Takuukorjauksista

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

marli kirjoitti: Öljy ei käsittääkseni osallistu palamisprosessiin(toisin sanoen käynnissä pitämiseen) ainakaan kunnossa olevassa 4T-koneessa.
Sen verran se öljy käyntiin kuitenkin vaikuttaa, että jos koneesta loppuu/häviää öljyt, kone sammuu (pitäisi sammua) kitkan aiheuttaman rasituksen vuoksi. :roll:
marli
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja marli »

anton kirjoitti:Sen verran se öljy käyntiin kuitenkin vaikuttaa, että jos koneesta loppuu/häviää öljyt, kone sammuu (pitäisi sammua) kitkan aiheuttaman rasituksen vuoksi. :roll:
Samaa mieltä. Ja aina kun kitkaa tulee, joku paikka hinkkaa ja hieroo --> lämpenee ja kuluu tai jopa sulaa. Sen vuoksi tuossa koneessa on taatusti jotain vaurioita vaikka oireita ei vielä näy. Kestänee muutaman kuukauden juuri sopivasti takuuajan yli... :cry:
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Siinä vaiheessa kun öljypumppu hörppää tyhjää niin sen jälkeen alkaa vaurioitumisen mahdollisuus kasvamaan jokaisella moottorin kierroksella. Se että kone oksentaa öljyt jonkun stefan tai huohottimen kautta ei välttämättä tarkoita sitä että öljypumppu on mennyt kuivaksi. Pumpun kuivaksi menemiseen tarvitaan vähintään 50% öljyhävikki moottorista riippuen ja siloinkin jos pumppu hörppii välillä ilmaa niin ei haittaa lyhyellä aikavälillä. Jos öljykato ei ole ollut totaalinen ja kone on sammutettu melko nopeasti öljyvuodon huomaamisen jälkeen niin en usko että siinä padassa mitään vikaa on.
Kylätason mönkijäkuski
marli
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja marli »

Koheltaja kirjoitti:Siinä vaiheessa kun öljypumppu hörppää tyhjää niin sen jälkeen alkaa vaurioitumisen mahdollisuus kasvamaan jokaisella moottorin kierroksella. Se että kone oksentaa öljyt jonkun stefan tai huohottimen kautta ei välttämättä tarkoita sitä että öljypumppu on mennyt kuivaksi. Pumpun kuivaksi menemiseen tarvitaan vähintään 50% öljyhävikki moottorista riippuen ja siloinkin jos pumppu hörppii välillä ilmaa niin ei haittaa lyhyellä aikavälillä. Jos öljykato ei ole ollut totaalinen ja kone on sammutettu melko nopeasti öljyvuodon huomaamisen jälkeen niin en usko että siinä padassa mitään vikaa on.
Mun vehkeessä kyse oli siitä, että maahantuojan huollossa oli jätetty venttiilikopan kansi auki/löysälle, joka sitten tippui hakureissulla 1km:n sisällä. Kaikki öljyt tuli ulos käytännössä siitä aukosta, siis n. 90%. Sitä paitsi konetta ei tarvinnut sammuttaa, se sammui itse. Kaikki tapahtui n. 500metrin matkalla.
Silti maahantuoja väitti että mitään ei olisi tapahtunut koneelle, öljyt vaan sisään jne. Ei voi kuin ihmetellä, mutta selväksi on tullut jo aikaisemminkin, että ne halua ottaa mitään vastuuta näistä vehkeistä.
Avatar
vinssimestari
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

oliskohan linkuissa semmonen ylellisyys kuin öljyvahti=kun öljynpinta laskee riittävästi tai öljynpaineet katoaa niin katkasee kipinän :?:
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Mahtaako olla :shock: ,taidan syörä lippiksen jos on :wink:

Täytyykin ruveta miettiin mausteita....varuix :wink:
Kuva
anton
Tracks
Viestit: 1624
Liittynyt: 31 Touko 2004 15:58

Viesti Kirjoittaja anton »

Eipä taida olla linkussa sellaisia hienouksia. Ja eipä taida olla muissakaan mönkijöissä. Voisi nimittäin tulla ongelmia silloin kun mönkijä kallistuu nousuissa/rinteissä liikaa.

Marli, jotenkin minusta tuntuu siltä että sun kannattaisi tehdä jotain asian suhteen. En vaan tiedä mitä. :?
Avatar
vinssimestari
6WD
Viestit: 287
Liittynyt: 10 Joulu 2005 21:17
Paikkakunta: oulun laidalla. 650v2

Viesti Kirjoittaja vinssimestari »

catti kyllä sammuu ku menee tarpeeksi kallelleen ,että on vaarana vetästä ilmat öljypumppuun
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Catti sammuu kallistuksen tunnistimeen, ei öljynpaineen / öljyn pinnan mataluuteen. Saa kyllä olla niin kallellaan että jo kaatuu jos ei tue. Tämä tieto on peräisin 2005 mallisesta 500:sta.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
KawaZ
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Helmi 2006 10:13
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja KawaZ »

Näin sivusta seuranneelle näyttää uskomattomalta räpellykseltä tuo maahantuojan touhu.

