Itse sumuttelin ase öljyä koppa ylhäältä auki reilusti spreitä + vaijeriin ylä kautta sama kaasarin kylkeen ja niin on herkkä kuin ???.Jay_S kirjoitti:Kysympä nyt tässä samalla että onko teillä linkuissa sama homma kun mulla eli onko kaasu turhan jäykkä?
Kaikissa muissa vehkeissä(polaris,yamaha,suzuki ja honda) on ollut paljo löysempi kaasuvipu.
Kellään ratkaisua ongelmaa?
Periatteessa koko palautusjousi pitäisi vaihtaa kun ei meinaa kuoleentuakkaan
Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 3WD
- Mönkijä:: Mönkiät 2370
-
- 3WD
- Mönkijä:: Mönkiät 2370
Itse sumuttelin ase öljyä koppa ylhäältä auki reilusti spreitä + vaijeriin ylä kautta sama kaasarin kylkeen ja niin on herkkä kuin ???.Jay_S kirjoitti:Kysympä nyt tässä samalla että onko teillä linkuissa sama homma kun mulla eli onko kaasu turhan jäykkä?
Kaikissa muissa vehkeissä(polaris,yamaha,suzuki ja honda) on ollut paljo löysempi kaasuvipu.
Kellään ratkaisua ongelmaa?
Periatteessa koko palautusjousi pitäisi vaihtaa kun ei meinaa kuoleentuakkaan
Dodii, 2*4 260 linkussa nyt vajaat 2000km takana ja hienosti on pelittänyt tänä aamuun asti, aamulla kun lähdin töihin niin nopeusmittari alkoi näyttää mitä sattuu eka ei nouse viisari lainkaa ja kun vauhtii on joku 50km/h poukaa tappiin, sit alkaa kauhee väpätys ettei ot mummokaa selvää kui lujaa ajaa. Joten mistä mahtaa johtuu kun ei ol tullu perehdyttyy linkkuu sen paremmin??
Jeps. Tänään mittari villiinty, kulkee tosi lujaa ja kilometriä kertyy. 20 km matkalla tuli 250 km mittariin ja viisari on punasella kolmenkympin vaudissa. Yritin putsata liittimet ja anturit, ei auttanu. Jätin liitimen irti ettei tule turhia kilometriä mittariin. On muuten mustapohjainen mittari, olisikohan vika siinä vai anturissa? Oikeita kilometriä takana 1450, mittarissa ny 1700 km. Mutta takuuta onneksi on vielä.
- Sutinen
- Tracks
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Mulla oli sama ongelma linkun kanssa että, sammui.kariap kirjoitti:Ostin uuden linhain 300 2x4 ja laite on nyt viikon vanha.
Ongelmat alkoi heti, tässä tärkeimmät: yrittäessäni käynnistää kuuluu
vain releen napsunta, tämä toistuu silloin tällöin. Ärsyttävintä on
koneen huono tyhjäkäynti pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin.
Muuten pyörii tyhjäkäynnillä tasaisesti mutta ajon jälkeen kaasua
löysätessä kone jopa sammuu. Suutin on auki 1 1/2 kierrosta
Mittarivalot sekaisin, pitkillä valoilla palaa tuulettimen merkkivalo.
Laite ei mene pakilla taaksepäin kuin nyhtämällä, otin rajoittimen
pois, toivottavasti auttaa. Takaa 2 pyöränpulttia oli hävinnyt....
Että se linhain laadusta. Onko muilla vastaavia ongelmia?
Eipä sammu enää kun tehtiin takavaimennin uusiksi. Ala väätöä parani hirveästi ja kulkee kuin hyeena. Sitä paitsi ei tartte enää startailla monta kertaa yleensä ekalla lähtee käyntiin ja voi ruveta kaasuttaa vaikka heti. Ei tartte lämmitellä niin kuin omalla pöntällä. Kulkee hyvin .... kiihtyy vielä 70 km kulut testaan huomenna. ( kulki 75 tai vähän yli , loppu bensan ja hapen saanti, selvitellään ) Rajoitinkin vielä ohittamatta.
Mersun mittarilla mitattiin ja sen heitto alle 5 mitä mitattu.
Pako kaasun kierrätyksen poistin käytöstä , bensa pumpusta otan vielä sen rikka tai joku lätkä joka siellä on pois. Niin ja isompi suutin kaasariin niin ei taatusti ole 80 - 85 km tiukassa.
Ajoominaisuun vaan loppuu vehkeestä, kesäksi kunnon renkaat, nappulla kumien tilalle.
Ja hanaa

V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
Tein uuden vaimentajan auton keski vaimentimesta, pyöreä malli.kariap kirjoitti:Teitkö kokonaan uuden vaimentimen, vai korjailitko alkuperäistä?
Onko isommasta suuttimesta hyötyä, onko kukaan kokeillut
Lisäksi hitsasin päähän isomman kammion ja sen sisälle rikkoja vähän vaimennin periaatteella kuten aseissakin. Sain näin änet kohtuullisiksi.
Hyvin pelittää.. alavääntö ja käyntiin lähtö parani heti. Ei tarte tartailla montaa kertaa ja kerta laakista käyntiin.
Suutinta en ole vielä vaihtanut. Paikallaan huutaa helposti rajoittajan pohjaan jos kaasun pitää pohjassa. Lähellä oot niin käy kattoo...jos kiinnostaa

