Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Ahis
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Loka 2018 19:32
Mönkijä:: Linhai 300 2018
Paikkakunta: Vantaa

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ahis »

Ahis kirjoitti:
300T3B kirjoitti:Edelleen nopeusanturin johto irti ja kaasua rajoitetty kahvasta, kulkee 60-70, tiukassa paikassa vaan rajoittaa tehoa liikaa nyt mutta tullut toimeen kuitenkin. Pitää lomalla perehtyä tarkemmin ja tehdä vaikka arduinolla muunnin nopeusanturiin jolloin mittarikin alkaa näyttämään oikeen.
Tuli tuollainen ostettua muutama päivä sitten, yllättävän hyvä, ei moitittavaa vielä, mutta, tuo myyjä kertoi että sen kaasukahva ruuvin lisäksi, siinä sähköisen rajoittimen boksissa on pieni ruuvi mistä voi säätää nopeutta mielesekseen.. täytyy itse käydä tarkastelemassa samalla kun ottaa pakin piipittimen ja vilkkujen piipittimen pois.. täytyy yrittää jos vaikka mittariin saisi sen 75km/h, kun nyt rupee räkimään moottori kun päästään 64km/h, mutta 50km/h alueella autot tuntuu silti karkaavan.. joten mittariin tuo 75km/h kuulostaisi siltä että pysyy letkan mukana 60km/h alueella ilman että tarvii rajottajalla istua.. päivittelen tänne kun tulee tarkistettua asia, jos joku täällä vielä aktiivisena seurailee tätä ketjua.. :D
Noniin, tuli sitä nopeutta säädettyä, samalla kaikki piipittimet vaimennettiin, vilkkureleen reiän päälle pieni palanen jesaria ja johan vaimeni, pakki piipittimestä vaa johto irti..mutta, se sähköinen rajotin. Tosiaan siellä keulassa vilkkureleen vieressä on musta mötikkä kaikkien johtojen alapuolella, missä on pienen pieni talttapää ruuvi, sitä myötäpäivään ruuvaamalla saa nostettua nopeutta missä rajotin ottaa kiinni, pyörittelin muistaakseni kolme tai neljä kokonaista kierrosta myötäpäivään, laitoin nippuun ja lähdin koeajolle, mittariin ottaa nyt 84km/h ja gps näytti 71,6km/h, tuo tuntui hyvältä nopeudelta, ei tarvitse 60km/h alueella hakata rajotinta vasten ja pysyy liikenteen mukana. Toki sinne se että mittari kapusi 74km/h-->84km/h kesti jonkin aikaa, kun vasta sisäänajon jälkeen otan sen kaasukahvan rajottimen pois, niin saa kaikki "tehot" käyttöön. Toivottavasti joku, jos näitä vielä lukee, osaa nyt sit vähän tehdä omasta Linhaistaan mukavamman ajaa.
"Kyllä tonne pääsee, onhan sulla vinssi."
Temex79
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Marras 2018 17:41

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Temex79 »

Teve. Hommasin myös kyseisen mönkijän ja yritin tänään etsiä tuosta sitä peruutusvaihteen äärimmäisen ärsyttävää peruutuspiipitintä. Suuntavilkkujen piipittimen löysin ja siihen lääke oli edellisen kirjoittajan vinkki eli ”jesari”. Peruutushälytintä en kyllä pystynyt paikantamaan. Saisiko hieman vinkkiä että missä se sijaitsee? Ääni tuntuu heijastuvan katteiden alta niin että kuuluu joka suunnasta lähes yhtä hyvin..
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja ktm »

Ennen se oli vasemman sivukatteen alla, penkki pois niin pitäs löytyä.
PetriK
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Maalis 2018 17:38

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Se rajoitin on sellainen tulitikkulaatikon kokoinen musta rasia konepellin alla keskellä edessä. Silikoni alla on messinkinen pieni ruuvi josta rajoitinta voi säätää.

