Huutaako vaihdelaatikko 4x4 mallissa?
Kyllähän tuo Linkku ulisee nopeammalla alueella ajettaessa, hitaalla ei niinkään. Ei ole vielä havaintoa, tuleeko ääni laatikosta vai variaattorista. Viime talvena kaverin turbokelkan vari piti vähän samanlaista ujelusta. Suora/loiva hammastus pitää myös samanlaista meteliä, ainakin tuossa mun ooppelissa, nimenomaan rajummin vedättäessä.
nelivetoo...
Joo mielestäni ei tosiaan kannata käyttää nelivetoo hyvällä kelillä tiellä ajettaessa. Eipä sitä noissa traktori-hommissakaan tule käytettyä, muuten kuin jos olosuhteet vaatii.
Siis nelkku päälle liukkailla ajettaessa, mettässä ja muissa kehnoissa paikoissa.
Siis nelkku päälle liukkailla ajettaessa, mettässä ja muissa kehnoissa paikoissa.
Huuto paikallistettu
Vaihdelaatikon ja takakardaanin hammasrattaitten liian iso välys.
Elikkä vähän samanlainen kuin vanhoissa paljon ajetuissa takatuuppari autoissa. Perän lautaspyörien välys on liian iso, jolloin hammaskulma aiheuttaa ääntä.
Pikatestinä: takakardaanin akseli ei saa vaihdelaatikosta liikkua lainkaan edes-takaisin.
Korjaustoimenpiteet: shimmilevyjä akselille liikkeen poistamiseksi.
Ps: sama etu ja takaperälläkin.
Ps2: nyt kun tuo vaihdeaski on pöydällä auki, yritän selvittää saako siihen helposti kytkettyä parkki asennon. (Eteen ja taakse vaihde olisi yhtäaikaa päällä.)
Että moista tällä kertaa

Vaihdelaatikon ja takakardaanin hammasrattaitten liian iso välys.
Elikkä vähän samanlainen kuin vanhoissa paljon ajetuissa takatuuppari autoissa. Perän lautaspyörien välys on liian iso, jolloin hammaskulma aiheuttaa ääntä.
Pikatestinä: takakardaanin akseli ei saa vaihdelaatikosta liikkua lainkaan edes-takaisin.
Korjaustoimenpiteet: shimmilevyjä akselille liikkeen poistamiseksi.
Ps: sama etu ja takaperälläkin.
Ps2: nyt kun tuo vaihdeaski on pöydällä auki, yritän selvittää saako siihen helposti kytkettyä parkki asennon. (Eteen ja taakse vaihde olisi yhtäaikaa päällä.)
Että moista tällä kertaa
