Takuukorjauksista
Ei hitto,mitä touhua.
Mulla on omat epäilykseni mistä johtuu tuollainen aika huollossa. Noihin ei meinaan helposti saa varaosia hommattua Kiinasta! Tilataan sähköpostin välityksellä, joten aikaa kuluu.
Ja jos saakin niin ne otetaan merikuljetuksena hintasyistä, joten kyllä muuten kestää. Kun eihän noita ole tarkoitettukaan muuhun kuin että kestää juuri sen takuuajan, jonka jälkeen se on ihan sama myyjälle saako osia vai ei.
Nyt ei muuta kuin vaatimusta kehiin että puratte kaupan, niin pääset jatkossa paljon vähemmällä !
Mulla oli laite (LONCHIN) 12vkoa, josta 7viikkoa sillä ei voinut ajaa. Samaa pas...aa näyttäis olevan kaikki.
Mulla on omat epäilykseni mistä johtuu tuollainen aika huollossa. Noihin ei meinaan helposti saa varaosia hommattua Kiinasta! Tilataan sähköpostin välityksellä, joten aikaa kuluu.
Ja jos saakin niin ne otetaan merikuljetuksena hintasyistä, joten kyllä muuten kestää. Kun eihän noita ole tarkoitettukaan muuhun kuin että kestää juuri sen takuuajan, jonka jälkeen se on ihan sama myyjälle saako osia vai ei.
Nyt ei muuta kuin vaatimusta kehiin että puratte kaupan, niin pääset jatkossa paljon vähemmällä !
Mulla oli laite (LONCHIN) 12vkoa, josta 7viikkoa sillä ei voinut ajaa. Samaa pas...aa näyttäis olevan kaikki.
Vai ei ota maahantuoja mitään vastuuta... Masentavaa luettavaa, tosin todella tehokasta "lääkettä" mönkijäkuumeeseen.
Dinlistä on nähty untakin, mutta takuuasioissa se tuskin on yhtään paremmassa asemassa kun Linhai.
On tolla Polariksellakin kuitenkin vaan mukava ajella. Ja ennenkaikkea huoletonta..
Dinlistä on nähty untakin, mutta takuuasioissa se tuskin on yhtään paremmassa asemassa kun Linhai.
On tolla Polariksellakin kuitenkin vaan mukava ajella. Ja ennenkaikkea huoletonta..

-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Mun tapauksessa ei ole ollut varaosista pulaa missään vaiheessa. Maahantuoja on aina vakuutellut että osia löytyy hyllystä, eikä sitä ainakaan ole käytetty kertaakaan syynä korjauksen viivästymiseen.Cooleri kirjoitti:Ei hitto,mitä touhua.
Mulla on omat epäilykseni mistä johtuu tuollainen aika huollossa. Noihin ei meinaan helposti saa varaosia hommattua Kiinasta! Tilataan sähköpostin välityksellä, joten aikaa kuluu.
Kyllä osia on saatavana, ehkä jotain tosi harvinaisia osia voi joutua odottamaan, mutta tuskin niitäkään 7:ää viikkoa. Se ei ole kohtuullista.
Sen päälle kun opittaisiin laittamaan osat vielä kiinni kunnolla, niin hyvä tulee.
Ei niillä ole hyllyssä muita varaosia kuin mitä on samassa kontissa tullut mukana missä tulivat mönkijätkin.
Muita saakin odotella. Eihän ne ala tilaamaan yhtä osaa Kiinasta, vaan odottavat että samaan tilaukseen tulee muitakin osia ennenkuin laittavat tilauksen menemään. Muutenhan siihen ei ole mitään järkevää selitystä miksi korjaus kestää 7vkoa.
Muita saakin odotella. Eihän ne ala tilaamaan yhtä osaa Kiinasta, vaan odottavat että samaan tilaukseen tulee muitakin osia ennenkuin laittavat tilauksen menemään. Muutenhan siihen ei ole mitään järkevää selitystä miksi korjaus kestää 7vkoa.