Kirjoittelin myös linhai naamakirjaryhmään ohjeet nopeusmittarin konfiguroinnista niin että se näyttää oikein.
300T3B
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Touko 2018 23:44

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja 300T3B »

Kesä meni ilman ongelmia, yhden tulpan joutu vaihtaan. Pientä säätöä kuten uudet etuvilkut yms tuli tehtyä. Mut pakkasten tultua täytyy sanoa että leluja nää on! Vaihteet ei mene päälle, 17 asteen pakkasesta ei lähde käyntiin, neliveto ei mene päälle pakkasella eli kannattaa ajaa lämpimään ja pitää aina päällä sen jälkeen, startti alko reistaileen, kontaktivikaa... No, halvalla ei saa kaikkea mut olettais että ees jotenkin toimii alle vuoden vanhana :cry:
rkku
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Helmi 2015 11:28

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja rkku »

Itellä on alaletkussa sähkölämppäri vanha auton letkuun tuleva kulmamallinen ja sillä vartti tai puolituntia lämmittää sitten käyntiin ja paikallaan minutti kaksi käyttää sitten kun etuperä on vähän notkistunut toimii neliveto kyllä heti ! Peräöljy on noissa pakkaslukemissa jo aika paksua jos ei ole synteettistä ! Ei nuo kalliit vehkeet ole sen parenpia kunnon pakkasilla . Koneessa on kevennin startattaessa joka ei sulkeudu kun kone on kylmä huomannut sen jos kone seisoo pitkään ja yrittää startata käyntiin pyörii ympärin kuin tyhjää vain mutta kun lämmittää muutaman minutin lähtee laakista pörräämään!
300T3B
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Touko 2018 23:44

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuk

Viesti Kirjoittaja 300T3B »

Linukka lähti taas käyntiin kun ilmat lauhtu ja saatu talliin. Vaihdekepin kotelo oli jäätä täynnä, kumi rikki, kotelon kiinnikkeen ruuvit löysällä ja laatikon päältä puuttu toisesta vivusta mutteri kokonaan ja toinen löysällä. Puhdistettu ja rasvattu ja säädetty kaikki ja näyttäis toimivan. Oikeastiko merkkivehkeissä samanlaisia ongelmia 7kk vanhana :D ?Starttireleellä joku liitos vissiin pätkii kun välillä katoaa kaikki sähköt ja välillä ei starttaa, täytyy korvata se paremmalla. Nopeusrajoitin säädetty 65kmh todellista, löytyi se säätötuuvikin sieltä mustan mönjän alta. Kumiosat ympäriinsä haprastuu, valoissa, tuo vaihdekepin kumi ja melkein kaikki kumikiinnikkeet mitä onkaan, siis 7kk vanhana! Varoituksen sana siis tällaista ostavalle että jatkuvaa laittoa näissä on! Ai niin, vaihteistosta katoaa öljyt huohottimen kautta maantie ajossa, laitoin pitkän letkun taka akselin päälle ettei sotke moottoria. Öljyn tarkistelua ja lisäystä vaatii viikottain.
Kisakeissi
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Joulu 2017 08:39
Mönkijä:: Outlander 570 Max Pro -19
Paikkakunta: Tornio

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kisakeissi »

Ei oo tarvinnu täällä korjailla tai sulatella. Outlander 570 2018 oli koko viime talven ulkona ja aina eka laakista käyntiin. Pakkasta oli tuon tuostaki -25C. Nyt alla -19 Outlander jossa moottorilämmitin, en oo vielä törmännyt senkään kanssa minkäänlaisiin ongelmiin.
Jmk
6WD
Viestit: 494
Liittynyt: 04 Marras 2017 14:43

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Jmk »

En ole tiennytkään että outlanderit on Linhain tekemiä koneita :D
Kisakeissi
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Joulu 2017 08:39
Mönkijä:: Outlander 570 Max Pro -19
Paikkakunta: Tornio

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kisakeissi »

Tuolla ylempänä poristaan näin "Ei nuo kalliit vehkeet ole sen parenpia kunnon pakkasilla".

