JuppeH kirjoitti:No niin. alettiinpa maahantuojalla hankalaksi. vehje ollut 1kk 2viikkoa remontissa ja tänään ilmoitettiin että vehje on oulussa ja ettei kuulemma mee takuuseen sittenkään! Siis mitä v***ua? Kuulemma oon vetänyt nelivedon täydessä vauhdissa päälle tai jotain!
Jos on niinkin uusi peli, että takuu on voimassa, niin kyllä tässä tapauksessa myyjällä on todistustaakka. Eli myyjän pitää pystyä todistamaan, etä laitetta ei ole käytetty asianmukaisesti.
JuppeH kirjoitti:No niin. alettiinpa maahantuojalla hankalaksi. vehje ollut 1kk 2viikkoa remontissa ja tänään ilmoitettiin että vehje on oulussa ja ettei kuulemma mee takuuseen sittenkään! Siis mitä v***ua? Kuulemma oon vetänyt nelivedon täydessä vauhdissa päälle tai jotain! Eihän tämmönen voi olla mahdollista! Sama kun takuuaikana autosta hajoaisi vaihdelaatikko ja kun viet takuukorjaukseen niin sanottais että oot pukannut moottoritiellä 100km/h vauhdissa pakin päälle!
Nämä väitteet "ei mene takuuseen, oma vika" kuulunee samaan luokkaan kuin se yksi onnellinen joka kilautti koneensa 1500km kohdille ja ei mennyt takuuseen kun oli likainen ilmanputsari maantieajosta
Onkohan kukaan saanut mitään oikeasti kallista osaa vaihdatettua takuuseen kohtuuajassa?
No joo, mutta tsemppiä sulle, älä heti purematta niele vastausta.
JuppeH kirjoitti:Kuulemma oon vetänyt nelivedon täydessä vauhdissa päälle tai jotain!
Hah. Vähän sama homma kuin Polariksella oli. Mönkkäri upotettu "suohon" ja mikään ei mene takuuseen. Mitään todisteita niiltä ei asiaan saanut vaikka kuinka niitä vinkui. Kuluttajasuojan mukaan niiden on todistettava väitteensä. Itse olisin haastanut Polariksen huollon oikeuteen, ellei tuota olisi saanut sovittua.
Teoriassa tuo nelivedon kytkentä vauhdissa on mahdollista Linhailla. Ainakin itselläni se merkkivalo tuntuu kertovan ihan omaa tarinaansa välillä. Välillä on takaveto päällä ja välillä neliveto, vaikka mittarin merkkivalo kertoo ihan muuta. Eikä tuo neliveto tunnu edes kytkeytyvän jos mönkkäri on paikallaan. Sen pitää hieman liikkua eteen tai taakse päin. Tosin eipä tuota takavetoa ole edes paljon tullut käytettyä. Neliveto on ainakin itselläni päällä oikeestaan koko ajan. Siellähän voi olla ajon aikana joku hetkellinen häiriö siinä nelivedon vivussa, kesken homman se ottaa nelivedon pois, häiriö poistuu melkein saman tien ja neliveto on taas päällä. Noh. tiedä sitten voiko se oikeesti noin toimia. En kyllä ihmettelisi yhtään.
Nerd-o
Voi toimia, on huomattu tollanenkin ominaisuus. Lähdetty neliveto päällä ja kohta ihmetelty kun on vain takaveto päällä vaikka ei ole vipuun koskettukaa. Vikahan voi olla jossain askel moottorin ja katkaisin välissäkin (joku johto liitos)
Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti
Teoriassa tuo nelivedon kytkentä vauhdissa on mahdollista Linhailla. Ainakin itselläni se merkkivalo tuntuu kertovan ihan omaa tarinaansa välillä. Välillä on takaveto päällä ja välillä neliveto, vaikka mittarin merkkivalo kertoo ihan muuta. Eikä tuo neliveto tunnu edes kytkeytyvän jos mönkkäri on paikallaan. Sen pitää hieman liikkua eteen tai taakse päin. Tosin eipä tuota takavetoa ole edes paljon tullut käytettyä. Neliveto on ainakin itselläni päällä oikeestaan koko ajan. Siellähän voi olla ajon aikana joku hetkellinen häiriö siinä nelivedon vivussa, kesken homman se ottaa nelivedon pois, häiriö poistuu melkein saman tien ja neliveto on taas päällä. Noh. tiedä sitten voiko se oikeesti noin toimia. En kyllä ihmettelisi yhtään.
_________________
Niinpä.Silloinhan se onkin käyttäjän vika kun mönkkäri hajoaa.
Jos tuollainen mahdollisuus väärin kytkeytymiseen on olemassa niin kyllä se on ihan selvä suunnitteluvika.
mortonki! asia on mennyt nyt maahantuojalla johtajan käsittelyyn...
Jospa siihen tulisi selvyyttä. Jos tulee pitempi taistelu niin pitää maksaa se lasku sitten ja odotella kuluttajariitalautakunnan päätöstä. saa vehkeen nopeammin kotiin ku siinä päätösessä voi mennä joku 4kk. Ne joutuu sitten kuulemma maksaan sen summan takaisin. Näin sanottiin kuluttajavirastosta. En oo viel kyllä nähnyt edes koko laskua. Kyllähän tässä alkaa hermot menemään ihan tosissaan kun yritellään kusettaa ja kierrellä vastuuta maahantuojan päässä! Toivottavasti asia selviäis vielä ilman kuluttajaviranomaisia kun ei jaksaisi tapella. Joka tapauksessa vikahan ei ollut minun aiheuttama!
Yleensä pelkkä maininta riitauttamisesta riittää, kunhan koittavat vedättää. Maahantuoja on heikoilla, jos heillä ei ole selvää näyttöä väärinkäytöstä. Väärinkäyttö=Käyttö käyttöohjeen vastaisesti.
JuppeH älä anna periksi, paskojahan nää Kiinanvehkeet on muuttei kaikkea tarvitse sentään hyväksyä, kyllä maahantuojalla täytyy olla tiedossa nää etuperä ongelmat, käsittämätöntä kuinka viitsitään edes kiukutella/ kinata aiheesta? Maahantuojan tulisi tietää minkätasoisia laitteita he myyvät ja olla valmis korjaamaan viat ja virheet tai sitten ois parempi lopettaa Kiinantuotteiden maahantuonti.
Vehje pelaa loistavasti nyt Osat tais tulla kiinasta asti..ainaki toimitusajan perusteella. sain vehkeen kotiin mut maksajasta ei vieläkään tietoa. vien asian kuluttajaviraston käsiteltäväksi!