyvä vehje :D Ostin oman 260 4x4linkun viikko sitten. Meinas keittää hitaassa möyrinnässä ku lämpötila anturin johto irti eikä flekti lähteny päälle.. myös navan keskikuppi oli irti ja putosi. Myös katteet ei istu ihan hyvin mut,eiköhän tän hintaluokan vehkeissä ole kaikkea pientä :D Hyvin pelannut muuten. Paljo muut on saanu huippuja goonilla? En ole vielä kokeillut ku sisäänajo päällä. Alussa linkku tuntui tosi tukkoiselta mut 100km ajon jälkeen alkoi meno paranemaan mut tuntuu vieläkin aika tukkoiselta.. Taitaa vaan paikat hioutua kohdalleen :D Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai ideoita mistä "tukkoisuus" vois johtua?
Myös lumilevy on testattu ja ihan toimiva vekotin on :D
Kova se linhai on menemään metsässäkin :D
Avatar
migu250
Tracks
Viestit: 1270
Liittynyt: 23 Huhti 2007 00:35
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 T3 2013
Paikkakunta: Pohjois-Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja migu250 »

JuppeH kirjoitti:Linkku on hyvä vehje :D Ostin oman 260 4x4linkun viikko sitten. Meinas keittää hitaassa möyrinnässä ku lämpötila anturin johto irti eikä flekti lähteny päälle.. myös navan keskikuppi oli irti ja putosi. Myös katteet ei istu ihan hyvin mut,eiköhän tän hintaluokan vehkeissä ole kaikkea pientä :D Hyvin pelannut muuten. Paljo muut on saanu huippuja goonilla? En ole vielä kokeillut ku sisäänajo päällä. Alussa linkku tuntui tosi tukkoiselta mut 100km ajon jälkeen alkoi meno paranemaan mut tuntuu vieläkin aika tukkoiselta.. Taitaa vaan paikat hioutua kohdalleen :D Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai ideoita mistä "tukkoisuus" vois johtua?
Myös lumilevy on testattu ja ihan toimiva vekotin on :D
Kova se linhai on menemään metsässäkin :D
Ajele nyt vaan vaihtelevilla nopeuksilla ensihuoltoon asti, huollon jälkeen palaa asiaan tosin tuskin tarvii "tukkoisuuden"takia

Linkku taisi liikkua siinä 70-75km jo oikein muistan.
Eli ei mikään maanteiden pikajuna keskiarvoltaan norminopeus kokoluokassaan.
Can-Am 500 T3 -13 Viper Red, MAXia
EXäCan-Am 500 -08 Viper Red http://www.youtube.com/user/migu250
http://migu.kuvat.fi/kuvat/
[url=http://www.uudenmaanmonkijat.fi%20url]Uudenmaan Mönkijät ry[/url], EMK Espoon Kolmperässä HUOM KULMAKORVESSA
EX9709
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Elo 2007 09:23

Viesti Kirjoittaja EX9709 »

Noppeli kirjoitti:
Doma kirjoitti:onko uudemmissa linkun malleissa ollut ongelmia nelivedon kytkennässä? maahantuojan mukaan joitain tapauksia on ollut ,miten on onko toiminut? uusissa on käsittääkseni sähköinen kytkentä ja niiden moottoreissa ongelmia?

Juu, mulla 260 4x4 linkku, kolmisen kuukautta vanha ja ajettu 1120km. Neliveto ei suostu enään menemään päälle, aikansa ilmeisesti yrittää ja sitte rupee piipittään samalla lailla kuin pakin piippi, ja ei kytkeydy. Ei mitään havaintoo mikä vikana.
Sieltä on menny se nelivedon kytkevä moottori,omaani on vaihdettu jo kaksi kyseistä moottoria. Läh:linhai kuski Nivalasta. :)

askelmoottorin vaihto ei välttämättä auta
varmistakaa nelivedon kytkentärattaat kuluvat helposti sellaiseksi että ne hylkii nelivetoa
nelivedonkatkaisia ottaa sisäänsä kondenssivettä ja hapettuu
voi johtua myös siitä ettei neliveto pysy päällä
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Ja palataampas aiheeseen, eli linhain ongelmiin ja niiden ratkaisuihin.
Aikaisempi vääntö jatkuu tuolla :arrow: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=11951
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Onks muilla ollut sellasta ongelmaa, että bensatankkiin syntyy imua ja näin hankaloittaa bensan kulkua. Mulla on pariin kertaan sen tehnyt aina silloin tällöin, vika on kuitenkin loppujen lopuksi poistunut ittellään.
Oireena siis koneen sammuminen, aivan kuin bensa loppuisi. Sitten ei muuta kuin tankin korkki auki ja kiinni, ja taas mennään..

Auttaiskohan, jos poraisi reiän tankin korkkiin ja laittaisi siihen 20cm pitkän letkun pätkän kiinni jollain aineella, toisen pään tunkis jonnekin sinne tankin eteen, eli samanlainen systeemi mitä noissa crossi/enduropyöristä löytyy
mittarimato
3WD
Viestit: 88
Liittynyt: 27 Maalis 2007 17:59
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja mittarimato »

Trent kirjoitti:Onks muilla ollut sellasta ongelmaa, että bensatankkiin syntyy imua ja näin hankaloittaa bensan kulkua. Mulla on pariin kertaan sen tehnyt aina silloin tällöin, vika on kuitenkin loppujen lopuksi poistunut ittellään.
Oireena siis koneen sammuminen, aivan kuin bensa loppuisi. Sitten ei muuta kuin tankin korkki auki ja kiinni, ja taas mennään..

Auttaiskohan, jos poraisi reiän tankin korkkiin ja laittaisi siihen 20cm pitkän letkun pätkän kiinni jollain aineella, toisen pään tunkis jonnekin sinne tankin eteen, eli samanlainen systeemi mitä noissa crossi/enduropyöristä löytyy
260 4x4:ssä on tuollainen letku korkissa. Joten liekkö tehtaalla huomattu että tämmöistä ongelmaa on ollut.
Linhai 260 4x4 '07 - parempi linhai kun iliman
www.kinnu.net/atv
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Huohotinongelmastahan on jokainen kuullut, mutta onko kukaan miettinyt sen parannusta lämpöeristystä pitemmälle? Tarviiko tuon letkun mennä ilmanputsariin (lain mukaan ehkä?), vaan voisiko se puhaltaa vaikka suoraan allensa? Ei kai huohotushöyryt nouse nokkaan kuin korkeintaan väljää konetta paikallaan pyöritettäessä. Sylinteri asento on hanurista, alamäessä se alkaa osoittamaan maata kohti ja kampikammiossa oleva öljy valuu venttiilikoneistoon ja tukkii huohotinletkunlähdön ja öljyt nousee ilmanputsariin (tästä lienee ongelmassa kysymys). Entäs jos laittaisi huohotinpöntön koneen yläpuolelle, josta lähtisi huohotusletku muualle? Sieltä öljy palaisi takaisin, tosin tarvitsi varmaan toisen letkun jonnekkin toiseen kohtaan konetta. Voisiko huohotinletku/letkut lähteä jostain muualta? Miten olisi kampikammion yläpuoli tai magneeton kotelossa oleva tarkistustulppa (tai mikä se on, mutta siihen adabteri?) Ajatuksia ja vastaväitteitä tulemaan!!!
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Jaa, eikös tämä huohotin olekkaan ongelma, kun kukaan ei sano mitään?
Vastaa Viestiin