Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
-
- 6WD
- Viestit: 419
- Liittynyt: 23 Kesä 2012 16:18
- Mönkijä:: LINHAI 300 4X4
- Paikkakunta: ex kazuma cougar 250cc 2x4
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Siis lähtötilanne oli seuraava,
kävelin kilometrin päätieltä mökille ja ajattelin aurata pihat ?
Lapiolla kun kaivoit mönkijän esille pihalta ja aloit auraamaan ,niin ei auta muuta ,kun odottaa kevättä !
Onneksi sain traktorin käymään , että auras kulkuväylät 50e ,niin nyt voi sitten tuuppia lunta kun mönkijä saatu auratulle tielle ja aurausta vain puolella levyllä miljoonakertaa !
Siis kyseessä on syrjäinen metsätontti !
kävelin kilometrin päätieltä mökille ja ajattelin aurata pihat ?
Lapiolla kun kaivoit mönkijän esille pihalta ja aloit auraamaan ,niin ei auta muuta ,kun odottaa kevättä !
Onneksi sain traktorin käymään , että auras kulkuväylät 50e ,niin nyt voi sitten tuuppia lunta kun mönkijä saatu auratulle tielle ja aurausta vain puolella levyllä miljoonakertaa !
Siis kyseessä on syrjäinen metsätontti !
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei mopolla moottoritielle
kyllä sama tilanne olisi ollut isommalla ja painavammalla koneellakin. Itsellä CF800 mielestäni painoa on riittävästi, mutta auran jousitus antaa periksi kyllä ennen kuin pito loppuu. Tai aura enenpi vinossa niin sivuttain pyrkii menemään.

- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ei se ole linhain vika , käyttäjäperäisiä nämä ongelmat selkeesti. 

Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Jälleen tuo linhai 400 tuli varikolle koska ei lähde käyntiin, kipinä on ja bensaa saa. Kokeiltu uudellakin tulpalla, eikä edes yritä pilotillakaan.
Startatessa alkoi sitten piippausta kuulumaan edestä ja naksutusta, piippaus tuli boksista edestä katottuna vasemmalta puolelta, kuvien perusteella nelivedon boksi kyseessä.
Aiheuttaako sen temppuilu käynnistysvaikeuksia? vai minkä takia alkoi piippaamaan
Startatessa alkoi sitten piippausta kuulumaan edestä ja naksutusta, piippaus tuli boksista edestä katottuna vasemmalta puolelta, kuvien perusteella nelivedon boksi kyseessä.
Aiheuttaako sen temppuilu käynnistysvaikeuksia? vai minkä takia alkoi piippaamaan
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tuotakin kampetta tuli tutkittua kun sai naapurin linhain korvaavan can amin varusteltua, eli linhaissa jatkuu yhä tuo jumittelu.
Venttiilienvälyksiä tuli tutkittua, niin v-mäisessä paikassa nekin joten mielenkiinto loppui kunnolla mittaamiseen, mutta mielenkiintoinen löytö pakoventtiilin kannen irroituksessa. Kansi täynnä öljyä joka toki normaalia mutta öljyn seassa oli metalli hiukkasia, liekkö normaalia kiinalaiseen vehkeeseen vai pitääkö tuosta huolestua? Tuskin enää kiinnostaa isompaa remppaa tehdä joten voi olla kierrätystavaraa koko vehje
Venttiilienvälyksiä tuli tutkittua, niin v-mäisessä paikassa nekin joten mielenkiinto loppui kunnolla mittaamiseen, mutta mielenkiintoinen löytö pakoventtiilin kannen irroituksessa. Kansi täynnä öljyä joka toki normaalia mutta öljyn seassa oli metalli hiukkasia, liekkö normaalia kiinalaiseen vehkeeseen vai pitääkö tuosta huolestua? Tuskin enää kiinnostaa isompaa remppaa tehdä joten voi olla kierrätystavaraa koko vehje
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
500 T3A; mistä saa vaiennettua vilkun piippausäänen; ei löydy piuhakasasta ko piezoa, pakkipiipperi kyllä löytyi vasemman etupyörän juuresta eikä ole sama?
Koeteltu kuunnella, mutta ei vaan pysty paikallistamaan kun kaikuu katteiden alta välillä sieltä ja välillä täältä.
Kyllä vanhalle motoristille riittää merkkivalo, eikä sitäkään tarvita, muut kulkijatkin katsovat, että aikooko se peruuttaa tuolla laitteellaan keskellä risteystä.
Koeteltu kuunnella, mutta ei vaan pysty paikallistamaan kun kaikuu katteiden alta välillä sieltä ja välillä täältä.