-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Tiedä sitten oletko töissä maahantuojalla, kun kuulostaa että 7 vk on mahdollinen korjausaikaCooleri kirjoitti:Ei niillä ole hyllyssä muita varaosia kuin mitä on samassa kontissa tullut mukana missä tulivat mönkijätkin.
Muita saakin odotella. Eihän ne ala tilaamaan yhtä osaa Kiinasta, vaan odottavat että samaan tilaukseen tulee muitakin osia ennenkuin laittavat tilauksen menemään. Muutenhan siihen ei ole mitään järkevää selitystä miksi korjaus kestää 7vkoa.

Kyllä ne varmasti olis kertoneet, että osia odotellaan. Mutta jos vikaa ei edes tiedetä 5 viikon jälkeen, miten mitään osia voi tilatakaan?
Linhain osista
marli kirjoitti:Mun tapauksessa ei ole ollut varaosista pulaa missään vaiheessa. Maahantuoja on aina vakuutellut että osia löytyy hyllystä, eikä sitä ainakaan ole käytetty kertaakaan syynä korjauksen viivästymiseen.Cooleri kirjoitti:Ei hitto,mitä touhua.
Mulla on omat epäilykseni mistä johtuu tuollainen aika huollossa. Noihin ei meinaan helposti saa varaosia hommattua Kiinasta! Tilataan sähköpostin välityksellä, joten aikaa kuluu.
Kyllä osia on saatavana, ehkä jotain tosi harvinaisia osia voi joutua odottamaan, mutta tuskin niitäkään 7:ää viikkoa. Se ei ole kohtuullista.
Sen päälle kun opittaisiin laittamaan osat vielä kiinni kunnolla, niin hyvä tulee.
Tohon juttuun vedoten kenen maahantuojan hyllystä löytyy osat heti? Olen odottanut jo pelkkää hintatietoa 3 viikkoa etuvalosta. Ja tavaran saamisesta ei ole tietoakaan. Koneen tiivisteitä odotin 3 viikkoa ja uutta pyttyä ja mäntää odotin 5 viikkoa. mittari on ollut Kiinasta tulossa jo 3 kuukautta. En oo saanu hyllystä muuta kuin puolan ja käsijarrukahvan tiivisteet mitkä nekin oli purettu jostain uudesta Linkusta.
Niin sitä ollaan odoteltu oman ajokin osia reilu kuukauden päivät, osa kamoista on jo tullut mutta muutama nippeli puuttuu edelleen. Ei taida niiden toimittaminen niin yksinkertaista kuin luulisi.
Jos kuvio etenee niin kuin oletan niin Suomi tilaa kamat Saksasta, jos ei ole niin jatkotilaus lähtee Jenkkeihin, jos heilläkään ei ole niin sitten kamat tilataan Japanista. Jos niiden kulku Suomeen menee saman byrokratian mukaan niin mitään ei saada nopeasti.
Jos kuvio etenee niin kuin oletan niin Suomi tilaa kamat Saksasta, jos ei ole niin jatkotilaus lähtee Jenkkeihin, jos heilläkään ei ole niin sitten kamat tilataan Japanista. Jos niiden kulku Suomeen menee saman byrokratian mukaan niin mitään ei saada nopeasti.
Kylätason mönkijäkuski
No enpä ole maahantuojan palveluksessa, mutta työkseni hankin varaosia ympäri maailmaa.En tosin mönkijöihin vaan tuotantokoneisiin. Keski-euroopasta osat tulee 24h toimituksella tarvittaessa ,jolloin hintaa tulee kuljetukselle n.70-100e.marli kirjoitti:Tiedä sitten oletko töissä maahantuojalla, kun kuulostaa että 7 vk on mahdollinen korjausaikaCooleri kirjoitti:Ei niillä ole hyllyssä muita varaosia kuin mitä on samassa kontissa tullut mukana missä tulivat mönkijätkin.
