LINHAIN ÖLJYT
- waari
- 6WD
- Viestit: 887
- Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
- Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
- Paikkakunta: Siuntio
itte oon hankkinu tollasen parinkympin imuvaihtajan ja täytyy sanoo et on yllättävänki hyvä. tosin teen operaation malliin:
-imase öölit pois niin hyvin ku saat
-laita pohjapanssarin päälle esim. 10 litran ämpärin kannesta tehty "suoja" jossa on reikä niin että se mallaa panssarin reikään
-ruuvaa se jousi/kuppi hässäkkä auki, jouseen tottuu n. parinkymmenen vaihtokerran jälkeen eikä se "hypi niinkovaa silmille"
-puhku ja puhalla paineilmalla sihti (parin ekan vaihdon jälkeen niissä ei kyllä oo enää ollu mitään)
-ruuvaa se jousikuppi mikälie takasin
-ota öljyinen ämpärinkansi varoen pois (ettei sottaa)
-uudet öölit koneeseen
-kovaa ajoa
helppoa ku heinän teko ja halpaa ku saippua
-imase öölit pois niin hyvin ku saat
-laita pohjapanssarin päälle esim. 10 litran ämpärin kannesta tehty "suoja" jossa on reikä niin että se mallaa panssarin reikään

-ruuvaa se jousi/kuppi hässäkkä auki, jouseen tottuu n. parinkymmenen vaihtokerran jälkeen eikä se "hypi niinkovaa silmille"

-puhku ja puhalla paineilmalla sihti (parin ekan vaihdon jälkeen niissä ei kyllä oo enää ollu mitään)
-ruuvaa se jousikuppi mikälie takasin
-ota öljyinen ämpärinkansi varoen pois (ettei sottaa)
-uudet öölit koneeseen
-kovaa ajoa

helppoa ku heinän teko ja halpaa ku saippua
välittää.....
- hajotapy
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
- Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari
Niin - loistavaa! Taidan pistäytyä kaupasta imuhärvelin ja muovipussi vielä pohjalle - a vot pelittää! Kiitos kaikille keksinnöistä!Hitto kun tämä on loistava foorumi. Oli täällä sitten millainen mönkijäongelma tahansa, niin täältä saa hetkessä vähintään viisi toinen toistaan parempaa ideaa ongelman ratkaisuks

Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
-
- Tracks
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
- Mönkijä:: canam 650 max
- Paikkakunta: Leppävirta
Kierrä öljypropun tilalle kulmanippa ja siihen hydrauliletku ja päähän tulppa kierteelle. Letkun kiinnittää runkoon sopivaan suojaisaan paikkaan kiinni. Öljynvaihdon ollessa ajankohtainen, ei muuta kuin letkun päästä tulppa pois ja letkun pää astiaan ja valuttaa siististi öljyt astiaan. Tämän jälkeen letku tukkoon ja öljyt koneeseen ja letku kiinnikkeeseen. Irtooko patentti? 

Turhake! Se on vaan kateellisten panettelua.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Nyt irtosi Pertiltä helmi-idea.
Mars hydrauliikkakauppaa ja tekemään pohjapanssarimiesten juttuja.
Erinomainen idea, ainakin näin äkkiseltään ajateltuna. Sama varmaa menee perän vastaavaan hommaan.
Mars hydrauliikkakauppaa ja tekemään pohjapanssarimiesten juttuja.
Erinomainen idea, ainakin näin äkkiseltään ajateltuna. Sama varmaa menee perän vastaavaan hommaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Maansiirtokalustossa näin kerran seuraavanlaisen ratkasun: Öljyropun tilalla letku jonka päässä sulkeutuva pikaliitin. Liitin oli vedetty sopivan helpolle paikalle. Sitten autonperäkärrylaitteistosta vedettiin letku liittimeen ja pumppu imas öljyt pihalle. Ja samasta kärrystä pumpulla mittarin kautta uudet öljyt. Jaa menikin vähän ooteex 

- hajotapy
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
- Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari
idearikasta porukkaa
Sanovatten viisaat, että tyhmyys joukossa tiivistyy
No täällä tuntuu toimivan just tasan päinvastoin!
Taitaa toi hydrauliikkaletkuhomma olla kaikkein toimivin juttu - tuskin maksaakaan kovinkaan kaksisesti. Ja perään tosiaan samanlainen viritys. Etuperässähän ne öljyt ovatkin kaikkein vaikein valuttaa järkevästi ulos. Tämä kikka saattanee siinäkin olla paras ratkaisu.
Pitäskös laittaa Pirkan niksipalstalle - voittaa takuulla kaikki sukkahousupatentit?