Kyllä vanhalle motoristille riittää merkkivalo, eikä sitäkään tarvita, muut kulkijatkin katsovat, että aikooko se peruuttaa tuolla laitteellaan keskellä risteystä.
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Itse-itselleni vastaten; on pirulainen integroitu vilkkureleeseen, eikä siis pelkän piuhan irroittamisella selviä. Onni on tuubi sikaflexiä, josta turaus piezon aukkoon; jo vain hiljeni.//Make kirjoitti:500 T3A; mistä saa vaiennettua vilkun piippausäänen.
Taas ilkeää käyttää vilkkua.
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01 Touko 2018 11:41
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tilasin Linhain 300 t3b traktorin, toimitus toukokuun aikana. Haluan tuosta heti ottaa rajoittimet pois. Osaako kukaan sanoa että mistä rajoittimet löytyy 2018 mallista ja paljonko vehje kulkee rajoittimien poiston jälkeen?.
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Onkohan tämä oikea paikka kysellä apua lain rikkomiseen? Jos täytyy kovempaa päästä niin olisit ostanut tieliikenne mallin. Tai kysy mielummin Suomi24 tietäjiltä ohjeita laittomuuksiin.
Saattaa muuten olla jo sähköinen rajoitin tuossa mallissa...
Saattaa muuten olla jo sähköinen rajoitin tuossa mallissa...
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01 Touko 2018 11:41
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
No lueskelin että todellinen nopeus jää viiteenkymppiin rajoitettuna, ja rajoittimien poiston jälkeen n.68km/h. Jos kulkee 60 rajoitettuna todellista nopeutta niin silloin kyllä välttäisi minulle. Näköjään taitaisi jopa parempi palsta olla se suoli24 jos vastaus on tuota laatua, ihmeellistä jeesustelua kun palsta on muutenkin jo täynnä eri merkkien ja mallien viritysneuvoja.Jmk kirjoitti:Onkohan tämä oikea paikka kysellä apua lain rikkomiseen? Jos täytyy kovempaa päästä niin olisit ostanut tieliikenne mallin. Tai kysy mielummin Suomi24 tietäjiltä ohjeita laittomuuksiin.
Saattaa muuten olla jo sähköinen rajoitin tuossa mallissa...
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Pakko olla tuossa linhain moottorissa jotain mekaanista vikaa, syytä jumittamiseen ei ole vieläkään löytynyt. Nesteet ok, venttiilien välykset ok, startti uusi, akku uusi, startin kaapelit paremmat.
Mitään vikaa ei löydy paitsi että öljyn seassa on metallia, todella hienoa suurimmaksi osaksi (öljy hopeaa) mutta esim. magneetossa selviä hiukkasia
Ei varmaan auta muu kuin irroittaa kone ja purkaa kokonaan
Mitään vikaa ei löydy paitsi että öljyn seassa on metallia, todella hienoa suurimmaksi osaksi (öljy hopeaa) mutta esim. magneetossa selviä hiukkasia
Ei varmaan auta muu kuin irroittaa kone ja purkaa kokonaan
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Linhai t3 400 vm 2016 seuraava ongelma
Vaihdekeppi heiluu ja tekee pientä liikettä vaihteen ollessa päällä ajossa. Ei aiheuta tällä hetkellä käytännön ongelmaa, vaihteet menevät sisään ja pysyvät päällä. Saako tuota vaihteenvalitsinta jotenkin kiristettyä ja aiheutuuko tuosta jotain haittaa, onko siis jokin rikki. Pysyykö muilla keppi täysin paikallaan vai liikkuuko?
Vaihdekeppi heiluu ja tekee pientä liikettä vaihteen ollessa päällä ajossa. Ei aiheuta tällä hetkellä käytännön ongelmaa, vaihteet menevät sisään ja pysyvät päällä. Saako tuota vaihteenvalitsinta jotenkin kiristettyä ja aiheutuuko tuosta jotain haittaa, onko siis jokin rikki. Pysyykö muilla keppi täysin paikallaan vai liikkuuko?
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Tänään sai vähän mielenkiintoa purkaa tuota kampetta ja lopulta kansi olikin melkein irti, ei vaan mahdu pois kiinalaisen suunnittelun takia joten joutunee koneen irroittamaan.