Muita saakin odotella. Eihän ne ala tilaamaan yhtä osaa Kiinasta, vaan odottavat että samaan tilaukseen tulee muitakin osia ennenkuin laittavat tilauksen menemään. Muutenhan siihen ei ole mitään järkevää selitystä miksi korjaus kestää 7vkoa.![]()
Kyllä ne varmasti olis kertoneet, että osia odotellaan. Mutta jos vikaa ei edes tiedetä 5 viikon jälkeen, miten mitään osia voi tilatakaan?
Ja jenkkilästäkin normaali toimitusaika on 2vkoa.
Mutta jos mönkijä maahantuojat haluavat osat kiinan tehtaalta takuuseen niin varmasti saavatkin odottaa osia.
Sikäli ihmetyttää korjaamon ammattitaito, jos eivät muka 5 viikossa saa vikaa selville. Ei nää mönkijät nyt niin erikoista tekniikkaa sisällä. Johan tuossa viidessä viikossa olis purkanut ja kasannut koko pelin moneen kertaan.
-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Tämä osui naulankantaan tuosta ammattitaitoasiasta. Tätä minäkin alunperin ihmettelin kovasti.Cooleri kirjoitti: ....Mutta jos mönkijä maahantuojat haluavat osat kiinan tehtaalta takuuseen niin varmasti saavatkin odottaa osia.
Sikäli ihmetyttää korjaamon ammattitaito, jos eivät muka 5 viikossa saa vikaa selville. Ei nää mönkijät nyt niin erikoista tekniikkaa sisällä. Johan tuossa viidessä viikossa olis purkanut ja kasannut koko pelin moneen kertaan.
Pahinta tässä mun tapauksessa kuitenkin on että moottorihuollon jälkeen n. 1km ajon jälkeen kaikki öljyt tuli ulos irronneen venttikopan kannen myötä. Tuon 7 viikkoa olis kestänyt vielä jos hommat olis sinä aikana tehty kunnolla.
-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Tuli hiukan vastausta maahantuojalta kuinka jatketaan. Heidän mielestään kone ei ole vaurioitunut vaikka kaikki öljyt tulivat pihalle venttiilikopan aukosta, jonka kansi siis tippui heti huollosta tulon jälkeen.
Eli luukku kiinni, öljyt sisään ja sisäänajo käyntiin (mikäli yleensä lähtee käyntiin enää). Pitää tässä lauantaina laittaa osat kiinni mönkkäriin ja kokeilla. Lähettivät muuten sen puuttuneen akunkiinnitysremmin ja kannen + uudet öljyt.
Huoli on tässä se että, kone leikkaa kiinni esim. muutaman kuukauden päästä tästä ja siinä vaiheessa voi olla taas aika vaikea todistaa että vika johtuu tästä öljyjen ulostulosta eikä käyttäjästä. Tähän vastuukysymykseen maahantuoja ei tietenkään vastannut mitään vaikka erikseen kysyin, eli sen tietää taas mikä on maahantuojan meininki siinä vaiheessa jos kone pussahtaa taas. Takuuaika loppuu kesäkuussa joten sen jälkeen on vieläkin vaikeampaa.
No onpahan mustaa valkoisella näistä toiminta-ohjeista kuitenkin.
Katotaan nyt kuinka kone käynnistyy, kunhan ehdin kasata kamppeen.
Eli luukku kiinni, öljyt sisään ja sisäänajo käyntiin (mikäli yleensä lähtee käyntiin enää). Pitää tässä lauantaina laittaa osat kiinni mönkkäriin ja kokeilla. Lähettivät muuten sen puuttuneen akunkiinnitysremmin ja kannen + uudet öljyt.