No täällä tuntuu toimivan just tasan päinvastoin!
Taitaa toi hydrauliikkaletkuhomma olla kaikkein toimivin juttu - tuskin maksaakaan kovinkaan kaksisesti. Ja perään tosiaan samanlainen viritys. Etuperässähän ne öljyt ovatkin kaikkein vaikein valuttaa järkevästi ulos. Tämä kikka saattanee siinäkin olla paras ratkaisu.
Pitäskös laittaa Pirkan niksipalstalle - voittaa takuulla kaikki sukkahousupatentit?

Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 17:21
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Apuva!!!
Meinasin äsken vaihtaa öljyt, mutta proppu ei auennut millään. Aiemmin on millikoolla auennut, nyt 19 on liian iso ja 18 ei ihan mahdu. Tylppääntyy vaan pultinpää. En ole hampaat irvessä kiinni edelliskerralla vääntänyt! Nyt ei vaan aukene millään. Mikähän koko se ihan aikuistenoikeesti on siinä öljypropussa? Käykö millikoot vai tuumat vai onko se kiinaninsinöörin jokusakekuppikoko? Tässähän tuntee tyhmäksi itsensä
Meinasin äsken vaihtaa öljyt, mutta proppu ei auennut millään. Aiemmin on millikoolla auennut, nyt 19 on liian iso ja 18 ei ihan mahdu. Tylppääntyy vaan pultinpää. En ole hampaat irvessä kiinni edelliskerralla vääntänyt! Nyt ei vaan aukene millään. Mikähän koko se ihan aikuistenoikeesti on siinä öljypropussa? Käykö millikoot vai tuumat vai onko se kiinaninsinöörin jokusakekuppikoko? Tässähän tuntee tyhmäksi itsensä

Suomi-Kiina ystävyys-seura 

- hajotapy
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
- Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari
tuttu juttu
Ihan oli samat ongelmat - 19mm siihen pitäisi kaiken järjen mukaan käydä, mutta mutikan seos on niin voita, kuin olla voi!
Hiton tiukassa se yleensä on ja mutterin kulmat menee erittäin helposti. Sama oli etupyörän mutterien kanssa. Aivan tautisen pehmosta kamaa. Laitoin sovinnolla 10mm lukkomutterit, ettei tarvitse halkoa muttereita.
Kumi tai mitä hiton mössöä noi onkaan näyttää olevan kans kiinalaisella aivan eri käsityksessä kuin meillä. Esim. vasemmassa kahvassa, jarrunestesäiliön letkun suojana oleva kumitötsä on aivan jauhona.
Siitäköhän se johtuu, että niitä on niin paljon! Kontoomit ei kestä!
Näissä pikkuasioissa alkaa toi kiinan insinööri "ahdistamaan". Ei luulisi olevan kovinkaan paljoa kallimpaa pykästä samalla kunnon materiaalista, kun kuitenkin kaikki tulee vaatimaan takuuseen uutta osaa.

Hiton tiukassa se yleensä on ja mutterin kulmat menee erittäin helposti. Sama oli etupyörän mutterien kanssa. Aivan tautisen pehmosta kamaa. Laitoin sovinnolla 10mm lukkomutterit, ettei tarvitse halkoa muttereita.
Kumi tai mitä hiton mössöä noi onkaan näyttää olevan kans kiinalaisella aivan eri käsityksessä kuin meillä. Esim. vasemmassa kahvassa, jarrunestesäiliön letkun suojana oleva kumitötsä on aivan jauhona.
Siitäköhän se johtuu, että niitä on niin paljon! Kontoomit ei kestä!
Näissä pikkuasioissa alkaa toi kiinan insinööri "ahdistamaan". Ei luulisi olevan kovinkaan paljoa kallimpaa pykästä samalla kunnon materiaalista, kun kuitenkin kaikki tulee vaatimaan takuuseen uutta osaa.

Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
-
- Noppeli
- Viestit: 24
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 17:21
- Paikkakunta: Etelä-Savo
Öljyt on nyt vaihdettu! Mutta olipa kallis vaihto-operaatio! Vein linkun yhdelle puolitutulle korjaamoon ja kerroin, että kun on vähän pultti tiukassa. Kaveri sanoi, että hän voi vähän vilkaista. Ajattelin, että heillä on siellä putkitongit ja vastaavat, että nehän saa sen heilauttamalla auki. Jätin kuitenkin öljypullot sinne ja sanoin, että jos saat auki niin lorotatko samalla koneeseen. joo no problem. No menin sitten hakemaan ja ajattelin, että oisko lasku jotain 20-30 €. Kysyin, että kuinka saitte pultin auki. Kaveri kertoi, että purettiin auravarustukset ja työkalurungot ja sitä rataa... Hiki alkoi jo nousemaan otsalle... Hintaa oli tullut tuolle perkeleen tinapultin aukaisulle 55 €! Olisinhan minä itsekkin tarvittaessa purkanut ne ja saanut ehkä pultin auki, mutta ajattelin, että korjaamohemmot saa jollain hokkus pokkus avaimella tai jollain sen purkamattakin auki. No tarinan opetus: sovi ennakkoon mitä tehdään, hinta-arvio ym. Jätinhän minäkin varmuuden vuoksi puhelinnumeron kavereille, että jos... Olenko nuuka vai vituttaako aiheesta?
Mutta öljyt on taas vaihdettu ja linkku odottaa ajajaa selkäänsä. Alkais nyt vaan satamaan sitä lunta, niin pääsee aikamies taas leikkimään lumitöihin
Mutta öljyt on taas vaihdettu ja linkku odottaa ajajaa selkäänsä. Alkais nyt vaan satamaan sitä lunta, niin pääsee aikamies taas leikkimään lumitöihin

Suomi-Kiina ystävyys-seura 

Toi ei käsittääkseni ole kallis operaatio öljynvaihdoksi, monet ovat maksaneet enemmän vaikka ei ole tarvinnut purkaa mitään tieltä pois.
Kymcossa toi on hoidettu helposti :
astia alle, 17mm avain kouraan ja proppu auki, öljyt pois, proppu kiinni ja uudet sisään.Kaikki on "käsillä",suurin aika menee siihen kun odottaa öljyn pois valumista
Tuostakin pitäisi maksaa 50e liikkeessä.
Toi metallin pehmeys ja kumiosien heikko laatu on ominaisuudet, joita monikaan ei ole huomannut. Takuuaikana se vielä ei välttämättä haittaa, mutta entäs kun mönkijä on kolme vuotta vanha ja takuu loppunut?
Kymcossa toi on hoidettu helposti :
astia alle, 17mm avain kouraan ja proppu auki, öljyt pois, proppu kiinni ja uudet sisään.Kaikki on "käsillä",suurin aika menee siihen kun odottaa öljyn pois valumista

Tuostakin pitäisi maksaa 50e liikkeessä.
Toi oli havaittavissa myös Loncin:in kanssa. Jos erehtyi avaamaan jonkun mutterin/pultin niin kierteet tuli mukanaIhan oli samat ongelmat - 19mm siihen pitäisi kaiken järjen mukaan käydä, mutta mutikan seos on niin voita, kuin olla voi!
Hiton tiukassa se yleensä on ja mutterin kulmat menee erittäin helposti. Sama oli etupyörän mutterien kanssa. Aivan tautisen pehmosta kamaa. Laitoin sovinnolla 10mm lukkomutterit, ettei tarvitse halkoa muttereita.

Toi metallin pehmeys ja kumiosien heikko laatu on ominaisuudet, joita monikaan ei ole huomannut. Takuuaikana se vielä ei välttämättä haittaa, mutta entäs kun mönkijä on kolme vuotta vanha ja takuu loppunut?
Back in business