Toinen omituinen piirre tässä keskustelussa on se, että maahantuojan nimeä ei voida tällä palstalla julkistaa (vai ?). Jos katsotte www.moottoripyora.org -sivuilta, niin siellä on kokonainen osio ' risut ja ruusut mopokaupoista', jossa puhutaan nimenomaan liikkeiden (ja jopa henkilöiden) omilla nimillä. Jokainen kirjoittaja varmasti ymmärtää, että asiatonta mustamaalausta ei julkisesti voi tehdä, siitä joutuu vastuuseen. Mutta jos on esittää tarkat faktat siitä, että mitä on tapahtunut, niin jutun voi kirjoittaa käyttäen nimiä. Näin sen pitäisi täälläkin mennä.

Nimen mainitsematta jättäminen vahingoittaa syytöntä maahantuojaa. Käytännössä se näkyy näin: Olen itse hankkimassa TL-mönkijää, ja kävin jo katsomassa Linhaita (260 & 300), mutta tämän episodin jälkeen en sitä takuulla osta, en siltä syylliseltä maahantuojalta, mutten siltä syyttömältäkään.
Vambo rools !
marli
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja marli »

KawaZ kirjoitti:Näin sivusta seuranneelle näyttää uskomattomalta räpellykseltä tuo maahantuojan touhu.

Toinen omituinen piirre tässä keskustelussa on se, että maahantuojan nimeä ei voida tällä palstalla julkistaa (vai ?). Jos katsotte www.moottoripyora.org -sivuilta, niin siellä on kokonainen osio ' risut ja ruusut mopokaupoista', jossa puhutaan nimenomaan liikkeiden (ja jopa henkilöiden) omilla nimillä. Jokainen kirjoittaja varmasti ymmärtää, että asiatonta mustamaalausta ei julkisesti voi tehdä, siitä joutuu vastuuseen. Mutta jos on esittää tarkat faktat siitä, että mitä on tapahtunut, niin jutun voi kirjoittaa käyttäen nimiä. Näin sen pitäisi täälläkin mennä.

Nimen mainitsematta jättäminen vahingoittaa syytöntä maahantuojaa. Käytännössä se näkyy näin: Olen itse hankkimassa TL-mönkijää, ja kävin jo katsomassa Linhaita (260 & 300), mutta tämän episodin jälkeen en sitä takuulla osta, en siltä syylliseltä maahantuojalta, mutten siltä syyttömältäkään.
Ongelmana on nähdäkseni se, että jos julkistan maahantuojan tässä, niin voi lähteä jotain "urbaaneja legendoja" liikkeelle ko. liikkeestä. Kaikki eivät ole jaksaneet varmasti lukea jokaista juttua ja yksityiskohtaa tästäkään aiheesta. Sen vuoksi voi syntyä ymmärrettävästi väärinkäsityksiä jotka on epäreiluja liikkeelle.

KawaZ, laita YV:tä niin homma hoituu. Tämän viimeisen vastuuttoman huoltovirheen jälkeen olen valmis antamaan yksityisiä "suosituksia" , kuten totesinkin aikaisemmin.

Onpahan sitten mullakin tiedossa minkälaiset kokonaistappiot firmalle tulee tästäkin tapauksessa toteutumittomina kauppoina, kun eivät asioitaan hoida kunnolla. Muutamia on jo tullut. Taatusti on jo tullut kalliimmaksi kuin asiallinen vastuunkantaminen. Tämä palsta on erittäin tehokas tässä suhteessa.
marli
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 04 Loka 2005 00:06
Mönkijä:: Linhai2WD & Honda500FA
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja marli »

Noniin, kuten arvelinkin linkku pussahti n. puolen vuoden ajon jälkeen ElämysCenterin huolto-operaation jälkeen. Kone lähtee kyllä käyntiin mutta joka tahdilla kilahtaa pahasti, joten taitaa olla uuden koneen aika. Vehkeellä on ajettu nyt n. 4700km.

Mainittakoon asiaa tuntemattomille, että sillä on siis ajettu n. 1km ilman öljyjä ElämysCenterin huollon jälkeen kun venttiilikopan kansi tipahti (tarkempi asian historiikki tämän topicin alkupuolella). Takuu linkusta loppui kesäkuussa 06 ja ElämysCenterin huollolla ei varmaan takuuta ole olemassakaan, kun eivät osaa edes ventiilikopan kantta laittaa kiinni huollon jälkeen. En ole kyllä kysynyt, mutta ottaen huomioon aikaisemman kokemuksen ko puljusta ei taida maksaa vaivaa.
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Ettei olisi jako pielessä, olisko ketju päässyt hyppäämään.

Onko tuossa muuten joku vaihtoväli vai onko itse kiristyvää mallia, autoissahan ei ole juuri vaihtovälejä jakoketjuissa mutta olisiko Linkussa?
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

ainaki kiristin on sellanen "kiristävä" eli jos ketju venyy ni jousi painaa kiristintä.
BastardoGrande

Viesti Kirjoittaja BastardoGrande »

Voi prkl. mikä stoori, ku jostain painajaisunesta. Eikö sitä Espoon kiinankaalimyynti/huoltopistettä nyt saada ruotuun, vaikka boikotilla jos ei muuten, ihme meininkii. Painavat kuitenkin laitetta markkinoille ihan pokkana koko ajan ja huolto- ja takuuasioiden hoito on ku Venäjällä. Helppo se on jälkikäteen neuvoo, mutta olis ehkä pitäny silloin painaa viranomaisteitse täysillä kun makas huoltohallissa roikkalampun päällä 7 viikkoo ja yhen päivän. Jos ei muuta hyötyy tapauksesta niin ainakin opettavainen tarina niille jotka on meinannu asioida tossa pajassa joskus.
Vastaa Viestiin