Huoli on tässä se että, kone leikkaa kiinni esim. muutaman kuukauden päästä tästä ja siinä vaiheessa voi olla taas aika vaikea todistaa että vika johtuu tästä öljyjen ulostulosta eikä käyttäjästä. Tähän vastuukysymykseen maahantuoja ei tietenkään vastannut mitään vaikka erikseen kysyin, eli sen tietää taas mikä on maahantuojan meininki siinä vaiheessa jos kone pussahtaa taas. Takuuaika loppuu kesäkuussa joten sen jälkeen on vieläkin vaikeampaa.
No onpahan mustaa valkoisella näistä toiminta-ohjeista kuitenkin.
Katotaan nyt kuinka kone käynnistyy, kunhan ehdin kasata kamppeen.
marli kirjoitti:Tuli hiukan vastausta maahantuojalta kuinka jatketaan. Heidän mielestään kone ei ole vaurioitunut vaikka kaikki öljyt tulivat pihalle venttiilikopan aukosta, jonka kansi siis tippui heti huollosta tulon jälkeen.
Eli luukku kiinni, öljyt sisään ja sisäänajo käyntiin (mikäli yleensä lähtee käyntiin enää). Pitää tässä lauantaina laittaa osat kiinni mönkkäriin ja kokeilla. Lähettivät muuten sen puuttuneen akunkiinnitysremmin ja kannen + uudet öljyt.
Huoli on tässä se että, kone leikkaa kiinni esim. muutaman kuukauden päästä tästä ja siinä vaiheessa voi olla taas aika vaikea todistaa että vika johtuu tästä öljyjen ulostulosta eikä käyttäjästä. Tähän vastuukysymykseen maahantuoja ei tietenkään vastannut mitään vaikka erikseen kysyin, eli sen tietää taas mikä on maahantuojan meininki siinä vaiheessa jos kone pussahtaa taas. Takuuaika loppuu kesäkuussa joten sen jälkeen on vieläkin vaikeampaa.
No onpahan mustaa valkoisella näistä toiminta-ohjeista kuitenkin.
Katotaan nyt kuinka kone käynnistyy, kunhan ehdin kasata kamppeen.
Huonolla tuurilla koneeseen on jo tullut jotain vaurioita jotka saattavat ilmetä myöhemmin. Nimittäin ilman öljyä pyörinyt 4t kone joka on sammunut öljyn puutteeseen on kokenut jotain ei niin hyvää. Kuluttaa moottoria tuollainen. Muualla ei pitäisi olla vaurioita kun sylinterissä ja männässä, jos niissäkään.marli kirjoitti:Kone lähti heti hyvin käyntiin ja kuulosti todella hyvältä. Mutta kun lähdin tyytyväisenä ajelemaan sillä kaupungille kotia kohti, niin pääsin n. 1 km, jonka jälkeen Linhai sammui ja jäi siihen. Lisättäköön tähän, että käväisin vielä tankilla 500m kohdalla ja siinä vaiheessa kaikki tuntui olevan ihan kunnossa ja mitään ylimääräisiä käryjä ei ollut ilmassa ja elämä hymyili. Tarkemmin tutkittuani tilannetta huomasin että paljon öljyä oli roiskunut pohjapanssarin päälle ja venttiilikopan kansi(ilmeisesti) oli tippunut myös pohjapanssarin päälle!!!(hyvä että edes löytyi), mutta siis uskomatonta touhua maahantuojan huollossa!!! Onhan sieltä saattanut lentää muutakin, mutta ne sitten jossakin tien päällä. En todellakaan tiedä.
Toki voi olla myös niinkin että koneeseen ei ole tullut mitään näkyviä vaurioita, pelkästään henkisiä vaurioita kuskin korvien väliin.

Sanokaa joku muukin tähän kommentti.