Lähinnä tuohon kommentttiin vastasin oman kokemukseni mukaan.
300T3B
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Touko 2018 23:44

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja 300T3B »

No sitähän minäkin että toimii ne merkkivehkeet pakkasella eikä tartte rassata ensimmäisen kesän jälkeen :oops:
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Eikö näissä linukeissakin ole takuut virheiden varalle ? Oletko mitä noista koittanut saada takuukorjauksiin, ei niitä itse kannata alkaa rutaamaan....
300T3B
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Touko 2018 23:44

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja 300T3B »

Huollot tehty itse ja takuu varmaan sen takia rauennu vai onko huollattaminen liikkeessä pakollista? En ole edes kyselly. Öljyjä on kyl vaihdettu paljon useammin kuin tarvis ja huoltokirjaan merkattu. Vaihteet toimii nyt hyvin kun oikein säädetty ja kaikki kunnolla kiinni. Tänään kävin pari tuntia ajeleen ja kaikki toimii ainakin nyt taas ok. Startin rele pitää vaihtaa vielä parempaan ja kytkennät sen osalta käydä läpi. Syy siihen että en ole huollattanu liikkeessä on lyhyet huoltojen välit ja pitkä matka viedä kärryllä huoltoon, säästyy siinä rahaakin aika paljon jos ei mitään kalliimpaa remppaa tuu, toisaalta oletin myös että tuo sen takuuajan olis toiminu ilman jatkuvaa säätöä mutta ehkä se näissä Kiinalaisissa on juuri päinvastoin että alussa vaatii jatkuvaa säätöä :oops:
Ahis
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Loka 2018 19:32
Mönkijä:: Linhai 300 2018
Paikkakunta: Vantaa

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Ahis »

Noniin. Jaksoin kolme kuukautta pelleillä tuon lingling kanssa. Kaksi kertaa jäi tien päälle ja jatkuvasti pientä sähkö tai mekaanista vikaa. Milloin ei toimi mittari, vaihteet, neliveto, jarruvalot. Jarruvalot paloi ensin jatkuvasti, siihen syy ruosteinen jousi jalkajarrulla. Olihan sen jo aikakin ruostua kun oli jo 3kk sitten ajettu liikkeestä ulos. Sitten ei palanut enään ollenkaan parin päivän päästä. Syynä jäätynyt jarruvalo kytkin. Pakoputkessa kolme ruoste reikää. Huoltomieskin ihmetteli että mikä ihmeen vekotin tämä tälläinen on. Sain juosta tuosta kolmesta kuukaudesta viimeiset 5 viikkoa, kerran viikossa huoltomiehen puheilla. Takuu onneksi korvasi kaiken mutta takuun takia piti huollattaa liikkeessa. 350€ per huolto. 500km huoltoväli. Minulla tulee tuo 500km kahdessa viikossa. Eli 700€/kk huoltoihin. Ei paljoa innostanut, se lähti pois ja kovaa. Huoltomies sanoi myös että näissä on etuperä tehty niin ahtaaksi että kun se normaali moottoripyörän ketju, jolla se etuperä toimii, antaa periksi, se lyö kerralla koko mötikän paskaksi ja se tapahtuu kuulemma yleensä vasta takuuajan jälkeen. Oli viime vuonna kolme kyseistä tapausta korjannut asiakkaan omaan piikkiin.
"Kyllä tonne pääsee, onhan sulla vinssi."
foursquare
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 06 Heinä 2016 21:22
Mönkijä:: CF Moto 450 -21

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja foursquare »

^^Joutuuko takuuseen menevissä korjauksissa muka työn osuuden maksamaan itse vai miten noin kalliksi tuli?
Vastaa Viestiin