Ennen purkamista vilkasin kameralla pakoaukosta jotta mitä sieltä näkyy, ja siellähän oli venttiilin päällä metallia. Mistähän sitä sinne pääsee? Metallin lähde lienee syy tuohon jumitteluuun ja oma veikkaus olisi nokka-akselin suuntaan, täytyy jatkaa purkamista huomenna
Ennen purkamista vilkasin kameralla pakoaukosta jotta mitä sieltä näkyy, ja siellähän oli venttiilin päällä metallia. Mistähän sitä sinne pääsee? Metallin lähde lienee syy tuohon jumitteluuun ja oma veikkaus olisi nokka-akselin suuntaan, täytyy jatkaa purkamista huomenna
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Moottori kasattu eikä siitä mitään vikaa ammattilainenkaan löytänyt ja samalla tavalla oireilee. Ajoituksen kohdillaan oleminen nyt epäillyttää, alkujaan se tuli katsottua ja merkit olivat kohillaan mutta nyt epäillyttää ettei ole oikeat merkit kohdillaa.
Staattorissahan on kolmio, joka oli ennen koneen purkamista kohdillaan kopan merkin kanssa, mutta nyt esim. linhai 300:den ajoitusvideota katsoeassa siellä onkin vielä kaksi viivaa jotka tuossa videossa laitetaan kohdalleen kopan merkin kanssa.
Korjausoppaassa ei ole mainittu että pitäisi olla noiden kahden viivan keskellä kopan merkki, vaan siinä mainitaan I-merkki, joita löytyy 2kpl.
Ilmeisesti nyt tuo kolmio merkki ei ole oikea, eli ajoitus on ollut aavistuksen pielessä kokoajan, syytä siihen ei tiedä koska ketjukin on kireällä ollut kokoajan ja vehkeelläkin vasta 800km mittarissa joten ei pitäisi olla siellä vikaa.
Laitanko nyt kopanmerkin noiden kahden viivan väliin vai jommankumman viivan kohdalle, kuten korjausoppaan ohjeen mukaan pitäisi olla?
Staattorissahan on kolmio, joka oli ennen koneen purkamista kohdillaan kopan merkin kanssa, mutta nyt esim. linhai 300:den ajoitusvideota katsoeassa siellä onkin vielä kaksi viivaa jotka tuossa videossa laitetaan kohdalleen kopan merkin kanssa.
Korjausoppaassa ei ole mainittu että pitäisi olla noiden kahden viivan keskellä kopan merkki, vaan siinä mainitaan I-merkki, joita löytyy 2kpl.
Ilmeisesti nyt tuo kolmio merkki ei ole oikea, eli ajoitus on ollut aavistuksen pielessä kokoajan, syytä siihen ei tiedä koska ketjukin on kireällä ollut kokoajan ja vehkeelläkin vasta 800km mittarissa joten ei pitäisi olla siellä vikaa.
Laitanko nyt kopanmerkin noiden kahden viivan väliin vai jommankumman viivan kohdalle, kuten korjausoppaan ohjeen mukaan pitäisi olla?
-
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12 Joulu 2016 10:09
- Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Johan on outoa. Jos korjausopas on tuolle koneelle, uskoisin sitä. Kasasiko koneen ammattilainen?
Paljonko se noilla merkeillä heittää se ajoitus? Varmasti kyllä vaikuttaa käynnistyvyyteen.
Jos muutat ajoitusta, pyöritä konetta käsin jokunen kierros ennenkuin starttaat, ettei vaan venttiilit ota mäntään!
Omassa Linkussa oli nelivedon ja lukon servopaketin johdot tiukalla ja jostain syystä katkenneet katteiden alla. Samalla tietenkään servo ei toiminut - kuitenkin lukko oli jäänyt päälle. Lukon kytkentäratas oli liukunut puoliksi kiinni-asentoon. Miten se lie edes mahdollista? Arvaahan sen sitten mitä - hammaspeikko oli iskenyt. Onneton tunari kun noitten kanssa vielä olen, niin ihmettelin vaan ohjauksen jäykkyyttä, vaikka lukko ei merkkivalon mukaan ollut päällä - oli se.
Onneksi meni takuuseen pienen maahantuojan kanssa käydyn väännön jälkeen.
Paljonko se noilla merkeillä heittää se ajoitus? Varmasti kyllä vaikuttaa käynnistyvyyteen.
Jos muutat ajoitusta, pyöritä konetta käsin jokunen kierros ennenkuin starttaat, ettei vaan venttiilit ota mäntään!
Omassa Linkussa oli nelivedon ja lukon servopaketin johdot tiukalla ja jostain syystä katkenneet katteiden alla. Samalla tietenkään servo ei toiminut - kuitenkin lukko oli jäänyt päälle. Lukon kytkentäratas oli liukunut puoliksi kiinni-asentoon. Miten se lie edes mahdollista? Arvaahan sen sitten mitä - hammaspeikko oli iskenyt. Onneton tunari kun noitten kanssa vielä olen, niin ihmettelin vaan ohjauksen jäykkyyttä, vaikka lukko ei merkkivalon mukaan ollut päällä - oli se.