-
- 6WD
- Mönkijä:: Myyty...
pakopönttö linkkuun
Minä menin Motonettiin ja pyysin pientä auton pakopönttoä,myyjä toi nissan cherryn 1,0 takapöntön jonka putken halkaisija oli 32mm ja linkun putkihan on 30mm ja 35mm putkiklemmari vielä mukaan kauppaan ja se oli siinä.Pistin vielä ihan ohkasesta putkesta rinkulan sinne väliin ja sitten piukkaan,katkaisin pakoputken pään sopivan mittaiseksi ja kumiklemmarilla kiinni osat maksoi alta 30€ ja työ kesti n.1tunnin ja linkku muuttui kun toiseksi mönkkäriksi ottaa helposti rajoittimelle ja vastaa kaasuun herkemmin ja tarkemmin suosittelen kaikille. 

EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
- Sutinen
- Tracks
Re: pakopönttö linkkuun
Miten äänet tolla cherryn pakoputkella ? Koveniko minkä verran.undis-73 kirjoitti:Minä menin Motonettiin ja pyysin pientä auton pakopönttoä,myyjä toi nissan cherryn 1,0 takapöntön jonka putken halkaisija oli 32mm ja linkun putkihan on 30mm ja 35mm putkiklemmari vielä mukaan kauppaan ja se oli siinä.Pistin vielä ihan ohkasesta putkesta rinkulan sinne väliin ja sitten piukkaan,katkaisin pakoputken pään sopivan mittaiseksi ja kumiklemmarilla kiinni osat maksoi alta 30€ ja työ kesti n.1tunnin ja linkku muuttui kun toiseksi mönkkäriksi ottaa helposti rajoittimelle ja vastaa kaasuun herkemmin ja tarkemmin suosittelen kaikille.
Helpolla olet ainakin saanut vaimentimen vaihdettua. Tota kannattaa suositella muillekin, kun noin helppollakin voi päästä.

- Sutinen
- Tracks
Re: pakopönttö linkkuun
Minkä ikäisen cherryn putken ostit, ihan noin mielenkiinnosta, osaisi jollekin kertoa jos joku kaveri vaikka virittelisi linhaita. Eri vuosi malleissa on varmaan erikokoinen toi putken halkaisi, tai sitten ei.undis-73 kirjoitti:Minä menin Motonettiin ja pyysin pientä auton pakopönttoä,myyjä toi nissan cherryn 1,0 takapöntön jonka putken halkaisija oli 32mm ja linkun putkihan on 30mm ja 35mm putkiklemmari vielä mukaan kauppaan ja se oli siinä.Pistin vielä ihan ohkasesta putkesta rinkulan sinne väliin ja sitten piukkaan,katkaisin pakoputken pään sopivan mittaiseksi ja kumiklemmarilla kiinni osat maksoi alta 30€ ja työ kesti n.1tunnin ja linkku muuttui kun toiseksi mönkkäriksi ottaa helposti rajoittimelle ja vastaa kaasuun herkemmin ja tarkemmin suosittelen kaikille.

-
- 6WD
- Mönkijä:: Myyty...
cherryn pönttö
Se oli joku -80 luvun alkupuolen cherry litrasella koneella en löytänyt kuittia mistään mut käskee myyjän ottaa työntömitta käteen ja lompsia kattomaan. Tulevan putken halkaisija on 32mm,pöntön pituus 34,5cm ja halkaisija 16x11cm kun se on ovaalin muotoinen,kokonais pituus oli jotain 70 sentin paikkeilla.Äänet kovenee jonkun verran alkuperäiseen verrattuna,mutta ei liian kovaksi eli vielä voi lotkotella kaikessa rauhassa talojen/ihmisten läheisyydessä niin ettei kukaan kiinnitä mitään huomiota. Se saattais olla tämä ainakin hinta täsmää mutta en ole ihan varma nissan AFII F10 75--79 takapönttö (ei farm) 14-4004 27.50 ??? ei muuta kuin kattomaan ja työniloa.
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
- Akkis
- 2WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 450 IRS SE
Totahan oli kokeiltava. Löytyi kaupasta muistaakseni Cherry Automaatin pakari. Pyöreä pönttö ja putken sisähalkaisia 34mm. Putki poikki ja pätkä "holkiksi" sisään, halkaistuna. Perään pakoputken "asennuslimaa" ja pönttö paikoilleen, sekä reikänauhasta kiinnike pöntön ympäri. Putki maksoi 25.90, piru kun hukkasin minäkin sen kuitin. 38 klemmarilla kiristys. Äänet kasvoi hieman, mutta tosiaan ei liian koviksi. Uskomattoman paljon se teki kulkuunkin. "Hengittää" ihan erilailla. Kannattaa kokeilla. Hauskaa väkertämistä.
Ei taidolla vaan tuurilla...
- pekka ukkonen
- 2WD
- Viesti:
Tere vaan mulla on vuoden vanha 260 linkku ja mulla on ollut sama naksumis vika mutta elämyscenter on kyllä heti lähettänyt uuden releen ja tein siitä tiiviin niin kyllä pelittää 

Tere kaikki olen jannu loviisasta ja olen hurahtanut mönkkäriin. Kone on ollut mulla 5.5.2006 asti ja olen tyytyväinen tähän lajiin.paljon kilsoja vaan kaikille