Kaverin ajettavalla ruohonleikkurilla joskus rällättiin kevät talvella hankijaisella. Sitten se ei enää lähtenytkään käyntiin. Kun ei keksitty muutakaan niin öljyproppu auki ja sieltä ei tullu öljyä ulos. Oli melko kuivana pyörinyt kone, en kyllä tiedä miten
tai sitten siitä oli yön aikana mystisesti öljyt hävinneet...
Noo.. öljyä sisään ja taas menoks 



En usko että siinä koneessa on mitään ongelmaa vaikka öljyt karkasikin, ei sieltä kuitenkaan kaikki öljyt karanneet ja sammutit koneen melko nopeasti. Jos nyt värkki kukuu eikä syö öljyä niin kone tikittää vielä pitkään, kiinnileikkaaminen on välitön seuraus öljyn puutteesta eikä vasta satojen kilometrien kuluttua öljyn katoamisesta.
Kylätason mönkijäkuski
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Tuskin koneessa, kuten Koheltaja mainitsi, ole mitään vikaa, mutta edesvastuutonta toimintaa kuitenkin huollolta, joka sälyttää nämä asiat Marlin niskaan. Varsinkin kun taival on ollut tiedossa ja se on ollut kivinen.
Marli, koita selvitä tilanteesta, jotta pääset ajelemaan. Kesto ja kovuutta vaan...
Marli, koita selvitä tilanteesta, jotta pääset ajelemaan. Kesto ja kovuutta vaan...
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
-
- 4WD
- Viestit: 137
- Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
- Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
- Paikkakunta: Oulu
Laitoin eilen öljyt sisään ja kiristelin loputkin löysät ruuvit koneesta (tosin yhdestä paikasta taisi puuttua joku ruuvi) ja sen jälkeen kone käyntiin. Käytin tyhjäkäynnillä n. 20min ja tarkkailin tilannetta. Ei kuulunut mitään ihmeellistä eikä öljyä/muita nesteitä vuotanut mistään. No ohjeiden mukaan 10km lenkin pienellä kaasulla ja kone ei levinnyt vieläkään, eikä vuotoja näkynyt. Ilmeisen hyvä huoltomies tuossa mun tallissaRoosa999 kirjoitti:Tuskin koneessa, kuten Koheltaja mainitsi, ole mitään vikaa, mutta edesvastuutonta toimintaa kuitenkin huollolta, joka sälyttää nämä asiat Marlin niskaan. Varsinkin kun taival on ollut tiedossa ja se on ollut kivinen.
Marli, koita selvitä tilanteesta, jotta pääset ajelemaan. Kesto ja kovuutta vaan...

Nämä on toisaalta hyviä uutisia, mutta taitaa jäädä todellakin tuonne korvien väliin lopullisesti tunne, että milloin tämä taas leviää. Nyt on siis jo kaksi kertaa jättänyt tien päälle tuo linkku. Varsinkin pitemmällä taipaleella ei ole kovin mukava tunne. Sen lisäksi, kun tietää että maahantuojalta ei reilua peliä ä/rehellisyyttä löydy vaan kaikki täytyy ilmeisesti hoitaa viranomaisteitä pitkin.
Se on erittäin todennäköistä, että maahantuoja tulee kiistämään taas kaiken jos tuo kone taas leviää seuraavaan muutaman kk:n kuluessa. Tosin takuukin loppuu kesäkuussa ja laskevat ilmeisesti myös sen varaan. Ei nelitahti kone sammu itsestään tosta vaan sen vuoksi, että öljyt on tulleet pihalle. Öljy ei käsittääkseni osallistu palamisprosessiin(toisin sanoen käynnissä pitämiseen) ainakaan kunnossa olevassa 4T-koneessa.
Sen verran ottaa päähän tämä homma kokonaisuudessaan, että suosittelen potentiaalisia linkunostajia kysymään YV:nä suosituksia esim. minulta. YV:nä sen vuoksi ettei syntyisi mitään urbaaneja legendoja vaan fakta säilyy faktana.